Skærme
Fijala 3554
Skærm opfører sig anderledes. Skal jeg vær~
Fra : Madsen

Dato : 30-12-01 23:17

Hej,

Jeg er ved at være lidt småparanoid over min Sony FW900.
Nu her 1 år og 1 måned efter købet er den nogle gange
begyndt at flimre lidt de første 10-15 min. efter den er tændt.

Der kommer nogle ganske tynde streger i et brøkdel af et
sekund som går fra kanten i venstre side og helt over til den
højre side. De kan komme overalt på skærmfladen, men der
kommer altid kun een streg ad gangen. Sammen med stregen
kan man høre et lille klik inde i skærmen.
Andre gange kommer stregerne slet ikke, men ca. 10-15 min.
efter jeg har tændt skærmen, er den tit begyndt at komme
med et ordentligt smæk som minder en del om at trykke på
Degauss-knappen, men alligevel ikke helt det samme.
(Jeg får altid et kæmpe chok når den gør det, så det er nok
ikke godt for helbredet i længden.)
Jeg har aldrig oplevet at den har gjort det før og det bekymrer
mig lidt. Den er begyndt med det for ca. 3 uger siden.

Når det store smæk efter 10-15 min. er kommet, så kører den
uden problemer til næste gang hvor den har været slukket
gennem længere tid så den er blevet helt kold. Andre gange er
der slet ikke problemer med den. Faktisk har jeg lige tændt den
for 20 min. siden hvor den har været slukket hele aftenen og
denne gang har den opført sig eksemplarisk.

Er der mon grund til bekymring?
Jeg har lige opdaget i manualen at den justerer sig efter jordens
magnetfelt, hvordan det så end skal forstås. (Lyder lidt poppet i
mine ører.) Kan det mon være sådan noget?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 28-01-02 02:00

Madsen skrev:

> Jeg har lige opdaget i manualen at den justerer sig efter jordens
> magnetfelt, hvordan det så end skal forstås. (Lyder lidt poppet i
> mine ører.) Kan det mon være sådan noget?

Noget tyder på det, for den har ikke gjort det i år endnu. Det var
tilsyneladende et juleproblem, så nu tror jeg også på nisser.

Madsen.