min hund har ondt
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-12-01 22:19

Godaften

Hvad skal jeg dog stille op? Jeg har været inde på det før, og fik da også
en masse gode svar, men intet har hjulpet.
Det jeg snakker om er den "onde" vejsalt, som er mit STORE problem, eller
skulle jeg heller sige Nicki's STORE problem. Selvom vi har smurt hans
porter med pote voks, har han rigtig ondt i de små poter, han trækker
poterne op under sig, samtidig med at han piver, ja nærmest skriger, så ondt
har han. Og ikke nok med at det gør ondt på ham, så gør det også ondt på
mig, at se hvor dårligt han har det når vi går tur, han vil bare hurtig hjem
igen.
Er vi kommet væk fra vejene, synes han sne og vinter er sjovt, men vi kan
desværre ikke undgå vejene, idet vi bor midt i byen.
Er der nogen der kan gi' et nyt bud på hvad jeg skal stille op, jeg kan ikke
holde ud at jeg intet kan gøre for ham.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-12-01 22:31

Man kan få "støvler" til hunde, men om han vil gå med dem på, er noget helt
andet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : x Vuf x

Dato : 31-12-01 01:41

Sun, 30 Dec 2001 22:30:34 +0100, Nina El Falaki wrote:

>Man kan få "støvler" til hunde, men om han vil gå med dem på,
>er noget helt andet.

Det er nemt nok. Man skal blot huske ikke så meget som at trække
på smilebåndet! Hunden vil straks tro, man griner af den, og så
vil den af med det, den har fået på; om det nu er støvler eller tøj!

Sig..."Neeeeeej hvor er du dygtig!" og se alvorlig ud. Husk at
resten af familien også skal være alvorlige!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 25.12.2001
-

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-02 22:44

Godaften

Jeg fandt nogen rigtig "fine" sorte gummistøvler til Nicki, men der viste
sig, at de var får små, så nu venter vi bare på de får nogen større hjem, så
køber vi dem straks, ( det er jo heller ikke så vigtigt lige i øjebilkket ).
Om jeg kan få ham til at gå med dem, vil jo vise sig, men vi må jo prøve at
ta' det alvorligt uden et smile, selvom det bliver svært

Tak for rådet, det er klart en løsning.

Bolette

x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev i en

Fra : x Vuf x

Dato : 03-01-02 23:50

Thu, 3 Jan 2002 22:43:32 +0100, Bolette Nielsen wrote:
>x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev...

>Jeg fandt nogen rigtig "fine" sorte gummistøvler til Nicki, men det viste
>sig, at de var for små,

Det var da en skam!

> [...]
>Om jeg kan få ham til at gå med dem, vil jo vise sig, men vi må jo prøve at
>ta' det alvorligt uden et smile, selvom det bliver svært

Ja nu ved jeg jo ikke, hvor klog din hund er, men mine ved ganske udmærket,
hvornår der grines af dem og hvornår der smiles blidt til en MEGET dyyygtig
vovsemand/dame!

>Tak for rådet, det er klart en løsning.

Prøv at skrive UNDER det, du svarer på. Så er det meget nemmere
at finde dit svar, og det ser bedre ud.

--

Updatet 02.01.2002
-

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-12-01 22:28

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan gi' et nyt bud på hvad jeg skal stille op, jeg
kan ikke
> holde ud at jeg intet kan gøre for ham.

Når du har været ude skyller du vovses poter med lunkent vand og får
salt osv . af .. så tørrer du og så smører du med kopattesalve .. der
også renser .. og så må du evt. belave dig på at blive inde et par
dage .. selvom det jo ikke er så rart .. men prøv da at ringe til
dyrlægen i morgen og hør om han evt. har et råd .. for det lyder til
at være meget slem med poterne .. er der revner osv ?? hej fra Ami

Fra : Netking

Dato : 30-12-01 23:56

> [...]
> desværre ikke undgå vejene, idet vi bor midt i byen.
> Er der nogen der kan gi' et nyt bud på hvad jeg skal stille op, jeg kan ikke

Hej Bolette.

Jeg har oplevet noget nær det samme med min lab-x
og jeg behandlede de revnede trædepuder intensivt 3 gange dagligt med
Helosan ( Kopattesalve ). Helosan er antiseptisk, hvilket
gøre det rensende samtidig med at det heler poterne op og beskytter
efterfølgende som en hinde.

