uuhh dagen derpå!
Fra : Mette Frederksen

Dato : 01-01-02 10:25

hejsa...

ja så er vi kottet til dagen derpå... uhhh.. man er jo ikke lige så aktiv

jeg vil bare lige høre hvordan jeres katte har taget den forgangne aften...
Jeg var meget imponeret over at Cæsar bare sov hele aftenen.... Han
reagerede ikke det mindste på larmen udefra *S*

er det sådan hos mange? eller bare hos Maine Coon? eller er det bare
tilfældigt?

Godt Nytår
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 01-01-02 14:06

Godt nytår også herfra *S*

Mine katte tog det meget fint. Jeg var ret spændt på, hvordan Harry ville
tage det, da det jo var hans første nytår. Han imponerede mig i den grad.
Han ville op og kigge ud, så det fik han lov til, og han tullede så rundt i
vindueskarmen *S*

Bevares, nogle af de helt store kanonslag og heksehylene kunne få alle
kattene til at hoppe, men ellers tullede de bare rundt eller sov *G*

M.v.h.
Lise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-01-02 15:41

> jeg vil bare lige høre hvordan jeres katte har taget den forgangne aften...
> Jeg var meget imponeret over at Cæsar bare sov hele aftenen.... Han
> reagerede ikke det mindste på larmen udefra *S*

Klokken bliver 24... Donna & Ditte ligger begge på mine ben oppe i
sofaen og sover - benene sover for resten også , men jeg har
besluttet at blive siddende - måske de sover gennem hele skyderiet?
Fyrværkeriet begynder og tager for alvor til ca. 0.15, hvor folk har
sagt godt nytår. Donna løfter pludselig hovedet og _kigger_ med meget
store øjne, der i starten glipper en del, for hun sov godt. Nøj, sikke
farver og lys! Hun er rolig, men årvågen.
Ditte sover stadig, hvad jeg er lettet over, for det er hende der er
krysteren. Men lidt efter lyder der nogle brag, og _så_ er hun vågen. Op
og stå. Og _stirre_!
Faktisk tager hun det pænt - det hjælper at have os i nærheden, tror
jeg. Men henad halv et fortrækker hun ulykkeligt ud i gangen, nu skydes
der ret voldsomt på begge sider af huset, det larmer, det er for meget
og nu er hun bange. Benene er lave, ørerne ligger ned...
Donna tager det stadig ret roligt, hvad jeg også havde ventet. Så finder
mor her sit hemmelige våben - yndlingslegetøjet. Det lykkes at fange
Dittes opmærksomhed. Hun leger ikke med, men øjnene følger
piberenseredderkoppen i snor og ikke fyrværkeriet.
Og ca. 15 minutter senere er det ovre og begge katte synker tilbage i
dyb søvn efter overståede strabasser.
Alt i alt gik det meget bedre end jeg havde frygtet - siden årsskiftet
2000 har Ditte været bange for ntyårsaften. Men vi slap nådigt - og jeg
var glad for at være hjemme. Jeg ville nemlig slet ikke have nydt at
feste, mine tanker vile være hjemme hos mislingerne alligevel

Lige til sidst - mange gode ønsker for det nye år til jer alle - både to
og firbenede.

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte (der sover...)
Donna & Ditte's katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-01-02 16:16

Heldigvis er der sjældent problemer med katte og skyderi.

Her i huset er Lara fuldstændig ligeglad.

Helena er også ligeglad et meget langt stykke, men der kommer ind imellem
nogle lyde, hun bliver lidt urolig af. (Må have været overtoner, for jeg
hørte dem ikke)

Ungdyrene løb ind imellem ind under sengen, men var samtidig meget
nysgerrige, og virkede ikke bange.

Så jo næste år tør jeg godt gå hjemmefra, hvis de altså har fjernet
stilladset ud for min altan.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 01-01-02 17:13

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in

> er det sådan hos mange? eller bare hos Maine Coon? eller er det bare
> tilfældigt?

Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men mine tog det faktisk roligt. Ja,
nu vidste jeg jo godt at Johan og Sofie ingen problemer har i den
retning, men jeg vidste ikke med Lante. Han tog det også med ophøjet
ro. Det er bare dejligt at vide, så kan jeg sagten tage til nytår til
næste år.

Godt nytår,
Kate

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-01-02 23:41

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev...
> er det sådan hos mange? eller bare hos Maine Coon? eller er det bare
> tilfældigt?

Her i burmeserflokken blev der stort set heller ikke løftet et øjenbryn -
dvs. Cino var drønnysgerrig, og sad i lang tid i vinduet (vi bor i stuen) og
stirrede ud på alt det spændende, der skete udenfor!
Killingerne skiftevis sov, kælede og legede - og var i øvrigt fløjtende
ligeglade med larmen...

Mvh. Camilla

Fra : Denise

Dato : 02-01-02 08:33

Hej
I år havde jeg fra dagen før givet Bachs dråber i en af deres vandskåle, da
Blonde godt kan
være lidt bange og faktisk et år fik tynd mave. I år var der så ingen
problemer, selv om genboen
absolut skulle skyde kanonslag af lige foran vores hus det meste af aftenen,
så det var lige
før vinduerne klirrede. Molly og Dino trak sig lidt tilbage i stuen når
kanonslagene bragede
og Blonde gik under sofaen. Men de kom frem med det samme igen når jeg
kaldte,
og lå så afslappede og sov på gulvet, så det må siges at være gået fint, og
jeg tror
Bachs har en del af skylden for deres afslappethed.
Værre var det i går, da sneen på taget pludselig bragede ned foran
stuevinduer og havedør, der
blev de godt nok forskrækkede. Det tog noget tid før de nærmede sig og så
var det i slowmotion,
det ser godt nok skægt ud. Jeg beherskede mig for at sige BØH, for så var de
røget 2 meter
op i luften )
Hilsen Denise