Alternativer til IMDB?
Fra : Per Kristensen

Dato : 02-01-02 14:32

Kender nogen andre sider alá IMDB, som er ligeså omfattende?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-02 14:37

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> writes:

> Kender nogen andre sider alá IMDB, som er ligeså omfattende?

Tjah. http://heavens-above.com/ føles lige så komplet i daglig brug,
men det er nogle andre stjerner, det handler om.

(Nej, jeg tror ikke du skal regne med at finde gode alternativer. IMDB
er en videreudvikling fra initiativer, der efterhånden nok er mindst
10 år gamle. Det er meget på nettet.)
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Christian Vandsø

Dato : 02-01-02 16:30

On 02 Jan 2002 14:37:18 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>(Nej, jeg tror ikke du skal regne med at finde gode alternativer. IMDB
>er en videreudvikling fra initiativer, der efterhånden nok er mindst
>10 år gamle. Det er meget på nettet.)

Jeg kan huske da der kom mailinterface til "rec.arts.movies DB" som
den hed dengang. Det var i 90, så dit gæt på 10 år (hvis det var et
gæt) var helt godt ramt.

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-02 16:35

Christian Vandsø <christian@fabel.dk> writes:

> Jeg kan huske da der kom mailinterface til "rec.arts.movies DB" som
> den hed dengang. Det var i 90, så dit gæt på 10 år (hvis det var et
> gæt) var helt godt ramt.

Det var et gæt, for jeg fik først internet-adgang i 1992, men i
betragtning af hvad og hvor meget Usenet Movie Database (som det vist
var kommet til at hedde på det tidspunkt) var dengang gættede jeg på
ca. 10 år.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-01-02 17:08

Peter B. Juul skrev:

> Det var et gæt, for jeg fik først internet-adgang i 1992, men
> i betragtning af hvad og hvor meget Usenet Movie Database
> (som det vist var kommet til at hedde på det tidspunkt) var
> dengang gættede jeg på ca. 10 år.

Har IMDB egentlig nogen forbindelse til hedengangne Microsoft Cinemania?
Jeg mener at kunne huske, at Microsoft stoppede den årlige
cd-rom-udgivelse, fordi de ville føre konceptet videre på nettet.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Martin Helbo

Dato : 02-01-02 17:42

> Har IMDB egentlig nogen forbindelse til hedengangne Microsoft Cinemania?
> Jeg mener at kunne huske, at Microsoft stoppede den årlige
> cd-rom-udgivelse, fordi de ville føre konceptet videre på nettet.

Tror det næppe, IMDb startede på usenet af en samling filmnørder.
Men du kan læse IMDb's historie her:
http://us.imdb.com/Help/Oweek/history

/Martin Helbo

Fra : Ole Kofoed

Dato : 02-01-02 21:32

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
Cinemania?

> Tror det næppe, IMDb startede på usenet af en samling filmnørder.

http://cinemania.msn.com/ havde ikke noget med IMDb at gøre, og kørte
vist kun et par år efter de holdt op med at udgive CD-rommen. Jeg husker
sitet som mindre godt i forhold til deres CD-rom.

Mvh.

Ole

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-02 21:51

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> writes:

> Har IMDB egentlig nogen forbindelse til hedengangne Microsoft Cinemania?
> Jeg mener at kunne huske, at Microsoft stoppede den årlige
> cd-rom-udgivelse, fordi de ville føre konceptet videre på nettet.

Nej. Cinemania startede længe efter de tidlige inkarnationer af
IMDB. 1995 var vist den første Cinemania.

I dag ville det være absurd at prøve at konkurrere med IMDB fra en
CD-platform.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-01-02 23:34

Peter B. Juul skrev:

> Nej. Cinemania startede længe efter de tidlige inkarnationer
> af IMDB. 1995 var vist den første Cinemania.

Jeg har Cinemania 1994 stående i reolen, så der var i al fald én før.

> I dag ville det være absurd at prøve at konkurrere med IMDB
> fra en CD-platform.

Det var vist også Microsofts argumentation for at droppe Cinemania. I
årene der gik blev Cinemania mere og mere integreret med internettet for
altså til sidst helt at forlade cd-mediet.

Det, jeg især godt kunne lide ved Cinemania, var dets tætte relation til
anmelderne Maltin og Ebert. Jeg er lige ved at tro, at hele Maltins
"Movie Video Guide" var integreret i programmet. Jeg ved ikke, hvor godt
IMDB klarer dette job.

IMDB trækker på godt og ondt på dets brugere, når informationerne skal
opdateres. Det går lidt ud over troværdigheden, synes jeg. Jeg er tit
stødt på fejlagtige informationer på IMDB (bl.a. omkring danske film),
og deres kontaktskema synes ikke at virke optimalt. Jeg har i al fald
endnu ikke oplevet, at nogen af mine rettelser til dem er blevet taget
ad notam.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-02 23:34

> [...]

> anmelderne Maltin og Ebert. Jeg er lige ved at tro, at hele Maltins
> "Movie Video Guide" var integreret i programmet. Jeg ved ikke, hvor godt

Sikkert ikke godt. Til gengæld er hele Ebert's lager af anmeldelser
tilgængeligt under "external reviews".

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-01-02 00:34

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> anmelderne Maltin og Ebert. Jeg er lige ved at tro, at hele Maltins
> "Movie Video Guide" var integreret i programmet. Jeg ved ikke, hvor godt

Man støder ofte på uddrag fra Maltins bog når man slår op under de
forskellige stjerner. Men den bruges vist ikke så ofte når det drejer sig om
film.

/Nikolaj

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-01-02 14:57

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-01-02 15:00

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> wrote in message
> Kender nogen andre sider alá IMDB, som er ligeså omfattende?

www.allmovie.com er ganske fornuftig og kan til tider bruges til at dække
evt. huller hos IMDB, men den bliver aldrig lige så god som IMDB.

/Nikolaj

Fra : John Hinge

Dato : 02-01-02 21:00

On 02 jan 2002 nikolaj borg was heard to say:

> www.allmovie.com er ganske fornuftig og kan til tider bruges til at
> dække evt. huller hos IMDB, men den bliver aldrig lige så god som
> IMDB.

Der er også ganske blatante fejl i den.
Ikke at der ikke er fejl i imdb..
Nu sad jeg og vilel slå op hvem der spillede med i The confession
som de viser på DR2 ligenu (ok film egentlig), og jeg kan af
en eller anden grund ikke nå imdb.com (grrrrr) så jeg søgte på
allmovie, fandt ud af det *var* amy irving som tullede rundt,
kiggede på hendes entry, og fandt ud af at hun dælme ikke er
så ung som hun ser ud til :) og hvad står der så i hendes
biografi ? : (uncredited) voice til Jessica Rabbit.. HVAD?
så slår jeg op på who framed roger rabbit, og her står det så
helt korrekt at det var Kathleen Turner..
Det er i småtingsafdelingen, men alligevel...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : psycrow

Dato : 02-01-02 20:03

Du skal da vist et smut forbi Celebrity Nude Database ;) www.cndb.com