Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigste priser på online fremkaldelse
Fra : JH

Dato : 30-12-01 16:01

Hvilket firma har de bedste priser på online fremkaldelse. Jeg kan se, at
Merlin tager 3,00 kr. per billede i 10x15

Jesper

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 30-12-01 19:46

"JH" <hjuler@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket firma har de bedste priser på online fremkaldelse. Jeg kan se, at
> Merlin tager 3,00 kr. per billede i 10x15

Normalt ville jeg have troet at folk ville vide hvor den bedste kvalitet
findes, for det plejer nu at være det folk spørge efter.
Prøv at kigge lidt tilbage i gruppen her, for det er noget der bliver
debatteret med jævne mellemrum..

Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Brian Østergaard

Dato : 30-12-01 21:37

Bilka tager Kr. 2.25 for 10x15 + 10Kr. i opstart. De har en kanon smart
uploadsoft. Kvaliteten kan du få en melding om når jeg modtager mine
billeder i næste uge !

Med venlig hilsen
Brian Ø

Fra : hss

Dato : 31-12-01 00:13

Hej Jesper.

Har prøvet Photo-care og det virkede ikke. Har prøve Japanphoto hvilket
egentlig var godt og meget billigt (ingen opstartsgebyr), men du skal selv
hente og de er ikke stærkt repræsenteret i Danmark.

Opasia virker rigtig fint. Her vælger du selv hvem du sender til og du kan
invitere andre ind i dit fotoalbum. Dvs. hvis nu moster Erna er på nettet
kan hun lige selv gå ind og hente de billeder hun skal bruge. Du kan jo også
bare sende den automatisk med posten som en lille overraskelse. Det er bare
kanon når man har familie og venner smidt rundt omkring i landet.

Software og uploaderprogrammet virker rigtig godt og der gives tilmed
anbefalinger på udprintsstørrelse afhængig af den opløsning du oploader i.
Det gode ved det fotoalbum er at du bare kan lade det ligge lidt og bestille
videre når nu nogen ser de kanon billeder og lige gerne vil have et par
aftryk. Smart, man kan bare sidde på sin flade og bestille og så bare vente.
Det koster 20,- i udbringning, men hvad - hvis skidtet virker vil jeg
hellere betale de håndøre ekstra, og deres virker er min erfaring efter
snart 150 billeder.

Det billigste har jeg oplevet var blandt det mest besværlig (Japanphoto).
Det fede ved digitalkamera er at man ikke skal købe film, du kan se
resultatet med det samme, du kan aflevere via internettet og skulle man så
lette sig for at hente dem???? Nej - levering til døren. Jeg anbefaler
Opasia jf. ovenstående

Med venlig hilsen

Henrik

Ps: Jeg er ikke ansat der

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 31-12-01 10:02

"hss" <karup@e-box.dk> wrote in

> Opasia virker rigtig fint. Her vælger du selv hvem du sender til og du

Mange af disse onlinebestillinger hos virksomheder der normalt ikke
beskæftiger sig med foto (Fredgaard, Opasia osv.) bruger de samme
laboratorier. Gå ind under Kundeservice og se hvor du skal sende
reklamationer hen - så kan du se hvilket lab der printer, for reklamationer
sendes normalt altid direkte til labbet. Jeg mener at både Opasia og
Fredgaard bruger Fotolaboratoriet på Struensegade. Men så er der jo også
hele "skallen" uden om selve bestillingen såsom online album mm. der også
er værd at tage med i betragtningen..

Godt nytår!

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 31-12-01 10:14

"hss" <karup@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultatet med det samme, du kan aflevere via internettet og skulle man så
> lette sig for at hente dem???? Nej - levering til døren. Jeg anbefaler

Jeg har brugt Photocare flere gange med udmærket resultat. Læg mærke til, at
der er to muligheder for at bestille billeder, enten via et album eller via
lokal print service. Vælger du at bestille via album, går ordren samme vej
som hos de fleste andre (Opasia, Fredgård m.fl.), nemlig til Kaisai Foto i
Struenseegade. Mine erfaringer med dem er ikke alt for gode, især ikke hvis
der er en smule udfordring i billederne. Vælger du derimod lokal
printservice, udføres arbejdet på Photocare's eget lab. Efter min mening er
resultaterne bedre her, og den store fordel er, at hvis man ikke er
tilfreds, kan man lige tage billderne under armen og gå hen i butikken og
drøfte problemet med dem. Det giver fordele i form af bedre service. Prisen
er den samme.

Mvh
Ole Palmhøj

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-01-02 11:48

> Det billigste har jeg oplevet var blandt det mest besværlig (Japanphoto).

Jeg bruger også japan photo. Jeg kommer alligevel ofte forbi en af deres
butikke så afhentning er ikke noget problem for mig. Kvaliteten er rimelig
selvom jeg har oplevet betydende farve/lysforskelle mellem forskellige
papirstørrelser og mellem bestillinger fra samme fil.

--
Anders Majland - Digital Ixus

Fra : Christian Hove

Dato : 31-12-01 09:23

Hvis du bestiller i dag kan du få 10X15 til 1kr/stk +25kr i opstarts gebyr,
og så bliver billederne sendt hjem til dig. Dem jeg har fået fremkaldt er på
Kodak Royal papir. Se http://www.fredgaard.dk

mvh.

Christian Hove