Jeg prøver igen
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 19:20

Hej gutter:
Jeg har før prøvet at præsentere mit program her i gruppen, desværre
hvergang med en synderlemmende kritik,

Mest med, at det jeg forsøger, ikke efter denne gruppes mening kan lade sig
gøre.

Nu har jeg altså tilladt mig igen at præsentere et sikkerhedsprogram for
jer.
Jeg har taget den tidligere kritik til mig og ud fra denne udviklet følgende
program.

PC Finder 2002
i kan downloade og teste programmet her.
http://www.gigasoft.dk/pcdw/

Programmet sikre at computere der stjæles, selv finder hjem, og samtidig
afslører det hvem tyven er.
Det er da sikkerhed der vil noget:

Programmet er opdateret med de sidste nye teknoligier.
Og så er programmet gratis, så prøv det her, før i dødsdømmer det.
http://www.gigasoft.dk/pcdw/

PS. Jeg er ved at få US patent på det

Mvh.
Bjarne

Fra : Martin Østerberg

Dato : 29-12-01 19:35

On Sat, 29 Dec 2001 19:20:23 +0100 skrev "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> ...:

>Hej gutter:
>Jeg har før prøvet at præsentere mit program her i gruppen, desværre
>hvergang med en synderlemmende kritik,

Bjarne...overlever dit program en FDISK/installation af et andet
operativsystem på en evt. stjålet computer ?
Hvis det gør er det interessant, ellers er det trivielt. Dette ikke
sagt for at være negativ, blot for at fortælle dig hvorfor folk ikke
har tiltro til ideen.

Martin

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 19:39

Ja

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-12-01 20:58

In article <3c2e0dd1$0$89070$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarne Østergård wrote:

> Ja

Til hvad?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Ego sum ens omnipotens.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 21:25

Østergård wrote:

> Til hvad?
Til spørgsmålet

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-12-01 21:25

In article <3c2e268c$0$89086$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarne Østergård wrote:

> Til spørgsmålet

Den kan overleve en fdisk og installation af nyt OS? Det glæder jeg mig
til at prøve, jeg må finde en lille desktop-maskine et sted.

--
Andreas Plesner Jacobsen | We reject: kings, presidents, and voting.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 21:51

Østergård wrote:

> Den kan overleve en fdisk og installation af nyt OS? Det glæder jeg mig
> til at prøve, jeg må finde en lille desktop-maskine et sted.
Ja de må du,
Blot klik her, http://www.gigasoft.dk/pcdw/
og din drøm er blevet til virkelighed.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 29-12-01 21:39

On Sat, 29 Dec 2001 21:24:43 +0100 skrev "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> ...:

>"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

>Til spørgsmålet

Smart, vil du uddybe hvordan det overlever FDISK samt installation af
et vilkårligt andet OS ?

Jeg har øjensynligt ikke været opmærksom i timen....

Martin

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 22:12

"Martin Østerberg" <julius@bitnisse.dk> wrote in message
> On Sat, 29 Dec 2001 21:24:43 +0100 skrev "Bjarne Østergård"
> <boe@gigasoft.dk> ...:

> Smart, vil du uddybe hvordan det overlever FDISK samt installation af
> et vilkårligt andet OS ?
Prøv det og du vil vide:
Blot klik her http://www.gigasoft.dk/pcdw/
> Jeg har øjensynligt ikke været opmærksom i timen....
Tja det er da vist en mild beskrivelse

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-12-01 18:39

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> writes:

> "Martin Østerberg" <julius@bitnisse.dk> wrote in message

> Prøv det og du vil vide:
> Blot klik her http://www.gigasoft.dk/pcdw/

Nej tak. Jeg installerer ikke tilfældig software fra hjemmesider.
Og jeg har IKKE i sinde at fdisk'e min harddisk.
Kan du kort skitsere hvad dit program gør ved en maskine som overlever
en total overskrivning af harddisken? Jeg er meget bedre til at forstå
forklaringer end binær kode.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@daimi.au.dk
This message may be reproduced freely for non-commercial purposes.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-12-01 22:19

On Sat, 29 Dec 2001 21:38:55 +0100, Martin Østerberg
<julius@bitnisse.dk> wrote:

>Smart, vil du uddybe hvordan det overlever FDISK samt installation af
>et vilkårligt andet OS ?

mbr'ing kunne dog også være relevant ved brug af fdisk. Bjarne vil jo
ikke gå i detaljer og svare udtømmende (hvilket gør, at der ikke er
fuld troværdighed eller absolutte svar), så man skal nok spørge
ultrapræcist. Så Bjarne, kan det også overleve og fungere, hvis man
nakker MBR'en? Hvor godt kører det efter en Linux-installation?

