Sekspunkt fundet !!
Fra : Miv

Dato : 31-12-01 01:02

Tilapia mariae ......... Og den er Afrikansk, men importeret til staterne
og lever der nu !!

M.v.h
Michael

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-12-01 02:06

Tillykke, så bliver hun nok lidt flinkere til at vaske op
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : thomas schreiber

Dato : 31-12-01 09:40

NEJ! Der er ikke fritlevende tilapia i amerika. Hvem har sagt det?
Din fisk ligner ret meget Tilapia Mariae. Den kommer fra afrika(er udbredt
fra Elfenbenskysten til Cameroun). Når de danner par, graver de MEGET, og
river ofte planterne op eller æder dem. Det bliver en halvstor fætter - ofte
op til 25cm - 30cm !!! Men det fortalte de dig vel i butikken? Med
mindre du har et 530'er eller større, vill jeg nok fraråde dig at holde dem.
Men det er jo en personlig vurdering.

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 31-12-01 11:08

thomas schreiber wrote:

> NEJ! Der er ikke fritlevende tilapia i amerika. Hvem har sagt det?

Såh...? Der er "masser" af Tilapia i f.eks. The Everglades i Florida.
Der er også gurami'er i metermål.
Se f.eks. <http://floridafisheries.com/Fishes/sci-name.html>

At de ikke burde være der fordi det ikke indfødte arter; det er en anden
sag.

<KLIP>

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Miv

Dato : 31-12-01 09:48

S'fø'li findes den da i Amerika, når jeg si'r det !!! Ikke naturligt, men
det skrev jeg vist osse.
Find Google søg på Tilapia Mariae og LÆS !

Har et 660 l. Men ved stadig ik' rigtigt, da de allerede som under 10 cm'ers
er RET voldsomme ----

M.v.h
Michael

Fra : thomas schreiber

Dato : 31-12-01 10:01

Hvorfor er det en selvfølge?

Fra : Miv

Dato : 31-12-01 10:11

Fordi jeg sad og læste om den i 3-4 timer igår aftes/nat for at finde u'a
hvad det enli' var jeg havde købt !

Fra : Miv

Dato : 31-12-01 10:14

http://lionfish.ims.usm.edu/~musweb/nis/Tilapia_mariae.html
Læs nederst, og hvis du søger i google står det mange steder !

Fra : Miv

Dato : 31-12-01 10:16

Sorry ik' nederst, men under distribution.

Fra : thomas schreiber

Dato : 31-12-01 10:58

Der kan man bare se... Tror dog ikke på hvad jeg læser, men siden virker dog
meget troværdig. Det var sørgeligt at de flytter rundt på fisk, og derved
ødelægger økosystemer. Men sådan er mennesker jo... *suk*

Thomas Schreiber
-

Fra : Carsten Gall

Dato : 31-12-01 11:17

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0pcqb$15b$1@sunsite.dk...
> [...]
> meget troværdig. Det var sørgeligt at de flytter rundt på fisk, og derved
> ødelægger økosystemer. Men sådan er mennesker jo... *suk*

Tilapia maria er ikke den eneste fisk som som er sluppet ud i Amerika!
Der er temmeligt mange "ilegale indvandrere" som svømmer rundt i de
Amerikanske floder
og søer.
Jeg så for nogle år siden en liste over de ikke "indfødte" fisk og den
var temmelig omfattende.

Carsten

Fra : thomas schreiber

Dato : 31-12-01 11:28

Går ud fra at de ikke er sluppet ud, men er derimod blev sat ud. Der er en
forskel. Resultatet er dog det samme.

Det er sørgeligt at vi(nogle mennesker) kan ødelægge det hele. Bare se på
Nilaborren i Viktoria søen. Der ryger mange cichlider på dennes bekostning.

Mennesker er djævelens værk...

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk