Fluestænger ?
Fra : Simon...

Dato : 01-01-02 13:19

Hvilke fluestænger skal man gå efter ?

Jeg har kigget lidt på en LOOP Blue Line 9'x fod til en klasse 8/9 line
den skulle være stiv i det, jeg leder efter en lidt stiv stang, og loop har
fået
gode anmeldelser - nogen erfaringer ? Der står godt nok den er til
saltvand,
men så kan den vel også bruegs i fersk som jeg fisker i - eller hvad ?

så er der alle RT stængerne... der er godt nok mange ... er der nogen
der er bedre i samme klasse (også pris ~1800kr)...

jeg har haft lidt problemer med lange kast på 8/9 linerne (WF-F).. men det
er vel nemmere
at kaste langt med en tung line - eller hvad ? jeg bruger tørfluer... for
det meste... og i P&T vande.

tak

mvh.Simon

Fra : Bo Nordahl Pedersen

Dato : 01-01-02 18:46

Hej Simon

Jeg har en Daiwa whisker kl. 7-9, den er jeg MEGET glad for og den
koster "kun" 900 kr.
Det er mit indtryk, at der er en del pi*-måling involveret i valget af
fluestangs fabrikat og model, og det reflekteres i prisen! Man bør nok
prøve de forskellige modeller i alle prisklasser og forholde sig
fordomsfrit til deres ydeevne. Endelig er der en faktor som livsvarig
fabriksforsikring (men så skal den også dække når du selv knækker
stangen eks. i en blidør) at tage hensyn til. Man får hvad man betaler
for, men nogen gange kan man betale for meget for det man får.

V.H.
Bo

Fra : Simon...

Dato : 01-01-02 20:13

ved du om der er nogen former for forsikring på loops stænger ? jeg kunne
intet finde på sportdres.dk

jeg har prøvet et par billige stænger, de virkede alle meget bløde i det i
kastet synes jeg, jeg kunne godt tænke mig en stiv stang tror jeg...

hvad med loops greenline der snart kommer på udsalg ?

tak

mvh.Simon

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 02-01-02 02:31

"Simon..." <simons@pc-dot-.dk> skrev i en meddelelse
> ved du om der er nogen former for forsikring på loops stænger ? jeg kunne
> intet finde på sportdres.dk

Du kan købe 5 års garanti ved anskaffelsen af Loops stænger. Jeg mener, det
koster 2-300 kr.

Johan Gadegaard

Fra : JD

Dato : 02-01-02 09:22

> hvad med loops greenline der snart kommer på udsalg ?
> tak
> mvh.Simon

Hej Simon
Sportdress i Kbh, holder udsalg fra 3/1-02, de har 2 greenline-stænger på
tilbud til ca halv pris

mvh
jakob

Fra : Simon...

Dato : 02-01-02 10:31

> Hej Simon
> Sportdress i Kbh, holder udsalg fra 3/1-02, de har 2 greenline-stænger på
> tilbud til ca halv pris
Yeps - det var også lige noget jeg opdagede :) men tak alligevel !
Jeg fik mig en dejlig Green Line SW 9'3 AFTM 8-9... glæder mig allerede til
sommeren...
og med 5 års idiot garanti for 200kr ... sweeet :)

De har godt udsalg derinde, hvis i mangler noget så tag et kig forbi,
frederikssundsvej 50..
man kan også købe en lille del af deres ting over nettet, også til nedsat
pris.. www.sportdres.dk

hav en god dag
-Simon

Fra : Jeppe

Dato : 03-01-02 17:40

http://sportsfiskeri.opasia.dk/grej/tests.php
prøv at gå ind på det her link det er til opasia sportsfiskeri(heder det
vist nok) her er der en test af enhåndsstænger i mellem pris klassen, og
tohåndsstænger.

HilsenJeppe
Simon... <simons@pc-dot-.dk> skrev i news:a0s9hj$89a$1@sunsite.dk