Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon CoolPix880
Fra : _dentro_

Dato : 30-12-01 03:12

Er det meningen at den sorte ramme der er når man kigger ind i
kamperaet skal sidde nede i højre hjørne, som om den er 'faldet ned'?
eller er det bare mit kamera der er noget galt med?

--------------------
_dentro_
ICQ 33379605

Fra : _dentro_

Dato : 30-12-01 20:57

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det meningen at den sorte ramme der er når man kigger ind i
> kamperaet skal sidde nede i højre hjørne, som om den er 'faldet
ned'?

Jeg har fået en mail fra en som siger at det nok er meningen, for
sådan er det også på hans kamera. MEn så mangler jeg bare at vide:
Hvad er formålet med det?

_dentro_

Fra : Peter Schrøder

Dato : 31-12-01 12:38

"_dentro_" skrev
> ned'?
>
> Jeg har fået en mail fra en som siger at det nok er meningen, for
> sådan er det også på hans kamera. MEn så mangler jeg bare at vide:
> Hvad er formålet med det?

Rammen markerer dit billed-udsnit når går tæt på motivet.
Fordi søgeren og optikken "kigger ud" af hver sin akse, er
det nødvendigt at lave en kompensering i søgeren, hvis du
er meget tæt på dit motiv, ellers ville du beskære billedet på
en uønsket måde.
Visse, meget dyre, typer søgerkameraer flytter rammen i
forhold til fokusafstanden.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply