ja, ikke så godt
Fra : -=\( Per Nielsen \)=~

Dato : 30-12-01 18:19

Jeg er igang med at lave et random message script, og det virker oxo fedt,
men mit problem at at jeg manlger en masse kendte sætninger....

Jeg ved godt at det er offtopic, men ved sq ellers ikke hvilken gruppe der
skulle kunne hjælpe mig med det.... Mit spg, har jo lidt med php at gøre..?

Med Venlig Hilsen
- Per Nielsen

P.s. Bliv nu ikke sur på mig, hvis det er helt galt...!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-01 18:49

"-=\( Per Nielsen \)=-" <pmn@fedt.dk> writes:

> Jeg er igang med at lave et random message script, og det virker oxo fedt,
> men mit problem at at jeg manlger en masse kendte sætninger....

Noget i retning af det jeg har liggende på
<http://www.bunk.cc/fortune.php>? Den bruger bare fortune, som findes
på enhver velassorteret Linux-kasse

Ellers så søg med Google. Fx
<http://www.google.com/search?q=famous+quotations&btnG=Google+Search>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Never trust a computer you can't repair yourself.

Fra : Mickey

Dato : 30-12-01 19:45

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Noget i retning af det jeg har liggende på
> <http://www.bunk.cc/fortune.php>? Den bruger bare fortune, som findes
> på enhver velassorteret Linux-kasse

hvorfor ligger den så ikke på min ? - hvor kan jeg evt. få fat i den henne ?
(har prøvet f.eks. freshmeat.net)

FUT : unix-gruppen

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 30-12-01 20:37

In article <a0nndb$ntp$1@egon.worldonline.dk>, Mickey wrote:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> hvorfor ligger den så ikke på min ? - hvor kan jeg evt. få fat i den henne ?
> (har prøvet f.eks. freshmeat.net)
Så vidt jeg ved kommer den fra den originale BSD distribution. Du kan finde
kildekoden her:
#v+
ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/slackware/slackware-8.0/source/y/bsdgames
#v-
Du skal have fat i bsd-games-2.11.tar.gz og jeg tror også du skal bruge
fortunes*.tar.gz, men jeg ved det ikke.

Ellers kan du også kigge på:
ftp://sunsite.unc.edu/pub/Linux/games/amusements/fortune-mod.tar.gz

Mvh .Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Mickey

Dato : 31-12-01 00:02

"Jonas Due Vesterheden" <jonas@Celeron.vesterheden.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers kan du også kigge på:
> ftp://sunsite.unc.edu/pub/Linux/games/amusements/fortune-mod.tar.gz

det var så amusements/fortune/ og de har kun version 0.2 ...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-12-01 19:14

-=( Per Nielsen )=- skrev:

>jeg manlger en masse kendte sætninger....
>Jeg ved godt at det er offtopic, men ved sq ellers ikke hvilken gruppe der
>skulle kunne hjælpe mig med det....

Prøv evt. dk.kultur.sprog - og skriv da gerne hvad det er for nogle
sætninger du ønsker - hvad skal de bruges til?

Astalavista baby!
Hvad kom først - hønen eller ægget?
Bussemænd i bølgepap går rundt i deres stuer.

>Mit spg, har jo lidt med php at gøre..?

?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-01 19:55

"-=( Per Nielsen )=-" <pmn@fedt.dk> wrote in message
> Mit spg, har jo lidt med php at gøre..?

Næh, ikke en dyt.

Men som sagt har "fortune" en hulens masse af disse mere eller mindre
meningsløse citater mv. Brug fortune, eller måske bare dens database.
Spørg ang. fortune i unix-gruppen...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-01 20:31

"Mickey" <news002@susie.dk> writes in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

[ fortune findes på de fleste velassorterede Linux-ting ]

> hvorfor ligger den så ikke på min ?

Det ved jeg da ikke

> - hvor kan jeg evt. få fat i den henne ?

$ rpm -qf /usr/games/fortune
fortune-mod-1.0-16

Findes der ikke en lignende pakke til din distribution? Så vidt jeg
kan se kan den også findes på
<http://www.ibiblio.org/pub/Linux/games/amusements/fortune/fortune-mod-9708.tar.gz>.
Det er absolut meget muligt at der findes en nyere version derude et
sted, jeg har ikke ledt længe.

--
Jacob - www.bunk.cc
The price of greatness is responsibility.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 30-12-01 20:45

Jacob Bunk Nielsen wrote:

<snip>
> [ fortune findes på de fleste velassorterede Linux-ting ]
<snip>

Hos SuSE i form af /usr/bin/fortune ...

Nu til et enkelt lille tåbeligt spørgsmål: Findes der en nem og
hurtig måde at få motd og fortune kædet sammen så der ved hver
login kommer et "nyt" citat ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 30-12-01 21:20

In article <3c2f7184$0$17229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Thomas Alexander
Frederiksen wrote:
> [...]
>
> Nu til et enkelt lille tåbeligt spørgsmål: Findes der en nem og
> hurtig måde at få motd og fortune kædet sammen så der ved hver
Sådan gør Slackware, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan den gør det. Det
er ikke i /etc/motd, og det eneste jeg kan finde ellers er et script i
/etc/profile.d/ der hedder bsdgames.sh og ser sådan her ud:
#!/bin/sh
# Print a fortune cookie for login shells:

echo
fortune fortunes fortunes2 linuxcookie
echo

Jeg ved ikke hvordan man får det til at blive kørt hver gang man logger ind..

Hvis det kun drejer sig om en enkelt bruger kan du bare tilføje fortune til
..bash_profile (eller en tilsvarende fil hvis du bruger en anden shell end
Bash)...

Mvh. Jonas

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 30-12-01 21:44

In article <slrna2utne.ud.jonas@Celeron.vesterheden.dk>, Jonas Due Vesterheden
wrote:
[snip - få en fortune ved hvert login]
> Jeg ved ikke hvordan man får det til at blive kørt hver gang man logger ind..
Ved lidt nærmere undersøgelser har jeg fundet ud af at alle scripts i
/etc/profile.d/ bliver kørt af /etc/profile, så hvis du ikke har /etc/profile.d
i SuSE, kan du bare tilføje fortune i /etc/profile.

Mvh. Jonas

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 30-12-01 22:24

> [...]

> scripts i /etc/profile.d/ bliver kørt af /etc/profile, så hvis
> du ikke har /etc/profile.d i SuSE, kan du bare tilføje fortune
<snip>

Smed et simpelt script i /etc/profile.d/

Jeg har kaldt det motd.sh, og de ser sådan ud:

#!/bin/bash
/usr/bin/fortune

Det virker fortrinligt, og hermed at tippet givet videre til
andre, der som jeg ikke lige havde tænkt så langt.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Mickey

Dato : 30-12-01 23:54

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hos SuSE i form af /usr/bin/fortune ...
>
> Nu til et enkelt lille tåbeligt spørgsmål: Findes der en nem og
> hurtig måde at få motd og fortune kædet sammen så der ved hver
> login kommer et "nyt" citat ?

SuSE er allerede klargjort til det - .bashrc i home dir'et

Fra : Mickey

Dato : 30-12-01 23:56

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> SuSE er allerede klargjort til det - .bashrc i home dir'et

det var så .profile:

# some people don't like fortune. If you have humor, please enable it by
# uncommenting the following lines.
#

if [ -x /usr/bin/fortune ] ; then
echo
/usr/bin/fortune
echo
fi

Fra : Mickey

Dato : 31-12-01 00:12

<http://www.ibiblio.org/pub/Linux/games/amusements/fortune/fortune-mod-9708.
tar.gz>.
> Det er absolut meget muligt at der findes en nyere version derude et
> sted, jeg har ikke ledt længe.

hmm, den her ser ud til at virke - tak for det, har ledt efter den længe ;)

Fra : Marco Matruglia

Dato : 31-12-01 00:09

"-=( Per Nielsen )=-" <pmn@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er igang med at lave et random message script, og > det virker oxo
fedt,

Må jeg få det script?

- Marco

Fra : -=\( Per Nielsen \)=~

Dato : 31-12-01 00:14

"Marco Matruglia" <freak88@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "-=( Per Nielsen )=-" <pmn@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> fedt,
>
> Må jeg få det script?

Jae, men det er ikke noget særligt, men jeg har ikke brug for mere...

-qoute.php-

<?php
$textfile ="qoute.txt";
$quotes = file("$textfile");
$quote = rand(0, sizeof($quotes)-1);
echo $quotes[$quote];

?>

-quote.php-

Og så sætter man bare sætninger ind i Quote.txt
ligesom

Hejsa med dig
looool
sjovt ?!?!?