Foto
IBM760 5420
Teil 3020
olypus digicam C-2500L
Fra : Allan/Annette Klause~

Dato : 29-12-01 22:37

Hej nyhedsgruppe

Jeg har købt et digitalt kamera, Olympus C2500-L men jeg forstår ikke helt
hvad der er så fantastisk ved det??
Min bekendte har et C-2100 som er en ældre type og idag er et billigere
kamera men det har mange flere features og virker faktisk på alle måder som
et bedre kamera. Dog kan C-2500 tage flere korttyper hvilket jo er meget
rart. Så er der lige det der med progressiv CCD med SLR funktion. Er det
virkeligt så vigtigt og godt??

Hilsen Allan

Fra : emj

Dato : 30-12-01 00:45

Allan/Annette Klausen skrev i
<3c2e3784$0$94879$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>kamera men det har mange flere features og virker faktisk på alle måder som
Jeg ville også have valgt C-2100 med 10xzoom frem for at få lidt flere
pixels og c 2500-L.
Hvorfor valgte du egentlig det dyreste?
Hilsen emj

-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : hss

Dato : 30-12-01 12:44

Hej Allan.

Har selv et C-2500L og er virkelig glad for det. De manuelle
indstillingsmuligheder virker helt fint for mig og jeg kunne ikke tænke mig
noget andet end måske lige Nikon D1

Forskellen mellem 2500 og 2100 kunne bl.a. ligge i CCD´en, som er større og
bedre i førstnævnte, som du jo også nævner. Derudover kunne optikken i 2500
være bedre bare for at nævne noget. Samtidig har 2500 efter mine oplysninger
en væsentlig højere lukkehastighed der bl.a. gør det er et fint kamera til
fx. action m.m. Macro delen i 2100 skulle hvis nok heller ikke være så god
som 2500.
Så skal man heller ikke se bort fra at der kan være forskel i behov.
Personligt valgte jeg 2500 ud fra at den skulle have en bedre
billedkvalitet. Jeg havde ikke bruge for den ekstra zoom, men et kamera der
ikke havde andre dikkedarer end hvad der hører til et kamera - forståes ikke
video lyd og alt det der. Både 2100 og 2500 er ved at være ældre kameraer
men absolut gode kameraer. Så om det ene er bedre end det andet afhænger af
hvad ens behov er. Hvis du vil eksperimentere med din 2500 kan du få nogle
knaldgode billeder - http://www.fotokritik.dk/pics/3366.jpg.

Jeg går ud fra at du har været på steves - digicam??

C2100
http://www.steves-digicams.com/c2100.html#specs

C2500
http://www.steves-digicams.com/c2500.html#specs

Ja C2100 har mange flere features man kan sætte op så man bare skyder løs,
så hvis det er det du mangler skulle du nok have valgt C2100. Men hvis du
leger lidt med din C2500 kan du lave nøjagtig det samme og jeg tror faktisk
du kan lave bedre billeder. Det jo gratis at lege med et digicam.

Hvis du da ellers vil sælge så har jeg købere til C2500 helt sikkert.

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf Sørensen

"Allan/Annette Klausen" <helodriver.nospam@surfmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3c2e3784$0$94879$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...