Eminem: Årets nye udenlandske navn???
Fra : Jacob

Dato : 08-01-01 18:00

Hvorfor er Eminem nomineret til årets nye navn til Danish Music Awards
halløjet?
Han debuterede da ikke i år 2000?

Og hvad med Moby - Play. Den kom da i 1999, eller er det mig der husker
forkert?? Der er godt nok kommet den her dobbelt-remix-album-fidus-ting men
er det ikke lidt tyndt for en nominering for bedste udenlandske album.

Der må helt klart være et eller andet galt med bagmændene bag DMA siden de
ikke engang har styr på udgivelsesdatoerne.

I stedet for kan jeg kun udtrykke en stor tilfredshed for GAFFA's afstemning
om årets musikpriser. En ganske vellykket affære som må siges at afspejle
det danske og udenlandske musikliv noget bedre end DMA formår!

---Jacob---

Fra : Keld Petersen

Dato : 09-01-01 08:53

Det er nok først i år 2000 at den danske musikindustri har opdaget ham...
selv om der tidligere er udgivet plader med ham...

Det er ikke et nyt fænomen... tænk ikke mere på det...

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 11:48

> Jacob <oxygen@mail.tele.dk> wrote in message

> men

Ja, det er altså ikke fordi jeg skal sidde her og forvare DMA, men når man
udarbejder listen over nye navne skeler man til, hvornår det helt store
gennembrud fandt sted. Og Eminems vedkommende var det jo 2000. Mht. til
Moby's plade erindrer jeg ikke lige udgivelsestidspunktet, men DMA-perioden
følger ikke helt kaldender-året. Jeg tror det er fra november til november.
Afstemningsproceduren finder sted i de måneder.

Men det kunne være interessant at høre dem, der er mest kritiske omkring
DMA, komme med en mere uddybende kritik af arrangementet. Hvad er det
præcis, der er galt? Bortset fra at det altså er noget l...., at der er
noget galt med bagmændene etc.

UffeC

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 09-01-01 10:57

Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> DMA, komme med en mere uddybende kritik af arrangementet. Hvad er det
> præcis, der er galt? Bortset fra at det altså er noget l...., at der er

Bl.a. at arrangøren, IFPI, jagter teenagere hæmningsløst uden selv at have
styr på lov og ret (de har lige fået en højesteretsdom for ikke at må bruge
navnet Grammy), hvilket i sig selv er nok til ikke at kunne tage den
legetøjsorganisation alvorligt.

At dommerne endvidere kigger på pladesalg fremfor kvalitet er også et
bedrøveligt faktum, eftersom disse to ting sjældent følges ad. Som Kay
udtalte: "A *person* is smart. People are dumb, panicky, dangerous animals
and you know it.".

--
Anders Ebbesen
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 13:05

Anders Ebbesen <anders@entry.dk> wrote in message

> [...]
bruge
> navnet Grammy), hvilket i sig selv er nok til ikke at kunne tage den

Det er ikke tale om en dom - og slet ikke i højesteret, hvor man ikke
beskæftiger sig med navne-rettigheder. Det er den amerikanske
Grammy-organisation, der har krævet rettighederne til navnet Grammy på
verdensplan. Det er således ikke kun den danske Grammy der forsvinder, men
alle andre Grammyer end den amerikanske

> [...]
> bedrøveligt faktum, eftersom disse to ting sjældent følges ad. Som Kay
> udtalte: "A *person* is smart. People are dumb, panicky, dangerous animals

Der er ingen dommere involveret i DMA. Derimod et såkaldt akademi på 30
personer, der repræsenterer et bredt udsnit af musikbranchen, medier etc.
Akademiets eneste opgave er at afgive stemmer ud fra nogle meget lange
lister. De der opnår flest stemmer nomineres, og herefter er det op til
"folket" at afgøre hvem der skal have prisen.

UffeC

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 09-01-01 14:49

> Anders Ebbesen <anders@entry.dk> wrote in message

> bruge
> >
> Det er ikke tale om en dom - og slet ikke i højesteret, hvor man ikke
> beskæftiger sig med navne-rettigheder.

Læs venligst Ugeskrift for Retsvæsen (U 2000.2469H), og kom igen. Det er
højesteret.

> Det er således ikke kun den danske Grammy der forsvinder, men
> alle andre Grammyer end den amerikanske

At andre har dummet sig gør ikke IFPI mindre latterlige.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 16:49

> Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> wrote in message
> >
>Læs venligst Ugeskrift for Retsvæsen (U 2000.2469H), og kom igen. Det er
> højesteret.

You're right. Sorry!

Har man dummet sig?
Kunne man ikke med god ret antage, at grammy var betegnelse og ikke et
beskyttet navn? Nå, men lad nu det ligge. Dette er ikke en retssal - og
sagen er jo afgjort.

Og nu kommer den igen:
Den danske DMA-komite er latterlige.
Begrund!

UffeC

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 09-01-01 16:14

> You're right. Sorry!

Og det var en dom, hvis man skal strø salt i såret vil jeg også pointere det
var en dom

> Har man dummet sig?

Tja, man skriver jo også "Knægten dummede sig", når han har kopieret et par
musikcder, kunne man ikke med rimelig god ret ikke antage at det var i orden
som sikkerhedskopi?

> Og nu kommer den igen:
> Den danske DMA-komite er latterlige.

Jeg har ikke noget i mod komiteen som sådan, mere hele organisationen bag
DMA.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 18:12

> Og det var en dom, hvis man skal strø salt i såret vil jeg også pointere
det
> var en dom

Ja, ja.... Du har ret. Skal heg skrive det 100 gange

> Jeg har ikke noget i mod komiteen som sådan, mere hele organisationen bag
> DMA.

Organisationen bag DMA er.... ta-daaaa... komiteen...

UffeC

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 13:08

> [...]
> bedrøveligt faktum, eftersom disse to ting sjældent følges ad. Som Kay
> udtalte: "A *person* is smart. People are dumb, panicky, dangerous animals

Ups! Glemte lige en kommentar: At dem du kalder dommere kigger på pladesalg
fremfor kvalitet, er en påstand der må stå for din egen regning.

UffeC

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-01-01 13:14

Den Tue, 9 Jan 2001 12:08:25 -0000, skrev "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk>:

>Anders Ebbesen <anders@entry.dk> wrote in message
>>
>Ups! Glemte lige en kommentar: At dem du kalder dommere kigger på pladesalg
>fremfor kvalitet, er en påstand der må stå for din egen regning.

Hvem var det lige, der blev nomineret for bedste udelandske album
sidste år? Husker jeg helt galt, hvis det var Beck, Cardigans og Tom
Waits. Beck og Waits blev næppe nomineret pga. skyhøje salgstal. SVJH
vandt Cardigans. Jeg vil nærmest mene - som en anden har nævnt
andetsteds - at disse afstemninger ender med at blvie styret af
salgstal, fordi det er den mest solgte plade, som der er flest der
kender og derfor stemmer på.

/Nikolaj

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 14:47

nikolaj borg <nikolSPAM@jborg.dk> wrote in message
> [...]
> andetsteds - at disse afstemninger ender med at blvie styret af
> salgstal, fordi det er den mest solgte plade, som der er flest der

Og dermed understøtter du min påstand om, at akademiet, der indstiller
pladerne til nominering ikke generelt dirigeres af slagstal. At Cardigans
vandt den fhv. Grammy kan de takke folkeafstemningen for. Ikke akademiet.

UffeC

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-01-01 14:22

Den Tue, 9 Jan 2001 13:47:05 -0000, skrev "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk>:

>Og dermed understøtter du min påstand om, at akademiet, der indstiller
>pladerne til nominering ikke generelt dirigeres af slagstal.

Det var ihvertfald sådan, det var ment. Akademiet plejer vist snarere
at blive beskyldt for at være finkulturelle end for at følge salgstal.
Det er bare noget sjusk, at de lige glemte et pladeselskab i år :)

/Nikolaj

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 16:50

> [...]
> at blive beskyldt for at være finkulturelle end for at følge salgstal.
> Det er bare noget sjusk, at de lige glemte et pladeselskab i år :)

Det var ikke akademiet, der glemte noget. Det var arrangørerne bag DMA.

UffeC

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 09-01-01 14:49

> Ups! Glemte lige en kommentar: At dem du kalder dommere kigger på
pladesalg
> fremfor kvalitet, er en påstand der må stå for din egen regning.

Gør alle påstande ikke det?

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 16:51

> Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> wrote in message
>
> Gør alle påstande ikke det?

Jo, jo... men, at akademiet skulle kigge mere på pladesalg end kvalitet, er
en påstand, der ikke holder en meter.

UffeC

Fra : Keld Petersen

Dato : 09-01-01 11:39

Men han havde da en pænt hit med My Name Is i 1999 - også i Danmark, så vidt
jeg husker... men lad nu det ligge...

Fra : Uffe Christensen

Dato : 09-01-01 13:06

Keld Petersen <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote in message
> Men han havde da en pænt hit med My Name Is i 1999 - også i Danmark, så
vidt
> jeg husker... men lad nu det ligge...

Det har du givet ret i. Men vi kan vist godt blive enige om, at det helt,
helt store gennembrud kom i 2000.

UffeC

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-01 00:28

"Uffe Christensen"
> Det har du givet ret i. Men vi kan vist godt blive enige om, at det helt,
> helt store gennembrud kom i 2000.

Ligesom Oasis' helt store gennembrud kom i 1995, f.eks... Jeg synes altså
også, det er noget vås, fordi My Name Is VAR et hit i Danmark.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : Troels

Dato : 13-01-01 19:05

> vidt
> >

> Det har du givet ret i. Men vi kan vist godt blive enige om, at det helt,
> helt store gennembrud kom i 2000.

Hvordan defineres "det helt store gennembrud"?

Hilsen Troels

Fra : Yvonne Storgård Jens~

Dato : 12-01-01 19:58

Eminem er da fosej, godt nok er han ikke ny og havde et stort hit med "My name is" i 96 eller 97. Det er lidt langt ude at være nomineret il sådan en award men alligevel.

HAN STYRER FOR HÅRDT.

--
Posted from fepE.post.tele.dk [195.41.46.137]

Fra : Flemming

Dato : 14-01-01 15:00

On 12 Jan 2001 19:58:07 +0100 ysse@mail.dk (Yvonne Storgård Jensen)
wrote in dk.kultur.musik:

> Eminem er da fosej, godt nok er han ikke ny og havde et stort
> hit med "My name is" i 96 eller 97. Det er lidt langt ude at være
> nomineret il sådan en award men alligevel.
>
> HAN STYRER FOR HÅRDT.

Nu kommer det jo an på så meget om man syntes at han STYRER:) jeg syntes da
at han har lavet er par ok numre især 'Stan' som jeg nok især kan lide på
grund ad Dido, der efter min mening har en rigtig fed stemme. Som person
syntes jeg derimod langt fra at Eminem styrer:) men igen kommer det jo an
på hvad man kan lide?:)

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Mikael Jensen

Dato : 23-01-01 15:42

Eminem er, og bliver verdens bedste rapper. Han er den sejeste!!

Fra : Uffe Holst

Dato : 23-01-01 15:58

In an article of 23 Jan 2001 Mikael Jensen wrote:

> Eminem er, og bliver verdens bedste rapper. Han er den sejeste!!

Hvis han da så bare kunne synge og lave musik. Fatter ikke, de spiller det
crap i radioen (okay, der er egentlig meget musik, jeg ikke fatter, de
spiller i radioen).

Jeg må indrømme, at rap ikke lige er min genre, men Eminem er efter min
mening så dårligt, at jeg ofte slukker og sætter en CD på i stedet, når
han begynder -- få andre rappere bliver udsat for dette. Men okay, nogen
siger han laver gode tekster, men dem lytter jeg jo alligevel ikke til.

--
Uffe Holst

Fra : Stålanden

Dato : 23-01-01 16:25

On 23 Jan 2001 14:57:33 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>han begynder -- få andre rappere bliver udsat for dette. Men okay, nogen
>siger han laver gode tekster, men dem lytter jeg jo alligevel ikke til.

Kan give Uffe min støtte. Jeg kan som regel holde ud at høre det i
baggrunden, men Eminem kan jeg ganske enkelt ikke klare. Kan ikke
forklare det?

Stålanden

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 23-01-01 16:49

"Stålanden" <staalanden@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan som regel holde ud at høre det i
> baggrunden, men Eminem kan jeg ganske enkelt ikke klare. Kan ikke
> forklare det?

Jeg vil lade været at kommentere Eminem, men blot lige indfør sådan lidt
uden for emnet, at hvis der er nogen der kan lide Stan - og det er der jo
nok mange der kan - især pga. Didos sexede lidt melankolske stemme på
stykket fra hende sang Thank You, ja så vil jeg da anbefale alle at få fat i
det nummer.... Det er balndt andet på Soundtracket til Sliding Doors, men
selvfølgeli også på hendes album, de så vidt jeg ved er ude nu.

Kåre

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 21:23

Det som gør at jeg ikke hører hans musik, er som du siger hans ikke
musikalske musik...så kan alle fans sige hvad de vil, hen han ha samples
over hans musik som er en helt anden toneart..det gør ondt i mine ører!

Michael

Fra : Peter G.

Dato : 23-01-01 19:01

"Mikael Jensen" <thekkndmj@hotmail.com> wrote in message
> Eminem er, og bliver verdens bedste rapper. Han er den sejeste!!

<Btttt> Forkert svar. Det er Nas!

Vil du prøve igen?

M.v.h.
Peter

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-01-01 17:48

Mikael Jensen wrote:

> Eminem er, og bliver verdens bedste rapper. Han er den sejeste!!

ja ok. Hver sin smag. Rent personligt synes jeg min mening om ham bliver
meget godt udtrykt i det "Oops I did it again"-remix af Real Slim Shady
der efterhånden er ved at finde vej til Danmark også.
En rigtig lille popdreng.

/Robert

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 21:22

hehe, ja det er bare trist han skal ind at bure den efter turnéen for
overfald...
gad vide om det med voldtægten var fup!?
Måske ikke..han forsøgte da selvmord!
Synes nu han går over stregen med hans tekster!

Michael

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-01-01 13:09

On Tue, 9 Jan 2001 10:47:51 -0000, "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk> wrote:

> [...]
>DMA, komme med en mere uddybende kritik af arrangementet. Hvad er det
>præcis, der er galt? Bortset fra at det altså er noget l...., at der er

De er da trods alt de seneste 2-3 år begyndt at tage sig selv mere
alvorligt.

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen