LOTR DVD udgivelse engang?
Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 02-01-02 00:26

Jeg var inde og se FOTR (endnu engang, er ikke blevet træt af den endnu) i
aften og prøvede at lægge mærke til de kritikpunkter der er blevet lagt
frem. Det jeg dog mest lagde mærke til, var at det til tider virkede som om
der var små 'huller' i klipningen, som om der var blevet skåret i dialogen
og panorama-billederne her og der (lidt ligesom bio-udgaven af Johnny
Mnemonic kontra den udgave jeg så på DR1 en aften).

Hvem var det der sagde at der er planlagt en ti-timers DVD udgave af LOTR
når alle tre haft været i biffen? Eller var det inkl. ekstra-stads?
Hvis der er blevet klippet en del ud af instruktørens originale
flow-of-things som senere er tiltænkt en super-DVD, tænker jeg at der måske
er en endnu bedre LOTR-film i vente (om en 4-5 år...).

-chris

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 02-01-02 04:21

Der var også et par klip som virkede ret voldsomme for mig, lige før
og lige efter Lothlorien sekvensen.
Der er vist mulighed for optil 40 minutters ekstra spilletid for
DVD'en, og mon ikke der kommer en super DVD-collection i 2004.. i
øvrigt burde der nok også komme marathonforestillinger i biograferne
hvor alle 3 film vises i sammenhæng.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 02-01-02 18:07

On Wed, 2 Jan 2002 00:25:30 +0100, "C.H.Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Hvem var det der sagde at der er planlagt en ti-timers DVD udgave af
>LOTR når alle tre haft været i biffen?

Stort set alle jeg taler med om det

Eftersom det som konsekvent er skåret ud af den i øvrigt ekstremt
bogtro film er alle de stillesiddende snakkesekvenser som ikke var
strengt nødvendige, men som ville have været forholdsvis billige at
optage når folk alligevel var samlet og man bare skulle køre kameraet
rundt mellem deres ansigter, så venter vi i grunden alle på den
Directors Cut som bør komme når mainstreampublikummet er blevet malket
til sidste euro-dollardråbe.

Lars Erik

Fra : Lars Josephsen

Dato : 02-01-02 20:57

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> [...]
> og panorama-billederne her og der (lidt ligesom bio-udgaven af Johnny
> Mnemonic kontra den udgave jeg så på DR1 en aften).

Den nuværende version er 2:58, men Peter Jacksons oprindelige udgave
(director's cut) var vist omkring 3:30.

Forhåbentligt kommer den lange udgave på DVD.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.