webspeed - router problem
Fra : Carl-Georg Frigast

Dato : 30-12-01 17:22

Har fået webspeed. Virker fint fra kabelmodem til én pc.
Når jeg så smider det over i min dray-tek router, i wanporten, deler den
fint lan adresser ud til 3 pc'ere, men ingen kan ikke komme på internettet.
Har i konfiguration sat routeren til at hente ip-adresse hos webspeed
automatisk.

Fra : John R. Løvstrøm

Dato : 31-12-01 00:02

Hej Carl-Georg

prøv at kigge i nyhedsgruppen tele.internet.kabelmodem, idet vi her har haft
en hel masse indlæg om samme problem. Noget tyder på at Oncable har "slået
noget fra", men prøv selv at læse dig igennem de forskellige indlæg.

Ellers så mail mig hvis du ikke kan finde nyhedsgruppen

mvh og godt nytår
John

Fra : Regnar Ingversen

Dato : 31-12-01 20:17

Når udstyret til Internet skiftes (nyt netkort, kabelmodem eller DSL/Cable
sharing device), skal du huske at genregistrere det nye udstyr. Årsagen er,
at systemet giver kun fuld internetadgang, hvis MAC-adressen er registreret.

-Regnar