Win XP Home Edit. Netværksproblemer - Hjæl~
Fra : Emanon

Dato : 02-01-02 00:10

Her er problemet....
Jeg i et langt stykke tid kørt med Win ME
Vi er 5 personer der er opkoblet på adsl via TeleDK.
Vi har alle Dynamiske Ip - så derfor har vi brugt IPX til fildeling på
netværket. (som vi kører igennem en Switch)

Anyway - jeg kan sagtens finde alle andre pc'er når jeg booter i ME - men
ikke i XP
Jeg har installeret IPX i XP - og alle indstllinger ligner det jeg har i ME,
men jeg kan stadig kun se mig selv på netværket, og de andre akn hellere
ikke se mig....

Er der en eller flere der kan komme med et løsnings foreslag ?

Protkoller instaleret i XP :
KlientProgram til Microsoft Netværk
Fil Og udskriftsdeling
QoS Pakkeplanlægning
NWLink Netbios
NWLink IPS/SPX
og TCP/IP

MIn firewall er slået fra

Please help!!!

Emanon
AKA
John Nielsen

Fra : Jens B.

Dato : 02-01-02 15:18

"Emanon" <emanon@dr.com> wrote in message
> [...]
> ikke se mig....
>
> Er der en eller flere der kan komme med et løsnings foreslag ?

Benyttes samme Ethernet frame-type? Kan sættes til"Ethernet II", "Ethernet
802.2", "Ethernet 802.3" eller "Ethernet SNAP" og skal være ens i miljøet.
Derudover benytter IPX et "network number", der også skal være ens på
samtlige maskiner.

--
-Jens B.

Fra : Emanon

Dato : 02-01-02 18:28

"Jens B." <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 802.2", "Ethernet 802.3" eller "Ethernet SNAP" og skal være ens i miljøet.
> Derudover benytter IPX et "network number", der også skal være ens på

Skulle være ens på alle maskiner..
Det sjove er - at hvis jeg skrivet "net view \\lars" i kommandoprompt (hvor
lars er en computer på netværket) , så kan jeg godt
få oplysninger om de andre computere (delte mapper o.s.v.)... men bare ikke
i selve windows...
Kan enda se andre computere i gennem IE Explorer - men ikke i selve
netværket!!!

Emanon
aka
John Nielsen

Fra : Emanon

Dato : 02-01-02 18:33

Fra : Jens B.

Dato : 03-01-02 09:14

> [...]
ikke
> i selve windows...
> Kan enda se andre computere i gennem IE Explorer - men ikke i selve

Dine problemer kan stadigt være relateret til forskellig IPX-frame/network
address, da din "net view" sandsynligvis resolver via TCP/IP broadcast
(havde du ikke også TCP/IP installeret?). Du kan garanteret også lave en
"net use" uden problemer. Prøv at disable TCP/IP og se, om du har
forbindelse alene via IPX.

--
-Jens B.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 03-01-02 00:57

Og du er sikker på at INGEN på netwærket har Zonealarm installeret ? (eller
anden firewall) , er det tilfældet shutdown zonealarm, refresh alle maskiner
og se hvad der sker (zonealarm kan startes op igen bagefter !

mvh
brian

Fra : Emanon

Dato : 03-01-02 02:17

Jeps... Det er jeg helt sikker på.
De er blevet afinstalleret for lang tid siden (for mange problemer med
skidtet).

Emanon
Aka
John Nielsen