Whisky sange
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 07-01-01 09:22

Hej,

Er der nogen der kan huske sange, som eneten handler om whisky eller hvor whisky indgår i titlen. (Den eneste jeg lige kan komme på er Thin Lizzy's Whisky in the Jar).

Hvis der evt. er nogen der ligger inde med MP3 samples, er jeg også interesseret (Og ja, jeg køber mine Cder i forretninger - jeg bruger udelukkende MP3 til at finde ud af om numrene holder).

Mvh

Carsten

Fra : Thomas Munk

Dato : 07-01-01 10:39

Prøv at gå til www.mp3.com og indtast "whiskey in the jar" i søgefeltet...
Mange forskellige udgaver af en gammel trad-punktum...

Fra : Peter Kaas

Dato : 07-01-01 10:58

>Er der nogen der kan huske sange, som eneten handler om whisky eller hvor
whisky indgår i titlen.

The Pogues - "Streams of Whiskey".

- Fra "The Best of the Pogues" og jeg kan forestille mig,
at the Pogues har lavet andre sange, der handler om whisky
eller indeholder dette ord...

Mvh
Peter Kaas
kaas@post1.tele.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
But if you are feeling sinister
Go off and see a minister
Chances are you'll probably feel better
If you stayed and played with yourself
- Stuart Murdoch

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 07-01-01 19:17

"Peter Kaas" <kaas@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Fra "The Best of the Pogues" og jeg kan forestille mig,
> at the Pogues har lavet andre sange, der handler om whisky

Lige mine ord! Og ja, der er mange andre. 'Whiskey, you're the devil' er
bare een anden. Søg på Napster efter dem.

Jacob

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-01-01 14:06

On Sun, 7 Jan 2001 09:22:10 +0100, Carsten Jørgensen
<cee_jay@mail.tele.dk> wrote:

>Er der nogen der kan huske sange, som eneten handler om whisky eller hvor whisky indgår i titlen. (Den eneste jeg lige kan komme på er Thin Lizzy's Whisky in the Jar).

Prøv at lave en søgning på www.allmusic.com Her fandt jeg en masse.

/Nikolaj

Fra : Carsten Ryom

Dato : 07-01-01 16:43

Her er et par stykker jeg lige kunne komme i tanke om, albummets titel stå i
parentes.

AC/DC: Whiskey on the Rocks (Ballbreaker)
AC/DC: Have A Drink On Me (Back in Black)
AC/DC: Go Down (Let There Be rock)
AC/DC: Up To My Neck In You (Powerage)
Judas Priest: Victim of changes (fx very best of)
Pantera: Goddamn Electric (Reinventing the steel)
Pantera: You've Got To Belong To It (Reinventing the steel)
The Sean O'Neil Band: Have a drink of whisky (50 Irish singalong favourites
EMPRCD553)
Leonard Cohen: Closing Time (fx more best of), indeholder en reference til
Johnny Walker
David Bowie / The Doors: Alabama Song

Mvh.
Carsten

Fra : Vegard A. Johansen

Dato : 07-01-01 16:26

Carsten Jørgensen wrote:

> Er der nogen der kan huske sange, som eneten handler om whisky eller hvor whisky indgår i
> titlen.

Tja, all irsk folkemusikk f.eks :)

Vegard
--
np: Neil Young - "Ragged Glory"

Fra : Mads Pedersen

Dato : 07-01-01 13:11

>Er der nogen der kan huske sange, som eneten handler om whisky eller hvor
whisky indgår i titlen. (Den eneste jeg lige kan komme på > er Thin Lizzy's
Whisky in the Jar).

John Lee Hooker : One bourbon, one scotch, one beer

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-01-01 01:04

The Go-Betweens nævner whisky i sangen "Spirit" (fra albummet "The Friends
Of Rachel Worth") med den guddommelige tekst "Have you got any whisky? I
don't like to drink - but I like to have it here with me"

Og så er der jo den gamle Poul Henningsen-vise med ordene "Cigaretter,
whisky og nøgne pi'er...". Jeg ved ikke, hvad visen hedder.

mvh
Jesper

Carsten Jørgensen <cee_jay@mail.tele.dk> skrev i artiklen

----------

Fra : Vegard A. Johansen

Dato : 09-01-01 21:07

"Jesper Sørensen" wrote:

> The Go-Betweens nævner whisky i sangen "Spirit" (fra albummet "The Friends
> Of Rachel Worth") med den guddommelige tekst "Have you got any whisky? I
> don't like to drink - but I like to have it here with me"

"Whiskey for the Holy Ghost" er en plate av Mark Lanegan, kom jeg
på.

--
Vegard