Athlon XP + SDRAM...?
Fra : Kenni Lund

Dato : 01-01-02 21:02

Hejsa

Jeg har lige et par simple spørgsmål:

Kan Athlon XP køre med et VIA KT133A chipset samt med 133MHz SDRAM?

Jeg overvejer nemlig at købe et Asus A7V133-VM ATX, sammen med en
1600+ Athlon XP....men kan det lade sig gøre? Jeg vil nemlig gerne
genbruge mine 768MB 133MHz SDRAM fra min gamle computer...

På forhånd tak
--
Kenni Lund

Fra : Dan

Dato : 01-01-02 21:05

VIA KT133A er beregnet til at køre med SDRAM, så ja det kan det godt. Athlon
XP kører generelt på samme bundkort som en Athlon, der kan dog i nogen
tilfælde kræves en BIOS opdatering.

Mvh

Dan Bohmann

Har du problemer med computeren?

Prøv at besøge www.pc-care.dk

Nyheder, tips, og hardwareguider

Fra : Hans

Dato : 01-01-02 22:17

"Kenni Lund" <unplugger4ever@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer nemlig at købe et Asus A7V133-VM ATX, sammen med en
> 1600+ Athlon XP....men kan det lade sig gøre? Jeg vil nemlig gerne
> genbruge mine 768MB 133MHz SDRAM fra min gamle computer...

Jeg ville ikke købe et Asus board med onboard Promise Raid som dette kort
har. Jeg har set alt for mange besynderlige ting med denne kombination. Hvis
du skal have noget hvor stabiliteten er det primære, og så er resten iøvrigt
i orden så tage og kig på MSI's K7T-Turbo-R, eller hvis du ikke behøver raid
K7T-Turbo2. Begge disse typer kører efter min mening hamrende stabilt og er
et fund til prisen.
mvh
Hans