Danish Music Awards 2001
Fra : Uffe Christensen

Dato : 07-01-01 18:19

Gør lige opmærksom på, at afstemningen om hvem, der skal have årets danske
musicawards starter i aften kl. 19.00 på adressen:
www.musicawards.dk

- og her kan man selvsagt se, hvem der er nominerede osv. osv.

UffeC

--
KEEP ON ROCKIN' 2000 - http://hjem.get2net.dk/uffec
VIDEO-EDIT - dansk support for video-redigering -

Fra : Gergen

Dato : 07-01-01 19:05

Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xA066.256$Yl4.5690@news.get2net.dk...
> [...]
> www.musicawards.dk
>
> - og her kan man selvsagt se, hvem der er nominerede osv. osv.

Reklamer for Yahoo hører vist i en anden gruppe

--
Christian
-----

Fra : "

Dato : 07-01-01 20:43

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:xA066.256$Yl4.5690@news.get2net.dk...

> Reklamer for Yahoo hører vist i en anden gruppe

Helt enig. Jøsses, hvor stinker det arrangement af sponsorater i hoved og
røv.

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : N/A

Dato : 07-01-01 20:52

Fra : Gergen

Dato : 07-01-01 20:52

mads rahbek hougaard <m_hougaard@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:su266.1627$0V1.98692@news101.telia.com...

> Hvornår skal noget egentlig rubriceres som reklame? Hvis nu Uffe
Christensen
> ikke får noget ud af det økonomisk, men simpelthen bare vil fortælle om
> musikbegivenheden, må han så ikke det?
>
> Må man så heller ikke anbefale plader?
>
> Jeg synes liige vi skal prøve at slappe lidt af..

Ja, ok, men jeg blev bare lidt irriteret over at man ikke kunne stemme uden
at oprette sådan en ID

Christian

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-01-01 20:10

On Sun, 7 Jan 2001 17:18:59 -0000, "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk> wrote:

Hvorfor i alverden er der kun 3 nominerede i Dance kategori og
børneudgivelser - hvorfor er der ingen soundtrack og hvorfor er der
ingen klassisk, jazz, folk, og visesange??

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Uffe Christensen

Dato : 07-01-01 21:56

Uha, man skal sandelig passe på, hvad man skriver!
Jeg sendte min mail om Music Award-afstemningen til almindelig orientering
til en gruppe af musikinteressede. Og jeg er sgu' da ikke ude på at
reklamere for hverken Yahoo eller nogen anden.
Der er kun tre nominerede i hver kategori. Nomineringen er foretaget af et
akademi på 30 medlemmer. og det er nu op til "folket" at afgøre hvem der
løber med priserne.
Priserne til klassisk musik, folk, jazz og visesange uddeles ved egne
arrangementer, idet disse tre priser efterhånden druknede mere og mere i de
øvrige priser.
At Danish Music Award har sponsorer ser jeg iøvrigt intet ødiøst i.

UffeC

Fra : Gergen

Dato : 07-01-01 20:55

Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:TL366.401$Yl4.8496@news.get2net.dk...

> [...]
> til en gruppe af musikinteressede. Og jeg er sgu' da ikke ude på at
> reklamere for hverken Yahoo eller nogen anden.

Ja, det er også fint nok. Men jeg opfattede det bare lidt som en indirekte
reklame for Yahoo, da man ikke kan stemme uden at oprete sådan en ID

--
Christian
-----

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-01-01 00:16

> [...]
> >

> Ja, det er også fint nok. Men jeg opfattede det bare lidt som en indirekte
> reklame for Yahoo, da man ikke kan stemme uden at oprete sådan en ID

Det var som sagt bestemt ikke ment som nogen reklame for Yahoo. Synes selv,
at det er lidt kunstigt, at man partout skal logge ind, men jeg antager at
det er fordi man vil undgå, at den samme stemmer flere gange. Ja, hvad ved
jeg. Jeg gjorde opmærksom på afstemningen, fordi Danish Music Awards - hvad
enten man kan li' det eller ej - er en del af det danske musikliv.

UffeC

Og undskyld... så kommer der lige en lille kommercial

Fra : Gergen

Dato : 08-01-01 18:33

Uffe Christensen <uffec@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZO566.479$Yl4.11220@news.get2net.dk...

> Og undskyld... så kommer der lige en lille kommercial

Det er i orden når det er signaturer. Det har jeg i hvert fald erfaret ved
at lytte på diverse netbetjente

--
Christian
-----

Fra : "

Dato : 07-01-01 22:38

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> wrote in message

> Uha, man skal sandelig passe på, hvad man skriver!

Nej, det var da helt i orden. Jeg anede ikke hvornår den slags løber
af stablen, så det er kun din skyld, jeg fik postet mine stemmer...
dog lidt decimeret, da visse kategorier på ingen måde faldt i min
smag... ville hellere undlade at stemme.

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-01-01 12:12

On Sun, 7 Jan 2001 20:55:53 -0000, "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk> wrote:

> [...]

>akademi på 30 medlemmer. og det er nu op til "folket" at afgøre hvem der

Mit indlæg var også mere ment som et oplæg til debat!

Men nogle af ade andre kategorier har mere end 3 nominerede.

Hvad med Årets bedste sangskriver, som jeg forstår er Allan Olsen
nomineret - men man kan ikke stemme i denne kategori.

>Priserne til klassisk musik, folk, jazz og visesange uddeles ved egne
>arrangementer, idet disse tre priser efterhånden druknede mere og mere i de
>øvrige priser.

Synd at disse ikke har fået medieomtale.

>At Danish Music Award har sponsorer ser jeg iøvrigt intet ødiøst i.

Heller ikke jeg.

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-01 00:28

"Karsten Jensen"

> Synd at disse ikke har fået medieomtale.

Tja, faktisk viste de dem vist simpelthen ikke i tv, så det er måske også bedre
for disse stilarter selv at lave noget selv.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : N/A

Dato : 08-01-01 02:50

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-01-01 02:50

Lars Rindsig <lrin@foo.bar> wrote in message
> Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk> wrote:
......og hvad er det
> seje forresten i at kalde en dansk pris noget engelsk? Go figure ...
<ahem>),

Det var nødvendigt at ændre navn på grund af trusler fra den amerikanske
Grammy, der mener at have eneret på navnet Grammy. At den nye titel blev
engelsk, tjah... måske for at lægge sig op ad The British Music Award, MTV
Music Award etc.

UffeC

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 17:10

"Lars Rindsig" <lrin@foo.bar> skrev i en meddelelse
>og hvad er det seje forresten i at kalde en dansk pris >noget engelsk?

OK, det lyder måske lidt for poppet, men Grammy er jo ikke mere dansk, det
var bare accepteret at den hed det. Desuden er der vel også noget
signalværdi i at vi kalder den noget der kan markedsføres internationalt -
hvor meget galmour er der måske over Bodil-Festen - måske skulle vi kalde
"grammyen" Victor-festen....nej vel.

Kåre

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-01 00:28

"Kåre Weng Madsen"
> [...]
> hvor meget galmour er der måske over Bodil-Festen - måske skulle vi kalde

Victor, nej, for han har sgu aldrig været popmusiker. Men jo, for jeg synes
faktisk, det er helt igennem åndssvagt at kalde det for det, det nu hedder.
Mine forslag til navne efter kendte danskere i musikbranchen kunne være:

En Fabricius (efter Fabricius-Bjerre)
En Sebastian
og forleden havde jeg også andre, som jeg har glemt.

