Overgang i kabinet...
Fra : Kenneth Bon

Dato : 01-01-02 17:44

Til alle flinke sjæle, der gav gode med til, hvorfor min maskine ikke gad
starte op -> så var der overgang i kabinettet.... nu er jeg ingen haj på
området, så jeg troede ikke sådan noget fandtes, og jeg ved faktisk ikke
hvad det rent fysisk er!

Men cpuen var ok - bundkortet var op - so was the rest - men altså ikke
kabinettet. Nu med et nyt kabinet spiller det hele bare :)

Thx,

Kenneth

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-01-02 17:51

Kenneth Bon wrote:

> [...]
> kabinettet.... nu er jeg ingen haj på området, så jeg troede
> ikke sådan noget fandtes, og jeg ved faktisk ikke hvad det rent
<snip>

Den korte version: strøm der løber de forkerte steder hen
(oftest fra strømforsyningen). Jeg har i min tid fået ganske
mange grumme oplevelser af den slags (jeg kom en del i en
forretning der ikke solgte de bedste PSU'er, da jeg endnu var
ung og skulle lære faget fra bunden...).

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Dan

Dato : 01-01-02 21:08

Du kan ofte afhjælpe problemet ved at jorde dit kabinet. Du kan gøre det
selv ved at føre en ledning fra kabinettet til f.eks. en radiator, men at få
en elektrikker til at lave et stik med jord, som du så kan forbinde din
computer til er en langt bedre løsning.

Somme tider kan det også hjælpe at dreje stikekt til computeren en halv
omgang, på den måde får du fasen ind på det andet ben i stikket.

Mvh

Dan Bohmann

Har du problemer med computeren?

Prøv at besøge www.pc-care.dk