pop-up vindu
Fra : SCar

Dato : 01-01-02 21:09

Hei!

Driver og lager hjemmeside i Frontpage og lurer på om det er noen måte å
lage pop-up vinduer med Frontpage? Vet det går an med javascript, men lurer
på om det er mulig i FP?

Skal ha det til et innmeldings skjema, hvor da det popper opp et vindu når
man trykker på send/fortsett. Dette hvis personen som registrerer seg
glemmer å fylle inn et felt..

Hvis det ikke er mulig med pop-up vidu, så f.eks om det kommer opp en rød
tekst undet textboksen personen har glemt å fylle ut.. Når man trykker på
send/fortsett..

På forhånd takk.
SC

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-01-02 23:48

Ja, det er også muligt at skrive JavaScript i FP. Bare skift til HTML
view og skriv løs.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-01-02 12:05

> Ja, det er også muligt at skrive JavaScript i FP. Bare skift
til HTML
> view og skriv løs.

Og dog... jeg har forsøgt at skrive en alm. html-kode ind i
html-visningen, men hver eneste gang ændrer den både placering
og kodning.

Et eksempel: jeg har fået valideret en hjemmeside via
www.w3.org. Da siden er blevet færdig og valideret positiv, får
jeg en stump kode, jeg kan sætte ind på siden, der således giver
hjemmesiden det berømte mærke med at siden er valideret.
Derefter kopierer jeg koden og sætter den ind i html-visningen,
men da der står et par tag-tegn (> og <), ændres de automatisk i
FrontPage.
Hvis jeg sætter noget java ind, flyttes den til et andet sted
automatisk end der, hvor jeg ønsker det indsat.

Den eneste mulighed jeg har er åbenbart at anvende indsæt via
html, hvor den ikke kontrollerer for fejl, og så virker det.

Hvad angår w3.org- symbolet, så viser det sig ganske vist i
eksempelvisningen, men det vises ikke i redigeringssiden,
hvilket irriterer mig. Jovist, man kan da bare hente symbolet
ind og sætte det ind, men det indebærer så at man i
eksempelvisningen og på hjemmesiden der er uploadet til serveren
pludselig finder 2 symboler under hinanden.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide, hvordan man standser
FrontPage 2002's facon med ustandselig at rette koder, hvis man
skriver i html-visningen samt hindrer programmet i at flytte
rundt på javascripts efter forgodtbefindende.
Nogen forslag?. (FP2002 -dk)

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-01-02 20:20

Sørg for at det der indsættes, på egen hånd er gyldig HTML. Hvis det
ikke er det risikerer du at FP vil rette det. Hvad der går galt
specifikt kan jeg ikke sige da jeg ikke ved hvad du prøver at indsætte
og hvor.

"På egen hånd": Dvs. at det ikke må afhænge af noget der inkluderes
via script eller andet.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-01-02 21:44

> [...]
indsætte
> og hvor.
>
> "På egen hånd": Dvs. at det ikke må afhænge af noget der

Prøv i FrontPage html-visning at indsætte følgende ved blot at
kopiere det og indsætte det i FP2002:

border="0"
src="
http://www.w3.org/Icons/valid-html401"
alt="Valid HTML 4.01!" height="31" width="88"></a>

Du vil opdage, at < og > bliver ændret til tag'ene for < hhv > i
stedet for blot at lade dem være. Det ser ud som om at FP mener
at < og > skal "oversættes" til noget andet - jeg forsøgte at
sætte ovenstående ind i html.visningen og fik følgende:

&lt;p&gt;<BR> &lt;a href="<A
href='http://valida'>http://validator.w3.org/check/referer">http://valida
tor.w3.org/check/referer"&gt;&lt;img</A><BR>border="0"<BR>
src="<A
href="http://www.w3.org/Icons/valid-html401">http://www.w3.org/I
cons/valid-html401</A>"<BR>
alt="Valid HTML 4.01!" height="31" width="88"&gt;&lt;/a&gt;<BR>
&lt;/p&gt;<BR>

Altså totalt uanvendeligt. FrontPage havde lavet det hele om.
Men hvis jeg derimod satte det ind via html-indsættelsesmenuen,
var der ingen problemer.

Hvis nogen kender eller kan gennemskue forklaringen, så vil jeg
da være meget lydhør.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen