Russisk hjemmeside med katte
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-12-01 12:57

Hej

Så et link til en russisk hjemmeside med fotos og katte.

http://dewis.h1.ru/ Galleri 3 er med katte

Første side, første række,3 billede fra venstre
Hvad er det?
Billederne kan desværre ikke forstørres.

Niels
malgré-tout burmeser
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-12-01 13:18

Spændende at se hvordan kattene ser ud i Rusland.
Jeg vil tro katten du spørger om er en Balineser - en semilanghåret Orientaler.
Typen er meget gammeldags i forhold til hvad vi er vant til, men rygterne siger
at kattene i Rusland generelt ikke har fulgt med...
mvh Camilla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 30-12-01 13:30

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev...
> Første side, første række,3 billede fra venstre
> Hvad er det?
> Billederne kan desværre ikke forstørres.

Hej Niels

Så vidt jeg lige kan se - og det er lidt svært, når billederne er så
små... - så ligner det rigtig meget en blåtortie Javaneser (langhåret
Orientaler). Den er for mig at se for slank til, at det kan være en Tyrkisk
Angora, og alt for lang i næsen også. Skovkat er også udelukket (samme
årsager).
Sammenligningen kan du finde med Balineseren (langhåret Siamesere) - på side
3, 2 rk., billede 3, hvor der ligger en Siameser og bagved sidder en
Balineser.

Men det er svært at se rigtigt...

Mvh. Camilla

Fra : Trine Piltoft

Dato : 30-12-01 21:52

Jeg vil også mene at det er en blåtortie javaneser (som altså ganske
rigtigt er en langhåret orientaler).
Den ligner typemæssigt ikke helt hvad vi er vant til, men helt skidt er
det nu ikke. Den har dog efter min mening en alt for lang pels. En
javaneser skal mig bekendt kun have busket hale, og så en smule mere
"fluffy" pels ved "kraven",

Hilsen Trine P.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/