40GB HD og ASUS P2B-F
Fra : Andreas

Dato : 01-01-02 13:10

Mit nye maxtor HD genkendes kun som 33GB (det er 40) - er der en venlig
sjæl, der kan gøre mig lidt klogere på dette end asus hjemmeside kunne?
BIOS version er 1006, for dem det fortæller noget

venligst
andreas

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-01-02 13:28

Andreas wrote:

> [...]
> en venlig sjæl, der kan gøre mig lidt klogere på dette end asus
> hjemmeside kunne? BIOS version er 1006, for dem det fortæller
<snip>

Ikke at jeg ved om det løser problemet, men du kan jo prøve med
BIOS i v.1013a fra:

http://www.asuscom.de/download/mbdriver/slot1-440bx.htm

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Hans

Dato : 01-01-02 13:45

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke at jeg ved om det løser problemet, men du kan jo prøve med
> BIOS i v.1013a fra:
> http://www.asuscom.de/download/mbdriver/slot1-440bx.htm

Det gør det helt bestemt. Bundkortet burde heller ikke have problemer med
HDD's støre end 40G med denne bios.
mvh
Hans

Fra : Andreas

Dato : 01-01-02 14:17

takker, begge 2. bios er nu flashed og så må vi se om det går bedre - det
forventer jeg. Ved en tilfældigvis hvad den øvre grænse er for version
1013? Det er vel ikke en 100GB jeg skal ud at købe nu

andreas

Fra : Hans

Dato : 02-01-02 20:15

"Andreas" <abliddal@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> takker, begge 2. bios er nu flashed og så må vi se om det går bedre - det
> forventer jeg. Ved en tilfældigvis hvad den øvre grænse er for version
> 1013? Det er vel ikke en 100GB jeg skal ud at købe nu

Jeg har ikke set praktiske opstillinger til mere end 60GB på dette board,
men i teorien skulle der ikke være noget til hinder for en 100GB. Personligt
ville jeg ikke investere i en 100GB disk og køre med den solo, da et
diskcrash ville betyde enorme mængder af data der går tabt. Så hellere
investere i en billig Promise Fasttrack 100 Raid kontroller og køre 2x 100GB
i en Raid-1 opstilling. Her er man da noget bedre sikret hvis uheldet skulle
være ude.
mvh
Hans