Hvilken riffel kan anbefales? Repetering s~
Fra : Michael Larsen

Dato : 30-12-01 11:41

Kan nogen her anbefale en riffel til mellem 5000-10000 kr. Vigtigt er at
repetering skal være let og friktionsfri samt at den kan købes i links.

Venlig hilsen
Michael

Fra : Frans Jensen

Dato : 30-12-01 15:43

On Sun, 30 Dec 2001 10:40:50 +0000 (UTC), "Michael Larsen"
<mtejler@ofir.dk> wrote:

>Kan nogen her anbefale en riffel til mellem 5000-10000 kr. Vigtigt er at
>repetering skal være let og friktionsfri samt at den kan købes i links.

Tikka Master (ca. 7000kr. u. kikkert)

--
"Enighed gør stærk, men for det meste også blind".
Sigmund Graff

Fra : René Bayer Kruhöffer

Dato : 30-12-01 19:02

Jeg tilslutter mig Frans Jensen.

Jeg har selv en Tikka Master, cal. 308w. og jeg undersøgte selv markedet
grundigt før købet.
Tikka Master er uden tvivl den bedste riffel til prisen. Repetering, sikring
og alt andet mekanisk er af virkelig god kvalitet.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor. Da jeg købte, havde jeg undersøgt
prisen hos de forskellige forhandlere, og fandt et sted som var
billigere end de andre jeg forhørte mig ved. Nu er det ikke fordi jeg skal
"reklamere", men nu skriver jeg det alligevel. Jeg købte den hos
forretningen "Aalborg Jagt", som var billigtst på det tidspunkt jeg købte
den, de kører vist iøvrigt tilbud på Tikka Master i øjeblikket.

Du kan se specifikationerne mm. på den danske importørs hjemmeside:
http://www.wildgame.dk/html/tikkarifler.html

mvh.
René
PS.:
Køb nu en ordentlig kikkert, det er nok det vigtigste!

Michael Larsen <mtejler@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8e857b89176ccedcb6095256bb49c131.54359@mygate.mailgate.org.

Fra : Jack Jensen

Dato : 30-12-01 19:26

"Michael Larsen" <mtejler@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen her anbefale en riffel til mellem 5000-10000 kr. Vigtigt er at
> repetering skal være let og friktionsfri samt at den kan købes i links.
>
> Venlig hilsen
> Michael

Hej Michael

Jeg skyder med en Tikka 6,5x55 i links udgave. Den fungerer perfekt, så den
kan jeg varmt anbefale.
Låsen kører som i olie.
Men sørg for at få de originale Tikka stålmontager når du monterer en
kikkert.

Mvh
Jack

Fra : Savini

Dato : 30-12-01 20:54

sako er også et godt valg.

Thomas

Fra : Jack Jensen

Dato : 02-01-02 12:45

"Savini" <normal@worldonline.dk> wrote in message
> sako er også et godt valg.
>
> Thomas

Ja det er rigtigt.
Men hvis jeg skulle have en Sako i links ville jeg gerne have en Sako75.
Da jeg kontaktede fabrikken i Finland kunne de oplyse at de sætter
produktion i gang sidst på året eller start af 2003.

Mvh
Jack

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-12-01 22:34

Hvis du kan finde en Sauer, så kan jeg sige at det fungerede 100%.

Låsen kører igen og igen, lige Hans i Grete!

Jeg har selv en Sauer 90, med 3-12×56 med svingmontage, men det er jo så
også oppe imod de gode 20000,- kroner. men du har riffel og kikkert resten
af dine dage.

Med venlig hilsen og GODT NYTÅR
Per Krabbe