Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vise Billeder på Dvd'en
Fra : Hmm

Dato : 29-12-01 22:21

Hej.

Kan det lade sig gøre at brænde sine digitale billeder på en cdrom for
derefter at vise dem på dvd'en i stuen,

--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 29-12-01 22:23

"Hmm" <jala@post2.tele.dk> skrev
> Kan det lade sig gøre at brænde sine digitale billeder på en cdrom for
> derefter at vise dem på dvd'en i stuen,

Jaaa - det kan det da.

Tjek først om din "stue-DVD" er Foto-CD kompatibel - og hvis den er
kan du jo bare finde et stykke software der kan lave FOTO-CD slideshow.

Hvis ikke - kan du jo gå i et video-redigerings-program og lægge dine
billeder
ind som slides i en mpeg-2-kompatibel "film" stream....husk at time det hele
du kan evnt. indexe dem i softwaren.

Såeh...der er nogle muligheder ja...
Tommy Helgevold
http://www.qsl.net/oz4kid

Fra : Hmm

Dato : 29-12-01 22:38

> [...]
> billeder
> ind som slides i en mpeg-2-kompatibel "film" stream....husk at time det

Hvad mener du med "time" dem.

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 30-12-01 01:49

"Hmm" <jala@post2.tele.dk> skrev

> Hvad mener du med "time" dem.

Hehe, unskyld - jeg udtrykker mig lidt udansk nogle gange,
"time" = tid/timing. f.eks hvis du vil have mulighed for at
se billederne sådan ca 5-15 sekunder - skal du huske at
lade billederne gentage sig selv sådan ca. så lang tid som
du øsker. Det er selvfølgelig spild af plads på din cdrom
men det fungerer. Dvs. det er som at se på en film
bortset fra at billederne skifter med 5-15 sekunders
mellemrum (som du naturligvis har redigeret i dit
video-redigerings program til din pc).

Det var nu bare EN måde å gøre det på - der er sikkert
nogle kloge hoveder der kan komme med andre
forslag.

Tommy Helgevold
http://www.qsl.net/oz4kid

Fra : Kenneth

Dato : 30-12-01 12:44

Hej.

Jeg brænder altid som VCD (Video-CD). Sørg for at DVD understøtter
Video-CDer.
Jeg bruger Nero Burning Rom software.

Mvh

Kenneth

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-12-01 01:54

Jeg (og andre) har skrevet om det et par gange i
11.12.01 Svcd hvordan
og
16.12.01 Dig. fotos via DVD -> TV

men som Tommy skriver vil det være en god ide at lave en MPG2 film idet du
kan spole og pauserer i den, tilgengæld er billede kvaliteten dårligere (480
x 576 pixels mod 704 x 576 pixels (=2/3 D1 kontra næsten D1 (D1 =720 x

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk