Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2 kort, ingen læser
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-01-02 10:19

Hej,

Hvis man til et kamera har 2 smartmedia-kort, så skal man ikke nødvendigvis
også have en kortlæser vel? Jeg tænker på om der kan være et problem med
billednumre e.lign. hvis man bare skifter kort i kameraet for at loade dem
over i computeren?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-01-02 11:31

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billednumre e.lign. hvis man bare skifter kort i kameraet for at loade dem

Når du ligger dem over på din computer, så giver du bare mapperne
forskellige navne, for det er rigtigt at dit kamera giver dem de sammen
navne, så løsningen er at lave mapper med forskellige navne. Eller lægger
dem fra dit kamera over i en start mappe, omdøbe dem, før du lægger kort nr
2 over i samme mappe..
Der findes programmer som ACDSee som kan omdøbe hele mapper for dig ( ACDSee
er samtidelig ogs en meget god billede bowser )

Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-01-02 12:04

"Tholo - www.tholofoto.dk" wrote:

> Når du ligger dem over på din computer, så giver du bare mapperne
> forskellige navne, for det er rigtigt at dit kamera giver dem de
> sammen navne, så løsningen er at lave mapper med forskellige navne.

Hvis man har et nogenlunde ordenligt digicam, så kan man i kameraets
opsætning vælge, at det skal bruge fortløbende numre, og så opstår der
aldrig problemer med ens fil-navne.

Prøv at læse bogen om den lille spanske dreng "Manuel"....:)

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-01-02 16:51

> [...]
> aldrig problemer med ens fil-navne.
>
> Prøv at læse bogen om den lille spanske dreng "Manuel"....:)

Kære Niels...

Rigtige mænd og kvinder læser jo aldrig om små spanske drenge..*S*

Og ikke alle kameraer har den mulighed indbygget. Så jeg ville ikke afgøre
et kameras ordenlighed på denne lille funktion.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk ( nye billeder )
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97