Opsætning af Asus A7V266-E
Fra : F.Larsen

Dato : 30-12-01 15:27

Hej

Jeg har skruet en side sammen om de forskellige opsætninger som jeg har brugt til
et system med Asus A77V266-E.
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/A7V266-E.htm

Jeg har dog stadig et par hængepartier som jeg godt vil have løst:

1) Høj CPU temperatur 58 grader idle, 65 full-load, på kølerprofilen måler jeg 48
grader
2) Hvor meget måler bundkortet forkert ? :=)
3) Jeg har klik-lyde i lyden når jeg afspiller AVI's som jeg har grabbet fra
video-in. Under selve optagelsen er lyden normal.
4) Programmer til performancetest af systemet (ikke 3Dmark2001)

Godt Nytår !

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Prost

Dato : 30-12-01 16:08

> Jeg har skruet en side sammen om de forskellige opsætninger som jeg har
brugt til
> et system med Asus A77V266-E.
> http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/A7V266-E.htm

Ahh lækkert

er selv igang med lidt dokumentation
Har dog kun taget et par billeder har lagt dem på
ikke noget særligt, men der kommer noget omkring alpha
køleprofilet når jeg modtager det..

http://www.rohleder.nu/pc/

Fra : F.Larsen

Dato : 30-12-01 23:06

Prost" <ruro@get3net.dk> wrote in message

> er selv igang med lidt dokumentation
> Har dog kun taget et par billeder har lagt dem på
> ikke noget særligt, men der kommer noget omkring alpha
> køleprofilet når jeg modtager det..
>
> http://www.rohleder.nu/pc/

Kanon!

Flotte billeder. Kunne du tage nogle flere af kabinettet så man kan se hvordan
støjdæmpningen er udført ;=)

Går selv og overvejer om man skulle prøve alpha'en - så venter spændt på en update
:=)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 22:17

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har skruet en side sammen om de forskellige opsætninger som jeg har
> [...]

På siden skriver du at du har sat SB Live kortet i PCI slot 3, men på
billedet sidder det da i PCI slot 2 !!

> Jeg har dog stadig et par hængepartier som jeg godt vil have løst:
>
> 1) Høj CPU temperatur 58 grader idle, 65 full-load, på kølerprofilen måler
jeg 48
> grader

Jeg kører selv med samme MB + CPU og min CPU ligger på 53 grader ved normal
brug (min CPU køler er en Titan TTC-D5TB), og et par grader højere ved spil.
Det skal så lige siges at mit system er monteret i et high tower HX08
kabinet, hvor jeg har sat 2x80mm blæsere i bunden (hjemmelat hul) til at
suge luft ind, samt 2x80mm blæsere i toppen til at suge den varme luft ud.
Jeg har også 3 IBM HD siddende i toppen som så bliver kølet af den luftstrøm
der opstår ved udsugningen. Hele kabinettet er indvendigt beklædt med
resonans/støj dæmpende materiale.

> Godt Nytår !

I lige måde

Mvh
Per

Fra : F.Larsen

Dato : 01-01-02 22:58

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> brugt til
>
> På siden skriver du at du har sat SB Live kortet i PCI slot 3, men på

godt set.... ;=)

Jeg har såmænd efterfølgende flyttet kortet da det viste sig at slot2/AGP delte
IRQ...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-02 23:04

> [...]
>
> godt set.... ;=)
>
> Jeg har såmænd efterfølgende flyttet kortet da det viste sig at slot2/AGP

Ja jeg tænkte det nok

Mvh
Per