Jeg kender også nogen der bruger Aloe Vera i den helt tynde form.
Mener det hedder Aloe Vera Naturel, og dette kan du jo så også prøve, ved
evt. at blande det i helosanen, så det bliver et mix :). Det kan købes hos Matas.

God bedring til din hund og godt nytår til dig.

- John og Lab-x.

Fra : Ann K

Dato : 31-12-01 00:12

Hej Bolette.
Som teen-ager var jeg hundelufter for en dalmatiner med nøjagtigt samme
problem.... Vi (hans ejer og jeg) lærte ham at gå med "sko" - sådan
nogle potestøvler.... Det så komplet tåbeligt ud og jeg fik _mange_
kommentarer ang dét at give hunde tøj på.... MEN det var den eneste måde
at gøre det på, hvis Chang skulle kunne komme "på gaden"... Hans
stakkels poter revnede til store sår pgr saltet!!!
Hvis du vil lære din hund at gå med støvlerne, kræver det dog en bunke
tålmodighed - lige indtil at vovse virkelig har fattet at "det sjove"
(lufte/legeturen i sne) kun kommer til at ske med sko på
Jeg har set at Maxsøe's dyrefoder i Rødovre forhandler sådan nogle
potestøvler i en smuk kongeblå farve Aner intet om pris eller
størrelse - men prøv at ringe til dem....
(hmm - en del lettere end dengang med Chang - vi måtte selv sy nogle
støvler)

Mvh Ann

Fra : ICQ : 128082582

Dato : 31-12-01 00:39

Hej Bolette !
Først vil jeg ønske dig et godt nytår ...
Forstår dig og føler med dig _ Et lille tip kunne være ...
anskaf en cykle trailer _ hunden kan sidde i til du er væk fra vejene ...

ICQ : 128082582 Tommy Lyngholm

Fra : pmj

Dato : 31-12-01 01:14

"Bolette Nielsen" skrev d. 30-12-01 22:19 dette indlæg :
> [...]
> porter med pote voks, har han rigtig ondt i de små poter, han trækker
> poterne op under sig, samtidig med at han piver, ja nærmest skriger,
Hej Bolette

Jeg har fået samme problem efter at være flyttet til København. Her
mener man åbenbart at den eneste måde man kan fjerne sne på er ved at
hælde tonsvis af salt ud over fortorvene.
Jeg har lige indkøbt et sæt hundestøvler fra www.hundensnetbutik.dk. Det
var godt nok svært at holde masken da hun fik dem på første gang. Men så
legede vi lidt indendørs og fandt godbidder inden vi gik en tur. Når hun
først var kommet udenfor, glemte hun det.
Støvler er altså ok, men kræver tilvænning og jeg tror ikke at alle
hunde kan vænnes til det. Støvlerne hedder Ruffwear.

Godt nytår til alle

Pia Johnsen
http://home.worldonline.dk/~piasevy/

http://www.kandu.dk/

Fra : Kosmonauten

Dato : 31-12-01 02:07

"pmj" <pmj.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået samme problem efter at være flyttet til København. Her
> mener man åbenbart at den eneste måde man kan fjerne sne på er ved at
> hælde tonsvis af salt ud over fortorvene.

Det har du fuldstændigt ret i, fortovene er det rene saltsyre.
> Godt nytår til alle
Ditto herfra og så vil jeg da lige sige at du har en superflot hjemmeside
;c)

Mvh
Martin & Laika

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 18-01-02 20:01

Hej Pia

Respekt - den hjemmeside er virkelig flot.

hej fra Elisabeth og Molly, som er en springer
spaniel (FT) som også kræver sin ejer 100% og hurra for det, for bedre
kammerat får man ikke.

Fra : Yvonne Nielsen

Dato : 05-01-02 16:03

Hej Bolette!

Da vi for mange år siden boede i den store by, smurte vi hundepoterne ind i
Kerodex (en tybe med navn den usynlige handske), det skulle ske ligeinden
man gik dog så meget før, så at det nåede at tørre ind og være den usynlige
handske.

Held og lykke med vovsen i denne "salte" tid.

fra
Yvonne

Fra : Yvonne Nielsen

Dato : 06-01-02 15:17

Hej Bolette!

Da vi for mange år siden boede i den store by, smurte vi hundepoterne ind i
Kerodex (en tube med navn den usynlige handske), det skulle ske lige inden
man gik tur, dog så meget før, så at det nåede at tørre ind og være den