Hauppage WinTV Go
Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-01-02 17:47

Aloha!

Jeg har netop fået kastet et Hauppage WinTV Go i nakken og kunne
godt tænke mig at vide om der findes programmer der muliggør
optagelser, da det ser ud til at Cinema/2 ikke tilbyder denne
funktion.

En ydmyg forhåndstak!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I smashed a Window and saw... OS/2.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-02 20:54

Peter Jespersen wrote:

> [...]
> godt tænke mig at vide om der findes programmer der muliggør
> optagelser, da det ser ud til at Cinema/2 ikke tilbyder denne

Sådan et efterlyser jeg også (det er med i fremtidsplanerne for
Cinema/2). Hvordan virker programmet hos dig? Hos mig er der farvefejl,
når jeg ser billedet i et vindue, den ene halvdel af billedet er
rødtonet, den anden grøntonet. Farverne vises korrekt i fuldskærm.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 03-01-02 00:22

On Wed, 02 Jan 2002 20:54:22 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>når jeg ser billedet i et vindue, den ene halvdel af billedet er
>rødtonet, den anden grøntonet. Farverne vises korrekt i fuldskærm..

Har ikke fået kortet endnu, forhåbentligt dukker det op imorgen
- samtidigt med at jeg sender betalingen, en pakke Odense Rå
Marcipan og 4 poser Grødris.

Men det lyder godt at det er med i fremtidsplanerne, ville være
ærgeligt hvis jeg skulle boote i SuSE for at kunne optage.
MHT farverne...er det helt umuligt at stille via de tre
farveindstillinger (det kunne jo være at det stod til kritiske
værdier) ??

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Don't you dare cloud my opinions with facts!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-02 01:17

Peter Jespersen wrote:

> Har ikke fået kortet endnu, forhåbentligt dukker det op imorgen
> - samtidigt med at jeg sender betalingen, en pakke Odense Rå
> Marcipan og 4 poser Grødris.

Det er billigere end mit, jeg måtte bløde 710 kroner.

> [...]
> MHT farverne...er det helt umuligt at stille via de tre
> farveindstillinger (det kunne jo være at det stod til kritiske

Problemet er, at de to halvdele af billedet har hver sin farvetone, og
jeg kan ikke regulere farverne uafhængigt i de to halvdele. Du må meget
gerne melde tilbage, om du har samme fejl, når du får installeret kortet.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 03-01-02 03:12

On Thu, 03 Jan 2002 01:17:18 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

>Det er billigere end mit, jeg måtte bløde 710 kroner.

De var også ret dyre sidst jeg kiggede efter, endte med et
radiokort istedet!

>Problemet er, at de to halvdele af billedet har hver sin farvetone, og
>jeg kan ikke regulere farverne uafhængigt i de to halvdele. Du må meget
>gerne melde tilbage, om du har samme fejl, når du får installeret kortet.

Det kunne være at det kun skete i et vist område på
toneskalaen...
Men jeg vil vende tilbage!

I don't do Windows, but OS/2 does.

Fra : steen

Dato : 03-01-02 10:54

Kim Ludvigsen wrote in a message to Peter Jespersen:

KL> Problemet er, at de to halvdele af billedet har hver sin farvetone,

Hvilket gfx..?? Jeg har k¢rt OK med S3 Trio64X2, og nu med Voodoo3
2000.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-02 13:36

steen wrote:

> Hvilket gfx..?? Jeg har k¢rt OK med S3 Trio64X2, og nu med Voodoo3
> 2000.

GeForce2 MX200

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : steen

Dato : 03-01-02 19:15

Kim Ludvigsen wrote in a message to steen:

KL> GeForce2 MX200

Har jeg ingen erf. med.

Har du pr¢vet en af disse istedet for Cinema/2 (ja, Cinema er bedre,
men bare for at se om det du'r)

Driver Information
------------------
Filename : wcast.sys
Name : WCAST
Version : 1.041V - 14 July 1999 (14/08/1999)
Author : Tim Snape

Driver Information
------------------
Filename : wcast.sys
Name : WCAST
Version : 1.042A - 24 May 2000 (24/05/2000)
Authors : Tim Snape, John Rodriguez

Hvilke driver bruger man til dit kort..?? OEM, IBM eller SDD ??

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 03-01-02 21:26

On Thu, 03 Jan 2002 19:14:59 +0100, steen wrote:

>Har jeg ingen erf. med.
>
>Har du pr¢vet en af disse istedet for Cinema/2 (ja, Cinema er bedre,
>men bare for at se om det du'r)

Cinema/2 benytter AFAIR WCast driveren!

<snip>

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Difference between a virus & windows? Viruses never fail.

Fra : steen

Dato : 03-01-02 21:56

Peter Jespersen wrote in a message to steen:

PJ> Cinema/2 benytter AFAIR WCast driveren!

<wcast.sys>, ja.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-02 21:23

steen wrote:

> Har du pr¢vet en af disse istedet for Cinema/2 (ja, Cinema er bedre,
> men bare for at se om det du'r)

Som Peter skriver, bruger Cinema/2 wcast-driveren. Jeg bruger SDD V7
build 14 som skærmdriver. Jeg har forøvrigt et problem med driveren, se
nyt indlæg med subject SDD-problem.

Mvh. Kim Ludvigsen