Tabeller - forskel på pixels og procent
Fra : Marianne

Dato : 30-12-01 22:55

Jeg vil som udgangspunkt lave en tabel, der fylder hele skærmbilledets
bredde. Hvis brugeren gør skærmbilledet mindre, skal tabellens bredde blive
tilsvarende mindre - men kun til en vis grænse. Jeg vil nemlig gerne
tilgodese brugere med 600* 800skærme og dem med skærme, der er nummeret
større.

Jeg er nået så langt, at det må have noget at gøre med at definere tabellen
i en kombination af procent og pixels (tabellen er 100%, mens de første
kolonner - indtil det, jeg kalder for 'en vis grænse' er nået - er i
pixels). Jeg kan bare ikke få det til at virke i praksis.

Ved at prøve forskellige muligheder, bliver det helt volapyk! Så er der
nogen, der kan opklare for mig: hvad er sammenhægen mellem pixels og procent
i tabeller og har det ene prioritet over det andet ?

mvh

Marianne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 30-12-01 23:06

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote in

> [...]
> blive tilsvarende mindre - men kun til en vis grænse. Jeg vil nemlig
> gerne tilgodese brugere med 600* 800skærme og dem med skærme, der er

Det kan være min og max-width kan hjælpe (jeg er lidt træt lige nu så jeg
har ikke tænkt videre over dit problem). Se på:

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visudet.html#min-max-widths

Jeg ved dog ikke hvor godt dette understøttes af browserne.

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 31-12-01 15:04

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> Det kan være min og max-width kan hjælpe
> Jeg ved dog ikke hvor godt dette understøttes af browserne.

Det understøttes af Netscape 6.x og Opera 5+, men ikke af IE/win.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Jeg har skiftet til Norsk Dvorak <http://www.stenling.no/dvorak/>.