FOTR *SPOILER* Spørgsmål ang. slutningen
Fra : Sune

Dato : 01-01-02 13:50

Hej

Et lille spørgsmål:

Hen mod slutningen får de 'onde' besked på at fange hobbitterne i
skoven. De 'onde' fanger 2 af hobbitterne men lader de 2 vigtigste
undslippe. Hvorfor? Kan de ikke finde dem?

Mvh
Sune

Fra : Windom Earle

Dato : 01-01-02 14:00

Nej

Fra : Sune

Dato : 01-01-02 14:06

On Tue, 1 Jan 2002 13:59:42 +0100, "Windom Earle"
<not_giving_away_my_@ddress.com> wrote:

>Nej

Er det virkelig svaret?
2 af Hobbitterne undslipper altså fordi de har gemt sig i en skov og
de onde prøver ikke engang at lede efter dem, med det samme?

Lidt søgt IMHO....

Mvh
Sune

Fra : HKJ

Dato : 01-01-02 14:14

"Sune" <december2001@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er det virkelig svaret?
> 2 af Hobbitterne undslipper altså fordi de har gemt sig i en skov og
> de onde prøver ikke engang at lede efter dem, med det samme?
>
> Lidt søgt IMHO....

Nu kan jeg ikke huske ordvekslingen da de bliver sendt ud, men bliver der
nævt noget om antallet, eller er ordren ikke bare at fange de små folk?

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 01-01-02 14:30

Ordren er at fange de små folk, orkerne de ved ikke hvad de bærer på, de ved
heller ikke hvor mange der er - bare at de skal fanges og bringes levende
tilbage.
- Nicolai

Fra : Jesper Winding

Dato : 01-01-02 14:33

Det er nemlig rigtigt - da man må forvente at de har en IQ på under 3, og
der bliver sagt til dem - "find the halflings" ikke noget med 4 eller 7
eller 9 - bare "find the haflings" ja så er missionen for deres side
overstået...

--
-=JESPER=-

Fra : Kong Kent

Dato : 01-01-02 15:14

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bliver sagt til dem - "find the halflings" ikke noget med 4 eller 7
> eller 9 - bare "find the haflings" ja så er missionen for deres side

Siger Saruman ikke 'halflengths'?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Jesper Winding

Dato : 01-01-02 15:27

Det håber jeg da ikke for ham - så er hans "speech impediment" sku større
end jeg regnede med

--
-=JESPER=-
http://home20.inet.tele.dk/jesperdvd/

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 02-01-02 00:22

> Hen mod slutningen får de 'onde' besked på at fange hobbitterne i
> skoven. De 'onde' fanger 2 af hobbitterne men lader de 2 vigtigste
> undslippe. Hvorfor? Kan de ikke finde dem?

Måske har de fået antallet af 'halflings' at vide, måske har de ikke.
Velsagtens ved de ikke hvem der er den vigtige. De to andre har vel bare
været i stand til at undslippe uset, mere er der vel ikke i det.

Spørgsmål til de hardcore: Hvad står der i bogen om det?

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 02-01-02 04:11

Jeg mener bare de skal finde halflings i bogen, intet mere præcist.
Frodo undslipper jo fra Boromir op på bjerntoppen hvor han ser verden
i kaos og Saurons Øje kigge efter ham, han løber derefter ned til
bådene og krydser floden. Sam er på vej sammen med de andre til
orkerne, men standser og overbeviser sig selv om at Frodo må være gået
til bådene. På den måde undgår de orkerne. sekvensen med Merry og
Pippin som sidder gemt og "ofrer sig" for at Frodo kan undslippe, er
slet ikke med i bogen, men jeg synes egentlig ikke det er noget
problem med at lave disse små ændringer/tilføjelser, da det går fint
til filmen, og bogen i forvejen har det med at løbe ret hurtigt hen
over actionsekvenser.

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-01-02 10:30

Jeg mener han siger at de skal fange den halfling, der bærer ringen og slå
de andre ihjel. Derfor undrer det mig at de blot taget de to andre Hobbitter
og så stikker af. De ved da at de ikke har ringen?

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 02-01-02 12:06

Der har jeg filmen frisk i hukommelse og der mener jeg at Christoffer Lee
siger til Uruk-Haien:
"One of the halflings brings along with him something of great value. Bring
them here alive and unspoiled. Kill the others!"
Meaning bring halflingerne her levende og dræb de andre
mennesker/elvere/dværge.

-chris

Per Kristensen <pzk@netbankmors.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c32d2f6$0$62873$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-01-02 12:21

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk>
> [...]
> them here alive and unspoiled. Kill the others!"
> Meaning bring halflingerne her levende og dræb de andre

Godt husket. Det oprindelige spørgsmål må således være
besvaret: De ved ikke, hvor mange hobbitter, der er, og de
ved ikke, hvad de skal lede efter. (Lidt dumt af Saruman,
kan man sige.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 02-01-02 18:07

On Wed, 2 Jan 2002 12:21:27 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>Godt husket. Det oprindelige spørgsmål må således være
>besvaret: De ved ikke, hvor mange hobbitter, der er, og de
>ved ikke, hvad de skal lede efter. (Lidt dumt af Saruman,
>kan man sige.)

Det forklarer bogen da i et vist omfang - der er nogle af Saurons
personlige orker med i gruppen, og Saruman har sit eget lille projekt
med at få fat i ringen til sig selv i stedet for til Sauron. Det er
vel et spørgsmål om diskretion.

Lars Erik