Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
video til pc????
Fra : Jørn Haulund

Dato : 30-12-01 17:26

Hej

Jeg har lånt et kabel til mit digitale videokamera. Det går til Com-porten.
Jeg kan betjene videokameraet fra den medfølgende software, men kan ikke
finde ud af hvordan jeg får signalet ind på computeren, så jeg kan gemme det
på vcd.
Kameraet er et JVC GR DVL 40.

Nogen gode forslag?

På forhånd tak og godt nytår

Jørn Haulund

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-12-01 18:52

"Jørn Haulund" <jorn@haulund.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan betjene videokameraet fra den medfølgende software, men kan ikke
> finde ud af hvordan jeg får signalet ind på computeren, så jeg kan gemme

Har du kigget i manuelen?
Der står garenteret noget med firewire et eller andet sted.

MVH Jesper Hansen

Fra : Jørn Haulund

Dato : 31-12-01 00:21

Af de svar jeg har fået, tyder det på at videosignalet skal ind via
grafikkortet - er det korrekt forstået?
Det vil så sige at det kabel der går til com-porten udelukkende er til
stillbilleder - øv!
Nogle gode forslag hvad man skal købe af grafikkort?
Jeg fik for noget tid siden tilbudt en form for videograbber til usbporten,
men det var ikke digitalt og den kostede 1000 kr, så det var ikke specielt
interessant.
Kan det virkelig være ´rigtigt at man skal ofre så meget for at få fuld
udbytte af sit digital videokamera?

Jørn

Fra : Svein Erik Nomeland

Dato : 31-12-01 11:56

ganske sikkert via firewirekort. pinnacle studio dv, er et godt alternativ.
dette kortet koster i norge kr 990,- inkl kabler software og allt som følger
til.

svein erik nomeland

Fra : Klaus B. Hansen

Dato : 01-01-02 05:13

> [...]
alternativ.
> dette kortet koster i norge kr 990,- inkl kabler software og allt som
Denne pakke kan du købe i el-giganten til 795,- iøjeblikket.

/Klaus

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 31-12-01 11:56

"Jørn Haulund" <jorn@haulund.dk> skrev i en meddelelse
> Af de svar jeg har fået, tyder det på at videosignalet skal ind via
> grafikkortet - er det korrekt forstået?

Mmmmmnaaa. Det er de færreste grafikkort, der har DV/FireWire-indgang.

Du skal bruge et grapperkort, som f.eks.
http://www.videoredigering.dk/Produkter/PC-DV_PC-DVplus/pc-dv_pc-dvplus.html

- det er noget af det billigste, men det fungerer.

> Kan det virkelig være ´rigtigt at man skal ofre så meget for at få fuld
> udbytte af sit digital videokamera?

Jep. Digitalt videoredigering er sindssygt dyrt.

Vh. Jacob W. Jensen
http://friserverplads.dk/hfkfoto01/

Fra : Claus Hansen

Dato : 30-12-01 18:57

Jeg har selv et jvc digital video kamera, det er lidt ældre, så jeg har ikke
noget digitalt output på den.
Jeg overføre signalet til pc via en dockingstation, jeg overfører det som
s-vhs signal, via tv ind på mit grafikkort, derefter konverterer jeg det til
svcd og brænder det på cd.
Den kan så afspilles i min dvd afspiller.
Ps. jeg synes vcd er for dårlig kvalitet, derfor bruger jeg kun svcd.

Claus Hansen
c-h@mail.dk
http://home2.inet.tele.dk/claus.h

Fra : Svein Erik Nomeland

Dato : 30-12-01 19:37

har du firewirekort på maskinen?
det følger med en kabel til com porten tror jeg men det er til stillbilder.
sånn er det på min jvc 557 minidv

Fra : Svein Erik Nomeland

Dato : 31-12-01 17:51

gå inn på www.hardware.no . her finnes også kanskje danske nettbutikker.
mvh svein erik

Com-X SpeedDemon 400PB FireWirekort PCI 569,-

Compo_Data AIST videoredigerings sw inkl. PCI firewirekort/kabel 910,-

PCutstyr MUL Pinnacle Express DV m/firewirekort DVD-og CD-brenner software
for video 1153,-

DataElite Pinnacle Express DV m/firewirekort DVD-og CD-brenner software for
video 1173,-

Compo_Data AIST videoredigerings sw inkl. PCcard firewirekort/kabel 1186,-

"