Rygklatrende katte
Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-01-02 16:32

Hej allesammen og godt nytår

Hvad gør man for at vænne katte af med at bruge ejeren som stige?

Her hjemme har jeg 2 somaliungkatte og en voksen, fed og stor (hun er altså
stor også når hun er slank) Bengal, der synes jeg er den bedste stige for at
komme op på en stor kommode og sommetider også skrivebordet.

De kommer lydløst bagfra, når jeg sidder ved conputeren, så springer de op
på ryggen af mig, borer kløerne ind i min ryg og klatrer op på skulderen,
hvorpå de hopper ned på skrivebordet eller springer op på kommoden.

Jeg opdager dem ikke før de sidder i ryggen, så jeg kan ikke forhindre det
eller aflede dem. Jeg har prøvet at skrige i forskellige tonelejer, men det
hjælper ikke. Og at skrige og ryste dem af gør altså bare endnu mere ondt,
og ser heller ikke ud til at hjælpe.

Jeg har overvejet at anskaffe en rygbeskytter i hård plastik (hihi, kan i se
det for jer), så de ikke kan få fat og glider af, men hvor får man sådan en?

Nogle gode råd???

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 01-01-02 17:01

Hej Nin(j)a Turtle
Det eneste forslag jeg har, er det som vi her gjorde mod både Tamlin og
Saga... med to helt forskellige resultater...
Hav altid et stort krus med vand stående lige ved siden af dig... når du
så kan mærke kløerne i din ryg kaster du hele krusets indhold ned over
missen (og dig selv)...
Du kan nu få to reaktioner:
1. Saga's: MØGKÆLLING... og så er man lagt på is i mindst to dage!!!
2. Tamlin's; FEDT... en gang til *suk*

OK - man skal så også vaske gulv og så'n... men måske hjælper det ???
Tamlin fik vi endelig lært at han kun måtte stille sig op af vores ben,
så bøjede vi os ned og han kunne så selv hoppe op i armene... Saga
hopper kun _over_ på os, dvs hun springer fra et møbel i samme højde som
vores skulder - og kun hvis vi tydeligt siger Kom så

Du ønskes godt nytår.
Ann (og Jan)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-01-02 17:57

Hej Annjan

Tak for hjælpen, men hvordan fik du Tamlin vænnet af med det??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats