Hvordan ved man ens cpu er ødelagt?
Fra : Kenneth Bon

Dato : 29-12-01 22:09

Hejsa

Jeg har monteret en XP 1600+ på et K7S5A bundkort med en Molex-køler. Lortet
virker ikke - og jeg har pillet alt fra - så jeg har sikkert ødelagt cpuen.

Hvordan ved man at cpuen er ødelagt ?

/Idioten

Fra : Karsten Olesen

Dato : 29-12-01 22:20

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Lortet
> virker ikke - og jeg har pillet alt fra - så jeg har sikkert ødelagt

**************

Det kan også være svært, da der er mange fejlkilder.
Tag den ned til en forhandler og lad ham sætte den i en anden konfiguration.

MVH

Fra : Kenneth Bon

Dato : 29-12-01 23:11

> [...]
>
> Det kan også være svært, da der er mange fejlkilder.
> Tag den ned til en forhandler og lad ham sætte den i en anden

Jep - men når den nu hverken vil startbippe eller få forbindelse til
skærmen - kan det så være det ??

/Kenneth

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 30-12-01 01:19

Ja, det kan det godt.
Men for at være sikker, skal du ha den i en anden maskine, hvor alt andet
virker.

Fra : F.Larsen

Dato : 30-12-01 00:13

Du kan foretage en visuel inspektion (lup) og se om der er 1) brænde mærker 2)
revner...

Som andre har foreslået, kan du prøve at sætte CPU i et andet bundkort som du ved
virker ...

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Kenneth Bon

Dato : 30-12-01 10:07

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> revner...
>
> Som andre har foreslået, kan du prøve at sætte CPU i et andet bundkort som

Det vil jeg så prøve. Nu er noget af den termiske tape fra køleren jo kommet
på cpuen - hvordan får jeg det fjernet uden at ødelægge cpuen
(yderligere...) ? Og så skal jeg vel have fat i noget nyt kølepasta til
køleren, når nu det halve jo sidder på cpuen ?

/Kenneth

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 10-01-02 19:12

ehhhh hva' med at prøve at lugte til den *s*

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 10-01-02 22:44

Du ka ikke vide om din cpu er død førend du prøver den i en maskine, hvor
alle komponenter med garanti virker.