Fra : CybaMerc

Dato : 07-01-01 22:21

A long time ago in a galaxy far, far away....
Uffe Christensen wrote:

>Gør lige opmærksom på, at afstemningen om hvem, der skal have årets danske
>musicawards starter i aften kl. 19.00 på adressen:

[snip]

OK... hvad har de tænkt sig? At man bare tilmelder sig sådan noget
Yahoo-crap for at deltage i deres åndsvage afstemning... fuck, hvor
latterligt.

Og hvorfor kan man ikke stemme på "Årets Danske Klub-hit" (eller hvad
fanden de nu kalder det)? Er det kun alle de superfede, danske DJs,
der kan stemme på den kategori? Så vinder DJ Ali sikkert (i hvilket
tilfælde, jeg tripper helt ud).

Og Dance-kategorien er da også helt til grin.

Danmark er u-land, når det gælder musik.

BTW, nu skal du ikke tro, at jeg hidser mig op overfor dig. Jeg blev
bare nødt til at udtrykke min dybeste foragt for den danske
pladeindustri.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-01-01 00:20

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> wrote in message
> OK... hvad har de tænkt sig? At man bare tilmelder sig sådan noget
> Yahoo-crap for at deltage i deres åndsvage afstemning... fuck, hvor
> latterligt.

Tjah... du er bestemt i din gode ret til at mene, at det er latterligt. Men
på en eller anden måde skal man jo tackle det. Tidligere havde "folket"
intet at skulle have sagt. Det er et relativt nyt fænomen, og i år er
systemet forbedret.

> [...]
> fanden de nu kalder det)? Er det kun alle de superfede, danske DJs,
> der kan stemme på den kategori? Så vinder DJ Ali sikkert (i hvilket

Mig bekendt ligger "Årets Danske Klubhit" i en special-jury, ja.

>Og Dance-kategorien er da også helt til grin.

OK!

> Danmark er u-land, når det gælder musik.
Enhver sin smag... Men jo noget af en påstand, hva´ba´

> BTW, nu skal du ikke tro, at jeg hidser mig op overfor dig. Jeg blev
> bare nødt til at udtrykke min dybeste foragt for den danske
> pladeindustri.

Ja, det har jeg opfattet

UffeC

Fra : Esben I.

Dato : 08-01-01 00:20

> CybaMerc blev

tja, så længe de danske pladekøbere punger ud til "Absolute Shit" vol ##
har vi vist den pladeindustri vi fortjener
mvh
Esben I.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-01-01 02:52

Esben I. <raggamuffin@get2net.dk> wrote in message
> tja, så længe de danske pladekøbere punger ud til "Absolute Shit" vol ##
> har vi vist den pladeindustri vi fortjener

Rigtig nok... Gid f... havde disse udgivelser, meeeen der er - trods alt
folk, der køber andet.
Men egentlig kunne påstanden om, at dansk musik er noget "shit" danne
udgangpunkt for en ny tråd. Så det vil jeg lige gøre.

UffeC

Fra : CybaMerc

Dato : 08-01-01 19:39

Uffe Christensen wrote:

>Gid f... havde disse udgivelser,

Jeg vil gerne understrege, at det faktisk er muligt at lave en
ordentlig compilation. Det hører dog til sjældenhederne her i landet,
hvor det er opsamlinger som Absolute Sidste Års Musik og Extreme
Number 2*, der satses på.

* lidt toilethumor for de indviede

[snip]

Fra : KASPER

Dato : 08-01-01 08:18

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> wrote in message

> tja, så længe de danske pladekøbere punger ud til "Absolute Shit" vol ##
> har vi vist den pladeindustri vi fortjener

Hmmm, er der virkeligt folk, der betaler for disse udgivelser? Det er trods
alt den genre, der er allernemmest at finde på nettet. Dette er sagt
udelukkende for at illustrere, at min moral er direkte proportional med
musikkvaliteten og den kunstneriske indsats.

Anyway, jeg er enig med de fleste her i tråden, at de nominerede er en lidt
ynkelig samling. Hvis ikke en flok "kloge" musikmennesker, der står for
nomineringen, kan finde noget bedre, så er der noget galt.

--
KASPER

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-01-01 09:54

KASPER <kd42@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ynkelig samling. Hvis ikke en flok "kloge" musikmennesker, der står for
> nomineringen, kan finde noget bedre, så er der noget galt.

Og hvad foreslår du sådan helt konkret, at der ændres ?

UffeC

Fra : CybaMerc

Dato : 08-01-01 19:39

Esben I. wrote:

>tja, så længe de danske pladekøbere punger ud til "Absolute Shit" vol ##
>har vi vist den pladeindustri vi fortjener

Det er jo ikke kun kundernes fejl. Problemet ligger i den måde
musikindustrien er skruet sammen på. Idag *skal* stort set alle tjene
på musikken. Det er den form for spekulation, der gør at
pladeselskaber i så høj grad satser på den ene åndsvage opsamling
efter den anden. Dertil kommer selvfølgelig alle de tåbelige
konceptbands samt de pinlige cover-albums, der typisk markerer
månedens forsøg på at relancere en gammel, dansk, og forlængst glemt,
"kunstner".

Hvordan skal en ærlig forbruger, have den fjerneste mulighed for at
finde ud af, hvad der er godt*? De danske radio'er er generelt noget
værre kommercielt pis, hvis udbud af musik dikteres af en tanketom
"DJ" og A&R agenternes utrættelige kamp for at presse den sidste krone
ud af danskernes lommer.

* hvis vi ser bort fra MP3'er

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-01-01 12:15

On Sun, 7 Jan 2001 23:20:24 -0000, "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk> wrote:

> [...]
>på en eller anden måde skal man jo tackle det. Tidligere havde "folket"
>intet at skulle have sagt. Det er et relativt nyt fænomen, og i år er

Hvor stor vægt har "folkets stemmer"???? Det er lidt synd hvis de har
for stor en vægt, da man jo har salgstallene som mål her for.

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Uffe Christensen

Dato : 08-01-01 14:00

> [...]

> Hvor stor vægt har "folkets stemmer"???? Det er lidt synd hvis de har
> for stor en vægt, da man jo har salgstallene som mål her for.

Akademiet på de 30 medlemmer har udført deres tjans, idet det kun gik på
hvem der skulle nomineres. Herefter er det folkets røst...

UffeC

Fra : Gergen

Dato : 08-01-01 19:05

> [...]
> Gør lige opmærksom på, at afstemningen om hvem, der skal have årets danske
> musicawards starter i aften kl. 19.00 på adressen:

Er det forresten ikke lidt overflødigt, at der både gives en pris for bedste
danske album og bedste danske gruppe? Når grupperne nu alligevel i "Bedste
Gruppe"-kategorien er nomineret udfra den plade de har udgivet i år.

Hvor er forskellen egentlig mellem de to kategorier?

Jeg ville sige, at hvis man havde lavet årets bedste plade, var man også
årets bedste band

--
Christian
-----

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-01 00:28

"Gergen"
> [...]
> danske album og bedste danske gruppe? Når grupperne nu alligevel i "Bedste
> Gruppe"-kategorien er nomineret udfra den plade de har udgivet i år.

Der er vel andre end grupper, der kan lave gode album.

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 00:24

Fra : Uffe Christensen

Dato : 11-01-01 00:24

Karsten <pump@ofir.dk> wrote in message

> - og her kan man selvsagt se, hvem der er nominerede osv. osv.
>
> Fint, jeg vil stemme på Henning Stærk.

.... hvad med Rock-Nalle eller Keld Heick. Eller Olesen-Olesen ???

UffeC

Fra : Johnny Bonde

Dato : 11-01-01 00:38

Du kan også se de nominerede ude hos os

--
Mvh Johnny Bonde

Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?
Tjek www.Underholdningsnettet.dk - så får du svar!
Få Musiker-Rabat på Brændstof og vask på Q8 - Se hvordan på vor side