hvad er en skydeline ?
Fra : Simon...

Dato : 02-01-02 12:49

Hej,
nu har jeg kigget lidt rundt omkring, og er stadig ikke helt sikker i brugen
af en skydeline..
skal den monteres i enden af fluelinen, og så efter flydelinen et forfang ?
og er denne skydeline så
tungere end den normale flueline siden den kan kastes længere - eller
hvordan og hvorledes ? hvad er fordele og ulemper ved sådanne ?

tak

mvh.Simon

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-01-02 12:55

"Simon..." <simons@pc-dot-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tungere end den normale flueline siden den kan kastes længere - eller
> hvordan og hvorledes ? hvad er fordele og ulemper ved sådanne ?

Prøv at se på:

http://www.seatroutfishing.dk/praktisk/skydehov.htm
http://www.lurup.com/~hjorth/Grej/Liner/Liner_Body.htm
http://www.flec.kvl.dk/pepe/flyfishing/articles/Running.htm