TDC BB med 2 dynamiske ip'r og intranet ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 02-01-02 01:03

Hej

Jeg har 2 PC'r tilsluttet internettet via en 100/10Mbps switch og videre til
TDC's BB modem.Netkortene får tildelt IP af TDC når jeg tænder mine PC'r og
det kører som det skal, men de 2 PC'r kan ikke længere se hinanden via
TCP/IP protocolen så jeg har installeret NetBEUI protocolen også, og nu kan
PC'rne igen se hinanden og dele filer mm, men jeg vil godt høre om det er
den rigtige måde at gøre det på?
Jeg vil også høre om det har nogen betydning sikkerhedsmæssigt at ha' den
ekstra protocol kørende? (Jeg kører Norton FireWall på PC'rne)

Mvh. Kim

Fra : Christian Andersen

Dato : 02-01-02 01:04

Kim Hansen wrote:

>TCP/IP protocolen så jeg har installeret NetBEUI protocolen også, og nu kan
>PC'rne igen se hinanden og dele filer mm, men jeg vil godt høre om det er
>den rigtige måde at gøre det på?

Det er det.

>Jeg vil også høre om det har nogen betydning sikkerhedsmæssigt at ha' den
>ekstra protocol kørende? (Jeg kører Norton FireWall på PC'rne)

Nej, det har det ikke. NetBEUI bliver ikke routet på internettet, så
sikkerhedsmæssigt er det faktisk en fordel at køre med det.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Mark Petersen

Dato : 04-01-02 15:58

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> wrote in message
> [...]
kan
> PC'rne igen se hinanden og dele filer mm, men jeg vil godt høre om det er

JA

> Jeg vil også høre om det har nogen betydning sikkerhedsmæssigt at ha' den
> ekstra protocol kørende? (Jeg kører Norton FireWall på PC'rne)

du skal gå ind på din nekort og slå fildeling fra på tcp/ip (for ællers kan
alle på internette til gå dine filer)

Mark