Jeg har lige en mere...
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-01-02 21:43

Hey igen!

Er der nogen her som ved hvordan man skriver linket, hvis filen den skal
hente ligger et andet sted på serveren??

F.eks. så ligger mit web på webserverens D-drev, hvis jeg så på en side vil
linke til en fil som ligger på webserverens E-drev, hvordan skriver jeg det
så i min href??

Please help.....

*/Henrik Pedersen

Fra : Mickey

Dato : 01-01-02 22:02

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil
> linke til en fil som ligger på webserverens E-drev, hvordan skriver jeg

det kan du ikke med mindre du 1. laver noget serverside geil eller 2.
indsætter det bibliotek filen ligger i som et virtuelt bibliotek i din
servers config

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-01-02 22:58

Henrik Pedersen skrev:

>Er der nogen her som ved hvordan man skriver linket, hvis filen den skal
>hente ligger et andet sted på serveren?

Det er meget nemmere at hjælpe hvis du fortæller hvilket setup du
kører på serveren. Hvilket OS og hvilken webserver?

>F.eks. så ligger mit web på webserverens D-drev, hvis jeg så på en side vil
>linke til en fil som ligger på webserverens E-drev, hvordan skriver jeg det
>så i min href??

Dit domæne peger højst sandsynligt på et bibliotek på serveren. Man
kan ikke ved at lave et andet link bare sådan få lov til at kigge på
andre af serverens harddiske.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 02-01-02 00:28

Henrik Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen her som ved hvordan man skriver linket, hvis
> filen den skal hente ligger et andet sted på serveren??

Du kan ikke bare linke til filer placeret andre steder på serveren. Men du kan
løse problemet med noget serverside scripting.

Hvis du kører Microsoft Internet Information Server (IIS) kan du hente
inspiration her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp

Hvis du kører en anden server (f.x. Apache) kan du sikkert finde hjælp her:
http://www.webcafe.dk

De bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk