Deling af internetforbindelse på stofanet?
Fra : ipkiss_

Dato : 02-01-02 13:21

Hej!
Er det muligt at tilslutte en router, som disconnecter, når forbindelsen
ikke bruges?

Og skal routeren tilsluttes en switch/hub for at der kan kobles 2 computere
på?

Er en router ikke helt vildt dyr?

Kan det ikke bedre betale sig at få maskinen, som er tilsluttet kabelmodemet
til at tænde, når den anden maskine skal på nettet og slukke, når den anden
maskine er færdig med at bruge nettet? Eller kan det overhovedet lade sig
gøre?

På forhånd tak
Lars

Fra : Mogens

Dato : 02-01-02 16:49

"ipkiss_" <spam@Zwebhiker.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Er det muligt at tilslutte en router, som disconnecter, når forbindelsen
> ikke bruges?
Jeg tror ikke at det kan lade sig gøre.

> Og skal routeren tilsluttes en switch/hub for at der kan kobles 2
computere
> på?
Ja, hvis den ikke har indbygget en.

> Er en router ikke helt vildt dyr?
Jeg har lige købet en Trend og med porto koster den 1025,- (200 mere med
switch) og den virker fint.

> [...]
anden
> maskine er færdig med at bruge nettet? Eller kan det overhovedet lade sig

Det kan sagten lade sig gøre uden en Router, men så skal du have 2 netkort i
den maskine der er tilsluttet nettet.

PS. Prøv denne gruppe: news:telia.internet.stofa

Mogens