Ghosts Of Mars
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 30-12-01 21:07

Udover at Ghosts Of Mars er en temmelig god film, med et godt pace, så viser
den osse, at man ikke behøver et budget på over 100 mil. $ for at lave en
habil sci-fi film i dag.

Den gamle Carpenter kan stadigvæk.

Thomas

Fra : Ole Kofoed

Dato : 30-12-01 21:26

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
viser
> den osse, at man ikke behøver et budget på over 100 mil. $ for at lave

Har du set filmen eller bygger det det på at Carpenter er en af dine
favorit instruktører der kun kan lave gode film.

Mvh.

Ole

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-12-01 22:41

In article <3c2f77fc$0$55561$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Ole Kofoed claimed the following:
> [...]
>
> Har du set filmen eller bygger det det på at Carpenter er en af dine
> favorit instruktører der kun kan lave gode film.

Don't feed the trolls.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in expediting real-time supply-chains

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 30-12-01 23:22

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> Don't feed the trolls.

Don't grow a brain. You'll hurt too much trying, and that would be such a
shame.

Fra : Henrik Rytter

Dato : 03-01-02 12:15

Hej alle.

Jeg har tidligere postet dette for et par måneder siden, da jeg så
Ghosts of Mars ... men her er den igen ... måske lidt mere nuance til
diskussionen :)

Jeg fordøjer stadigvæk indtrykkene fra Ghost of Mars og ved ikke helt
hvad jeg skal synes om den. Set i lyset af mange af Carpenters senere
skuffelser er den faktisk ok og jeg er sikker på at et gensyn vil gøre
den en smule bedre .... måske fordi man vil være knap så fokuseret på
den temmelig uengagerende og langt-ude-historie.

Selvfølgelig er det ikke det man kigger mest efter i en "storbudgeteret
B-film", men ihvert fald kan man konstatere at Carpenter i hvertfald
ikke kan fortælle en historie via talrige flashbacksekvenser.

Skuespillet er pulpet og ordinært som man ville kunne forvente, men
stilistisk har filmen altså nogle af de ting i sig, der gjorde hans
tidligere film (som Assault.., The Fog, Escape from N.Y) til
såfascinerende film: en pulserende score, der driver sekvenserne fremad,
gode actionscener og eminent fotografering (selvom de "røde
outdoorshots" ser lidt billige ud). Carpenter kan stadig skabe stemning
.... og omend han ikke er decideret tilbage i form er han da et skridt på
rette vej. Jeg håber faktisk han fortsætter med at lave film i denne
pulpede og blodige B-filmstil. Dette sagt som en Carpenter-fan, der kan
tilgive ham meget. Men fortælletekniske eksperimenter skal han altså
holde sig fra.

Jeg tror det store og brede publikum vil forkaste filmen .... og de
hjemlige anmeldelser skriver nærmest sig selv. Men hvis du er
Carpenter-fan så se den da på DVD :) og smæk så Dark Star på bagefter
........ se det er forrygendebadeboldsunderholdning :)

Konkluderende må man sige at ingen af "Mars"-filmene har været særligt
vellykkede.Ærgerligt.

mvh
Henrik

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 30-12-01 23:19

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du set filmen eller bygger det det på at Carpenter er en af dine
> favorit instruktører der kun kan lave gode film.

Har set den på DVD her i aften.

Fra : Zeki

Dato : 31-12-01 02:39

> Den gamle Carpenter kan stadigvæk.

Ikke enig! Han har ikke lavet en god film siden 'They Live' fra 1988. Sad og
så GOM her til aften, og sjældent har en film holdt mig så lidt fanget. Af
alle 'Mars'-film, må denne være det største bras. Historien og kulisserne
ligner jo noget der er hentet direkte fra en af de der sci-fi serier der
kører på TVDanmark!
Føj, en gang hø.

Zeki

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-12-01 12:49

"Zeki" <zeki@image.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke enig! Han har ikke lavet en god film siden 'They Live' fra 1988.

Du er fuld af løgn.

Sad og så GOM her til aften, og sjældent har en film holdt mig så lidt
fanget.

Du så en anden film

Af alle 'Mars'-film, må denne være det største bras.

Det passer ikke.

Historien og kulisserne
> ligner jo noget der er hentet direkte fra en af de der sci-fi serier der
> kører på TVDanmark!

Åh...pyha...jeg troede et øjeblik at du havde set samme film som mig, men så
vidste det sig at du _havde_ set noget bras på Tv Danmark.

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-12-01 10:03

GOF er en af de absolut dårligste film jeg har set i år... og det siger
altså ikke så lidt! Jeg har set bedre film på TV6 Action kanalen! Selv en af
mine bekendte, som ellers er hardcore Carpenter fan måtte indrømme at den
stinker for vildt. Carpenters film bliver sgu dårligere og dårligere ;(

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 31-12-01 11:28

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine bekendte, som ellers er hardcore Carpenter fan måtte indrømme at den
> stinker for vildt. Carpenters film bliver sgu dårligere og dårligere ;(

Dig og Zeki har nok ikke "forstået filmen". Den gik måske for hurtigt for
jer? I må jo ikke glemme at Carpenter KUN laver GODE film. Hvis der er nogen
der ikek synes hans film er gode, så er det altså dem der er noget galt med
og ikek filmene eller Carpenter, sådan er det, og det er der jo ingen grund
til at forklare nærmere, sådan er det jo nu engang ...

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-12-01 11:49

Hehe ja ikek ;)

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-12-01 12:54

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Dig og Zeki har nok ikke "forstået filmen". Den gik måske for hurtigt for
> jer?

Det er ikke utænkeligt.

I må jo ikke glemme at Carpenter KUN laver GODE film.

Heller ikke utænkeligt.

Hvis der er nogen der ikek synes hans film er gode, så er det altså dem der
er noget galt med og ikek filmene eller Carpenter

Det kan osse godt være, at det er det, der er galt.

Rart at høre, at vi er enige omkring dette

Godt nytår.

Thomas........som var ret vild med Ghosts Of Mars, og det var Roger Ebert
osse, for han gav den 3 stjerner........æv bæv...

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-12-01 15:12

> [...]
>
> Thomas........som var ret vild med Ghosts Of Mars, og det var Roger Ebert
> osse, for han gav den 3 stjerner........æv bæv...

Jeg skal ikke udtale mig om filmen, da jeg ikke har set den, men vil du
ikke gøre os alle en tjeneste og quote lidt mere logisk - det tog mig
lidt tid og fatte hvad du havde skrevet og hvad du svarede på¨i
ovenstående.

Go' Tub'år!

MVH ANR

"Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just
do this so I can back to killing you with beer."
-Homer Simpson

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 07-01-02 12:01

> Thomas........som var ret vild med Ghosts Of Mars, og det var Roger Ebert
> osse, for han gav den 3 stjerner........æv bæv...

Eftersom at Roger Ebert har givet "Anaconda" 3½ stjerne må jeg erkende at
jeg er begyndt at forholde mig særdeles kritisk til hans anmeldelser.

/Rene

Fra : Christian Andersen

Dato : 07-01-02 13:08

Rene Eske Jensen wrote:

>Eftersom at Roger Ebert har givet "Anaconda" 3½ stjerne må jeg erkende at
>jeg er begyndt at forholde mig særdeles kritisk til hans anmeldelser.

Venner, venner, venner... Læs anmeldelsen!

http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/1997/04/041101.html

"You've got to like a film where a lustful couple sneaks out into the
dangerous jungle at night and suddenly the guy whispers, ``Wait--did you
hear that? Silence!''"

Det er ligesom Speed 2. Det er en fucked-up film som jeg ikke kunne
lide, men Ebert gav den 3 stjerner:

http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/1997/06/062701.html

"Movies like this embrace goofiness with an almost sensual pleasure. And
so, on a warm summer evening, do I."

--
<vittig bemærkning>

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-01-02 14:21

"Rene Eske Jensen" <rene_fjernmig@eskejensen.dk> skrev i en meddelelse
> Eftersom at Roger Ebert har givet "Anaconda" 3½ stjerne må jeg erkende at
> jeg er begyndt at forholde mig særdeles kritisk til hans anmeldelser.

Det er godt, for det er også det du skal. Forholde dig til anmeldelsen
altså, istedet for kun at kigge på antallet af stjerner.

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 14:19

Det du siger er altså at stjernerne ikke betyder noget som helst?

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 08-01-02 16:51

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Det du siger er altså at stjernerne ikke betyder noget som helst?

De betyder i mine øjne ikke en pind hvis man ikke læser anmeldelsen også. At
en film får 3½ stjerne betyder ikke nødvendigvis at Ebert synes det er en
bedre film end en han har givet 2½ stjerne. Han vurderer filmene på filmenes
egne præmisser. Popcorn film vurderes som popcorn film, og drama som drama,
uden at de to genrer sammenlignes og skæres over en kam med stjernerne.

Joakim

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 31-12-01 12:14

Per Kristensen skrev:

> [...]
> mine bekendte, som ellers er hardcore Carpenter fan måtte indrømme at den
> stinker for vildt. Carpenters film bliver sgu dårligere og dårligere ;(

Enig, det er sjælden at jeg vil sigde at fil er tidspilde - men denne
er, havde meget svært ved ikke af falde i søvn til den.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-12-01 12:49

> [...]
> mine bekendte, som ellers er hardcore Carpenter fan måtte indrømme at den
> stinker for vildt. Carpenters film bliver sgu dårligere og dårligere ;(

Det er løgn.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 31-12-01 13:03

Thomas Mouritsen wrote:
> Det er løgn.

du er godt nok intelligent at høre på.........

SMAG OG BEHAG for fanden da

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 31-12-01 13:08

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse

> du er godt nok intelligent at høre på.........
>
> SMAG OG BEHAG for fanden da

Du skal nok lige læse det andet indlæg osse.

<ironi>

Du er jo fuld af løgn

</ironi>

Fra : adrian mikkelsen

Dato : 01-01-02 14:21

Nej nu må i sgu styrre jer, jeg har set Ghosts on mars for lang tid
iden( 1til 2 måneder siden ) og jeg må sige at jeg virkelig Aldrig har set
en film så dårlig , i hvert fald ikke til mit kendskab!.
De´t kan godt være du synes filmen er god pga carpenter, Come on! .
filmen er virkelig dårlig handling er lidt/rimelig kedlig , jeg ærgere mig
over at jeg brugte noget af min tid på den.
Men selvfølig man skal huske på at vi alle ikke har samme smag
,(heldigvis)*S*.
jeg kunne godt tænke ,mig at vide om du bare kan li filmen pga carpenter
eller ....? , vil du feks spise snegle hvsi andre sagde til dig at de
smanger godt , el hoppe ud over en bro hvis dine venner gør det , Håber
svaret er NEJ , for hvis det er ja så, må du have held og lykke.!!!.
Nej en film som jeg synes er okay kunne feks være : Dungeons and Dragons ,
den er sgu helt okay ,en flot lavet film, taget efter et spil.

--
mvh adrian mikkelsen denmark
Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 01-01-02 17:51

"adrian mikkelsen" <aron@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kunne godt tænke ,mig at vide om du bare kan li filmen pga carpenter
> eller ....?

Nej. Men filmen har Carpenter's trademark varetegn, og dem kan jeg li'.