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Aagaard

Dato : 29-12-01 20:03

"Martin Østerberg" <julius@bitnisse.dk> skrev:
> [...]
> Hvis det gør er det interessant, ellers er det trivielt. Dette ikke
> sagt for at være negativ, blot for at fortælle dig hvorfor folk ikke

Jeg kan ikke være helt enig med dig. Findes der pålidelige oplysninger som
viser at langt de fleste computer tyve installerer nyt OS på en pc, eller
bliver de blot leveret videre så hurtigt som muligt incl. al den software,
som ligger på pc'en i forvejen?

Jeg mener Bjarnes software er værd at kigge på, og jeg vil installere det på
en bærbar, som jeg ofte bruger til at gå på nettet med fra fremmede netværk.

Godt nytår!

Mvh.
Aagaard

Fra : Martin Østerberg

Dato : 29-12-01 21:46

On Sat, 29 Dec 2001 20:03:18 +0100 skrev "Aagaard" <skriv@ikke.til>
....:

> [...]
>bliver de blot leveret videre så hurtigt som muligt incl. al den software,

Kan ikke sige jeg er bekendt med hvad tyve gør, men gætter på at næste
led i kæden sikkert ikke bryder sig om at 'Givet i licens til N.N.'
popper op, når man selv hedder A.A. Det vil få en hæler til at lægge
nyt OS på, medmindre der er et andet motiv til at stjæle en computer.
I så fald ved aftageren sikkert nok om computere til at omgå Bjarnes
beskyttelse.

Martin

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 22:14

> [...]
> nyt OS på, medmindre der er et andet motiv til at stjæle en computer.
> I så fald ved aftageren sikkert nok om computere til at omgå Bjarnes

Fortæl mig hvordan man omgår denne beskyttelse
Vil du ikke nok.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-12-01 00:29

"Bjarne Østergård" wrote:

> "Martin Østerberg" <julius@bitnisse.dk> wrote in message

> som
> software,

> Fortæl mig hvordan man omgår denne beskyttelse
> Vil du ikke nok.

1. Hvis BIOS opsætningen er password beskyttet
slettes den ved at åbne computeren og flytte
clear jumperen.
2. Boot maskinen fra en CD eller en floppy.
3. Slet alt fra harddisken.

--
Kasper Dupont

Notice: By sending SPAM (UCE/BCE) to this address, you are
accepting and agreeing to our charging a $1000 fee, per
email, for handling and processing, and you agree to pay any
and all costs for collecting this fee.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 30-12-01 01:10

On Sat, 29 Dec 2001 22:13:47 +0100 skrev "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> ...:

>Fortæl mig hvordan man omgår denne beskyttelse
>Vil du ikke nok.

Bjarne, skulle ikke være noget problem, man undgår at lade den stjålne
PC tilgå internet. Muligt jeg ikke har forstået dit programs
virkemåde, men medmindre det kan sladre over elnettet eller blotlægger
hidtil ukendte psykiske kræfter i en stjålen PC, der får et korps af
særligt uddannede psykiske medier i en transcendental tilstand til at
reagere, tror jeg næppe at nogen PC kan beskyttes af et stykke
software.

Du skriver:

Programmet sikre at computere der stjæles, selv finder hjem, og
samtidig afslører det hvem tyven er.

Jeg mener at det muligvis kun vil virke HVIS dit program kører på en
PC, ergo vil en PC der får fjernet ALLE programmer (fdisk) og får lagt
et nyt OS på ikke være beskyttet af dit program. Bevis jeg tager fejl.

I det hele taget, har du rettet de fejl og mangler der blev påvist af
flere i den tråd der starter med
3bed4d89$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk ?

I så fald ville det da være rart om du vil fortælle om hvordan du har
løst alle de relevante problemstillinger der blev rejst den gang. Når
man beder om feedback, er det vel ret og rimeligt at man vender
tilbage med en status.

Martin

Fra : supermand

Dato : 31-12-01 14:25

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> mumlede noget i

> Fortæl mig hvordan man omgår denne beskyttelse
> Vil du ikke nok.

fortæl os hvad der gør det umuligt.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 31-12-01 15:37

"supermand" <kal-el@metropol.is.invalid> wrote in message
> "Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> mumlede noget i

> fortæl os hvad der gør det umuligt.
Der er intet der er umuligt.
Der er blot noget der er svære at forklare end andet.

Du kan vælge to sysnpunkter, en optimistisk eller en pesimistisk

1: Alt er muligt indtil det modsatte er bevist
2: Alt er umuligt indtil det modsatte er bevist.

Og så er der lige denne gruppes synspunkter, som jo ikke passer ind i de
overnævnte.

Hvis vi siger det er umuligt så er det bevist at det er umuligt og det kan
der ikke laves op på.

Brugermanual findes her:: http://www.gigasoft.dk/PcFind2002/Findndex.htm

Alarm Manualen finder du her:
http://www.gigasoft.dk/AlarmManual/Alarmindex.htm

Og programmet kan installeres her : http://www.gigasoft.dk/pcdw/

Når du har læst manualerne og prøvet programmet, ved du hvad der muligt og
ikke muligt.

Mvh Bjarne

Fra : Thomas

Dato : 31-12-01 16:06

Bjarne Østergård wrote:
> [...]
>
> 1: Alt er muligt indtil det modsatte er bevist
> 2: Alt er umuligt indtil det modsatte er bevist.

3: Noget er måske muligt, indtil det er bevist/afvist

--
Don't waste space

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-12-01 16:44

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
>
> 1: Alt er muligt indtil det modsatte er bevist
> 2: Alt er umuligt indtil det modsatte er bevist.

Begge er lige dårlige. Den korrekte tilgangsvinkel er
den realistiske.

> Og så er der lige denne gruppes synspunkter, som jo ikke passer ind i de
> overnævnte.

Det er et spørgsmål om at argumentere for sine
synspunkter. Vi har argumenter for at programmet ikke
kan virke. Du har aldrig givet os eneste argument for
at programmet virker. Du har gang på gang sagt at vi
bare skal prøve dit program. Jeg ved, at dit program
potentielt kan gøre skade på min computer/mine data,
og jeg ved at alt hvad du lover er umuligt. Jeg skulle
være godt dum for at prøve dit program.

> Hvis vi siger det er umuligt så er det bevist at det er umuligt og det kan
> der ikke laves op på.

Dit program virker ikke, hvis det bliver slettet fra
harddisken. Hvor svært kan det være at forstå?

Fra : Thomas

Dato : 31-12-01 16:53

Bjarne Østergård wrote:

[...]

> [...]
>
> Og programmet kan installeres her : http://www.gigasoft.dk/pcdw/
>
> Når du har læst manualerne og prøvet programmet, ved du hvad der muligt og

Giver du et vink her i gruppen, når det er mere læsbart end:

http://www.dum.dk/pc-finder.jpg

?

--
Don't waste space

Fra : BB

Dato : 30-12-01 17:06

Tror du så også at biltyve ikke køre rundt i bilen fordi den er stjålet?

VH
BB.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-01 17:48

BB skrev:

>Tror du så også at biltyve ikke køre rundt i bilen fordi den er stjålet?

Jeg kan ikke lige se sammenhængen. Man kan ingen steder på en bil
læse hvem den tilhører.

Tror du ikke at en tyv der havde stjålet en somputer med diverse
oplysninger om den tidligere ejer flettet ind i systemet, ville
slette hele molesjasen?

--
Bertel

Fra : TC

Dato : 30-12-01 19:17

> Jeg kan ikke lige se sammenhængen. Man kan ingen steder på en bil
> læse hvem den tilhører.

Har du hørt om nummerplader ??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-01 01:43

TC skrev:

>Har du hørt om nummerplader ?

Ja da.

Hvem ejer så AM 53 872?

--
Bertel

Fra : TC

Dato : 31-12-01 02:06

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Ja da.
>
> Hvem ejer så AM 53 872?

Jo ser du.. hvis du fik din bil stjålet, så ringede du til politiet.. og de
kigger så efter din bil..
samme som hvis du fik din computer stjålet.. det er bare nemmere at finde en
bil..

Fra : BB

Dato : 30-12-01 19:29

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke lige se sammenhængen. Man kan ingen steder på en bil
> læse hvem den tilhører.

Jo da. På nummerpladen.
Du kan til en hver tid tage nummer på en bil og ringe til politiet og få at
vide hvem der står bag ejeren.

> Tror du ikke at en tyv der havde stjålet en somputer med diverse
> oplysninger om den tidligere ejer flettet ind i systemet, ville
> [...]

De fleste vil sikkert fdiske eller formatere, men det er bevist at tyve er
dumme, så der er selvfølgelig nogle der nok skal ryge i saksen.

VH
BB.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-01 22:06

"BB" <BB@tdconspamadsl.dk> wrote in message

> Jo da. På nummerpladen.
> Du kan til en hver tid tage nummer på en bil og ringe til politiet og få
at
> vide hvem der står bag ejeren.

Vrøvl er ikke oplysninger de bare udleverer !

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-01 22:57

BB wrote in news:3c2f5cc3$0$89121$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da. På nummerpladen.

ja ... men på min nummerplade står der ikke "Jesper Stocholm" - men derimod
en besynderlig sammensætning af et par bogstaver og nogle tal. Jeg vil tro,
at det er de færreste mennesker, der ud fra en nummerplade umiddelbart kan
se, om det er min bil.

> Du kan til en hver tid tage nummer på en bil og ringe til politiet og
> få at vide hvem der står bag ejeren.

er du sikker på det ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-01 23:47

On Sun, 30 Dec 2001 19:28:33 +0100, "BB" <BB@tdconspamadsl.dk>
wrote:

> Du kan til en hver tid tage nummer på en bil og ringe til politiet og få at
> vide hvem der står bag ejeren.

Nej.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jakob M

Dato : 30-12-01 23:57

> Du kan til en hver tid tage nummer på en bil og ringe til politiet og få
at
> vide hvem der står bag ejeren.

Nej det kan du ikke, det forbyder registerloven. Du kan fortælle politiet at
du har mistanke om at en bil er stjålet. De vil så efterforske sagen.

Mvh
Jakob

Fra : BB

Dato : 31-12-01 00:42

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> du har mistanke om at en bil er stjålet. De vil så efterforske sagen.

Der var engang en bil, med nogle "skumle" personer i, der kørte ind i mig.
Føren oplyste mig navn og adresse og da jeg ringede (på stedet) til politiet
for at få bekræftet hvad han havde oplyst mig, stemte det ikke overens med
det politiet havde stående. Jeg spurte om de kom ud på stedet og han sagde
nej. De kom kun ud hvis der var person skade eller bilen holdt og midt i
trafikken og ikke kunne køre. Men han kunne give mig navn og adresse på den
som ejet bilen. Om det så var lovligt eller ej skal jeg ikke sige men det
fik jeg udleveret. Derfor mener jeg at du kan få udleveret navn og adresse
på den person der ejer bilen.

VH
BB.

Fra : Jakob M

Dato : 31-12-01 14:43

> som ejet bilen. Om det så var lovligt eller ej skal jeg ikke sige men det
> fik jeg udleveret. Derfor mener jeg at du kan få udleveret navn og adresse
> på den person der ejer bilen.

Det var helt klart ulovligt, og desværre ikke første gang det er sket,
åbenbart fordi de ikke har tid/gider efterforske selv. Nu er vi vist også
totalt OT.

Mvh
Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-12-01 15:54

"BB" <BB@tdconspamadsl.dk> skrev :

>Du kan til en hver tid tage nummer på en bil og ringe til politiet og få at
>vide hvem der står bag ejeren.

Forkert - de oplyser ikke ejer/brugerforhold til hvemsomhelst
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Martin Østerberg

Dato : 31-12-01 01:02

On Sun, 30 Dec 2001 17:06:09 +0100 skrev "BB" <BB@tdconspamadsl.dk>
....:

>Tror du så også at biltyve ikke køre rundt i bilen fordi den er stjålet?

Nu er bilanalogier notorisk kendt for at ramme ved siden af, men jeg
vover et øje...

Nogle biler stjæles for at begå ny kriminalitet som bankrøveri, andre
af unge mennesker der vil køre 'råddent' og smadre biler, men der er
også mange stjålne biler der kører rundt i udlandet, og har fået
fjernet kendemærker såsom nummerplader, stelnumre og hvad der ellers
kan fjernes af den slags.

De 2 første kategorier er åbentlyst her og nu forbrydelser, hvor det
at eje en bil længere tid er ligegyldigt.
Den sidste kategori er et ejerskab mere interessant, hvorfor der gøres
mere ud af at slette sporene, man kan tænke sig hele kriminelle
organisationer med 'ordrekontor', 'klargørings værksted', 'transport
og logistik' m.m..

Derfor er dit spørgsmål ikke til at besvare entydigt, der kan være
forskellige motiver. For lige at bøje det i spændbeton kan jeg give 2
eksempler på PC-tyve med forskellige motiver, den ene en
industrispion, der mener at kunne fiske værdifulde data ud af en PC,
den anden stjæler 10-20 PC'er på en virksomhed kl 3 om morgenen, gerne
highend PC'er, og sælger dem videre efter at have fjernet spor af
PC'ernes oprindelse (skal jo ikke kunne lænkes sammen med noget).

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-01 19:36

Bjarne Østergård skrev:

>Jeg har taget den tidligere kritik til mig og ud fra denne udviklet følgende
>program.

Men du gør det stadig alene? Et af kritikpunkterne - et
væsentligt et endda - var at sikkerhed ikke kan udvikles af én
mand.

>Programmet sikre at computere der stjæles, selv finder hjem, og samtidig
>afslører det hvem tyven er.

Det er ret avanceret.

--
Bertel

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 21:31

> Men du gør det stadig alene? Et af kritikpunkterne - et
> væsentligt et endda - var at sikkerhed ikke kan udvikles af én
> mand.

> Det er ret avanceret.
Ja, men det har også taget lang tid at udvikle

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-12-01 18:51

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> writes:

> "Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Ja, men det har også taget lang tid at udvikle

Hvis kabinettet ikke har hjul under, hvordan finder computeren så selv
hjem igen?
Eller mindre ironisk: Din salgstale giver ikke mening, hvad er det
EGENTLIG programmet gør, tekniskt set?
/L

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-12-01 19:56

Bjarne Østergård wrote:

>i kan downloade og teste programmet her.
>http://www.gigasoft.dk/pcdw/

Total size: 8 MB
14 seconds on a 56K modem
53 seconds on DSL / cable modem

Øhm?

>PS. Jeg er ved at få US patent på det

Under hvilket nummer?

http://www.uspto.gov/patft/index.html

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : BB

Dato : 29-12-01 20:31

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Programmet er opdateret med de sidste nye teknoligier.
> Og så er programmet gratis, så prøv det her, før i dødsdømmer det.

Hvad er bedst.
Intet sikkerhed eller "lidt" sikkerhed?

Jeg tror du har fat i noget rigtigt
Held og lykke Bjarne.

VH
BB.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-12-01 20:31

In article <3c2e19d1$0$94884$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, BB wrote:

> Hvad er bedst.
> Intet sikkerhed eller "lidt" sikkerhed?

Hvad er bedst, ingen sikkerhed eller falsk sikkerhed?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Lack of skill dictates economy of style.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 21:28

> Hvad er bedst, ingen sikkerhed eller falsk sikkerhed?
Sikkerhed er nok bedst

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-12-01 21:29

In article <3c2e275c$0$89062$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarne Østergård wrote:

> Sikkerhed er nok bedst

Nogle gange er du en troll af værste kaliber (eller er det en kook, for
så er det jo medlidenheden jeg skal have frem)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Azh nazg durbatal^uk, azh nazg gimbatul,

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 22:01

Østergård wrote:

> Nogle gange er du en troll af værste kaliber (eller er det en kook, for
> så er det jo medlidenheden jeg skal have frem)

Nu går jeg selvfølgelig ud fra at du ved hvad du taler om.
Og kan du så ikke lige fortælle om hvilken af vores programmer dú har prøvet
og som er så forfærdelige at du kan kalde os for en troll.

For du skriver vel ikke det du gør, blot for at skrive??

Ved du egentligt hvad vores programmer er?

Nej vel!!

Men du du er da meget intressant, ikke. Eller det håber du vel.

Kunne du ikke tænke dig for en gangs skyld at sætte dig en smugle ind i
tingene inden du fræser i blækhuset med din alvidenhed. Do

Mvh
Bjarne

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-12-01 22:57

In article <3c2e2f1a$0$89101$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarne Østergård wrote:

> Nu går jeg selvfølgelig ud fra at du ved hvad du taler om.
> Og kan du så ikke lige fortælle om hvilken af vores programmer dú har prøvet
> og som er så forfærdelige at du kan kalde os for en troll.

Det handler ikke om dine (jeres) programmer, men om dine indlæg.

> Ved du egentligt hvad vores programmer er?

Ja.

> Men du du er da meget intressant, ikke. Eller det håber du vel.

Om jeg er interessant for dig betyder intet for mig, jeg læser og
skriver i denne gruppe for at deltage i sikkerheds-debatter, som der
desværre er meget lidt af.

> Kunne du ikke tænke dig for en gangs skyld at sætte dig en smugle ind i
> tingene inden du fræser i blækhuset med din alvidenhed. Do

Når nu vi taler al/uvidenhed: Du ved ikke hvad en troll er, vel?

Kig på http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will be singled out for promotion in your work.

Fra : BB

Dato : 30-12-01 16:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er bedst, ingen sikkerhed eller falsk sikkerhed?
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Lack of skill dictates economy of style.

En lås, et alarmsystem, o.s.v. er det også falsk sikkerhed??
F****

VH
BB.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-01 17:49

BB skrev:

>En lås, et alarmsystem, o.s.v. er det også falsk sikkerhed?

Ja, hvis låsen er lavet af modellervoks, og alarmen kun hyler
hvis man trykker på en knap.

Hvor vil du hen med det?

--
Bertel

Fra : BB

Dato : 30-12-01 19:11

> Ja, hvis låsen er lavet af modellervoks, og alarmen kun hyler
> [...]

Trætheden var kommet over mig. Jeg glemte det tidligere indlæg. Sorry.

En skrev at Bjarne Ø's program er falsk sikkerhed. Og sikkert fordi at nogle
"smarte" tyve kan finde ud af at fdiske eller formatere (programmet ikke er
100% sikkert). Men det er låse og alarmsystemer heller ikke men det er ikke
falsk sikkerhed eller hvad??

VH
BB.

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 19:20

BB wrote:

> [...]
>100% sikkert). Men det er låse og alarmsystemer heller ikke men det er ikke

En Ruko-lås af stål er sikkerhed. Det ved man hvad er og den kan ikke
omgås uden man smadrer døren = det tager kræfter og tid at bryde den.

En lås af modellervoks er falsk sikkerhed. Det ligner en lås (vi leger
lige at modellervoks ligner stål), men man kan mase den mellem fingrene
og så komme igennem.

Det er forskellen på sikkerhed og falsk sikkerhed.

"Men...", hører jeg dig sige, "hvis et system kan brydes ind i ved at
smadre døren, er det da heller ikke sikkerhed!", hvortil jeg svarer: Det
kommer så sandelig an på hvad man mener med sikkerhed.

Hvis jeg vil beskytte min huslejekontrakt, er en Ruko-lås på en solid
dør da fin nok. Hvis jeg skal beskytte mit firmas regnskaber og
patenterede "dimser", vil jeg kigge på ståldøre og biometrisk sikkerhed
(fingeraftryk og irisscanninger).

Det sikrede skal stå mål med sikringen.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : TC

Dato : 30-12-01 19:41

Man kunne også smide en sender (som sender konstant) i sin PC (skjult self.)
så kunne man med en modtager spore sin PC .. tror det ville holde 2½ gange
mere end det program..

Men ja, en god ruko lås, en indboforsikring, og hvis man ikke vil miste sine
data, backup, ja.. så har sikkerhed.. nå ja.. en telefon, til at ringe og
anmelde tyveriet.. husk det..

Man kunne jo også binde en masse brevduer til sit kabinet.. når det så
bliver stjålet, flyver det selv hjem.. DET VAR DA SMART!!! tror jeg vil ta'
US PATENT på det.. for jeg er sej.. hvor mange duer skal der mon til at
løfte 20kg ?? og hvor meget skal de ha' at spise dagligt ?? Ville Dyrens
Beskyttelse tillade det ??

Da TC

*Ingen dyr, Amiga'er, postbude, højhuse, eller Svenskere kom til skade under
tilblivelsen af denne post*

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 19:45

TC wrote:

>hvor mange duer skal der mon til at
>løfte 20kg ?? og hvor meget skal de ha' at spise dagligt ??

Det kommer an på om de er europæiske eller afrikanske.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Jakob M

Dato : 31-12-01 00:00

> Det kommer an på om de er europæiske eller afrikanske.

LOOOOOOOOOOL.

Mvh
Jakob
(det var nu svaler, ikke duer, men pyt)

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-12-01 00:42

Jakob M wrote:

>(det var nu svaler, ikke duer, men pyt)

Ja, men så ville der jo ikke være nogen joke

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : BB

Dato : 30-12-01 20:08

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dør da fin nok. Hvis jeg skal beskytte mit firmas regnskaber og
> patenterede "dimser", vil jeg kigge på ståldøre og biometrisk sikkerhed

Har du nogen sinde undret dig over hvordan en låsesmed kommer ind uden at
bryde døren ned?? Say no more.

Der er altid folk der får virus. Folk som sletter data som ikke skulle have
været slettet. Bankrøvere/tyve der bliver snuppet.
Så vil der altid være tyve eller hælere der ikke formatere og på den konto
bliver snuppet. Selv om kun 1 ud 5.000 (måske) bliver snuppet, så er det da
bedre en ingen.

VH
BB.

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 20:10

BB wrote:

>Så vil der altid være tyve eller hælere der ikke formatere og på den konto
>bliver snuppet. Selv om kun 1 ud 5.000 (måske) bliver snuppet, så er det da
>bedre en ingen.

Ja ja.

Jeg snakker sikkerhed generelt.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 30-12-01 21:05

BB wrote:

> Har du nogen sinde undret dig over hvordan en låsesmed kommer ind uden at
> bryde døren ned?? Say no more.

Måske løj min låse-pusher, eller jeg husker forkert, men da jeg sidst
fik nye låse, mener jeg, at han sagde til mig, at fordi låsen var med
7 stifter, ville den ikke kunne åbnes med en almindelig låsepistol.

Han kan selvfølgelig bore låsen ud, eller lignende, men det larmer
formentlig lige så meget som hvis han smadrede døren.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-01 01:46

Ole Michaelsen skrev:

>Måske løj min låse-pusher, eller jeg husker forkert, men da jeg sidst
>fik nye låse, mener jeg, at han sagde til mig, at fordi låsen var med
>7 stifter, ville den ikke kunne åbnes med en almindelig låsepistol.

For 10 år siden blev en syvtilholderlås (det hedder det) betegnet
som dirkesikker. Jeg snakkede med politiet på en stand. Om det
har ændret sig siden ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : BB

Dato : 31-12-01 10:53

> For 10 år siden blev en syvtilholderlås (det hedder det) betegnet
> som dirkesikker. Jeg snakkede med politiet på en stand. Om det
> [...]

Det er ikke rigtigt. Den eneste cylinderlås der betegnes utænkelig at
opdirke er en med 20 stifte. Men nu er det sådan at de fleste kasselåse er
med femstifte.
Hvis man skal have noget der er umuligt at opdirke, skal det være en
spærreskivelås.

VH
BB.

P.S. Godt nytår til jer alle.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-12-01 23:53

BB wrote:

> Så vil der altid være tyve eller hælere der ikke formatere og på den konto
> bliver snuppet. Selv om kun 1 ud 5.000 (måske) bliver snuppet, så er det da
> bedre en ingen.

Fint nok med mig, hvis udmeldingen var "programmet får i 1 ud 5.000 tilfælde
computere der stjæles, til selv at finde hjem...", men nu blev der altså
skrevet "Programmet _sikre_..."

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-12-01 21:24

In <3c2f5ade$0$94893$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Christian Andersen <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> writes:

> [...]

>og så komme igennem.

>Det er forskellen på sikkerhed og falsk sikkerhed.

God point.
Det vigtige for mig med en god laas i hoved-doeren er at det ville kunne
ses tydeligt, hvis nogle har brydt gennem.
Lige meget hvilken laas, jeg har, vil man kunne komme ind i min lejlighed,
hvis man vil, men jeg haaber at det ville kunne ses bagefter.

/Martin

Fra : Thomas

Dato : 31-12-01 14:35

Martin Moller Pedersen wrote:
> [...]

[...]

> God point.
> Det vigtige for mig med en god laas i hoved-doeren er at det ville kunne
> ses tydeligt, hvis nogle har brydt gennem.

Så du nøjes med en af modelervoks ? ;)

(kunne ikke dy mig)

--
Don't waste space

Fra : Michael Legart

Dato : 29-12-01 20:46

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote:

> Jeg har før prøvet at præsentere mit program her i gruppen, desværre
> hvergang med en synderlemmende kritik,

Hvad kan man sige/gøre for at du bare bliver væk?

Michael

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 21:26

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvad kan man sige/gøre for at du bare bliver væk?
Brug fantesien:

Fra : Michael Legart

Dato : 29-12-01 21:49

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote:

> Brug fantesien:

Beklager, jeg har ingen anelse om, hvad en fantesi er.

(Og så unsubscriber jeg vist fra denne gruppe igen.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 29-12-01 22:08

> Beklager, jeg har ingen anelse om, hvad en fantesi er.
Næh det anede nig godt nok.
Stakkels mand

Fra : Henning Birch

Dato : 29-12-01 22:58

> Næh det anede nig godt nok.
> Stakkels mand

Jeg tror han henviser til din manglende stavekontrol. Fatesi staves
fantasi. Og mig staves med m ikke med n

Og da diskussion om stavning ikke har noget at gøre her : FUT
dk.kultur.sprog
--
Henning

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 30-12-01 00:51

In newsgroup dk.edb.sikkerhed wrote, Bjarne Østergård, this, the Sat, 29
Dec 2001 19:20:23 +0100:

Hello Bjarne Østergård,

>Jeg har taget den tidligere kritik til mig og ud fra denne udviklet følgende
>program.

Hvor er dokumentationen for programmet henne?

Kristian Krautwald <kristian@krautwald.dk>
http://www.krautwald.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-12-01 02:09

On Sun, 30 Dec 2001 00:50:47 +0100, Kristian Krautwald
<kristian@krautwald.dk> wrote:

> Hvor er dokumentationen for programmet henne?

Bjarne siger, at det virker. Hvad mere kan du dog ønske dig?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 30-12-01 03:03

In newsgroup dk.edb.sikkerhed wrote, Asbjorn Hojmark, this, the Sun, 30
Dec 2001 02:08:38 +0100:

Hello Asbjorn Hojmark,

>Bjarne siger, at det virker. Hvad mere kan du dog ønske dig?

<GRINER>

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 31-12-01 11:16

Fra : Sune

Dato : 30-12-01 07:32

On Sat, 29 Dec 2001 19:20:23 +0100, "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

>Programmet sikre at computere der stjæles, selv finder hjem, og samtidig
>afslører det hvem tyven er.

Jeg har installeret dit program.
Fortæl mig hvem jeg er!

Mvh
Sune

Fra : Alex Holst

Dato : 30-12-01 07:41

Bjarne Østergård <boe@gigasoft.dk> wrote:
> Jeg har før prøvet at præsentere mit program her i gruppen, desværre
> hvergang med en synderlemmende kritik,

Now you've done it. Suffer the consequences.

25 sekunders analyse af PC Finder 2002 viser at den bruger et halv aabent
relay mail.gigasoft.dk (aka mail8.dandomain.dk) til at sende email
advarselerne. Hvis afsender adressen indtastes som pcfind@gigasoft.dk (eller
postmaster@gigasoft.dk) kan maskinen bruges som aaben relay. Hvis dette
relay lukkes bliver alle installationer af PC Finder 2002 ubrugelige. Meldt
til ORDB.

[holsta@laptop holsta]$ telnet 194.255.15.8 25
Trying 194.255.15.8...
Connected to 194.255.15.8.
Escape character is '^]'.
220 MAILSERVER01 (Mail-Max Version 3.073, Sun, 30 Dec 2001 06:42:59 +0100
WST) ESMTP Mail Server Ready.
HELO tissemand
250 Hello 159.134.229.74 [159.134.229.74], pleased to meet you.
MAIL FROM: pcfind@gigasoft.dk
250 OK
RCPT TO: a@area51.dk
250 a@area51.dk... Recipient ok
data
354 Enter mail, end with "." on a line by itself.
Subject: Test

Hello. Testing open relay.

..
250 Message Accepted for Delivery.
MAIL FROM: postmaster@gigasoft.dk
250 OK
RCPT TO: a@area51.dk
250 a@area51.dk... Recipient ok
data
354 Enter mail, end with "." on a line by itself.
Subject: postmaster@gigasoft test

..
250 Message Accepted for Delivery.
quit

PC Finder 2002 pakken som downloades indeholder de foelgende filer:

bestil1.rpt
co2c4en.dll
crpe32.dll
crxlat32.dll
crystl32.ocx
dao350.dll
dksdat97.mbd
jetcomp.exe
msexch35.dll
msexcl35.dll
msjet35.dll
msjint35.dll
msjt4jlt.dll
msjter35.dll
mspdox35.dll
msrd2x35.dll
msrepl35.dll
msrpfs35.dll
mstext35.dll
msxbse35.dll
vbajet32.dll
vbar332.dll
odbcjet.hlp
odbcjet.cnt
expsrv.dll
GenvejtilPCFinder2002.lnk
implode.dll
msvcrt40.dll
odbc32.dll
p2bbnd.dll
p2ctdao.dll
p2irdao.dll
p2sodbc.dll
pcfinddat97.mdb
pcfinder2002.exe
pg32.dll
scrrun.dll
u2ddisk.dll
u2dmapi.dll
u2fcr.dll
u2fdif.dll
u2fhrml.dll
u2frec.dll
u2frtf.dll
u2fsepv.dll
u2ftext.dll
u2fwks.dll
u2fwordw.dll
u2fxls.dll
vb5db.dll

Bjarne, holder du dine skjulte reklamer og latterlige produkter ude af
dk.edb.sikkerhed eller skal jeg skrive et uninstall script som er mere
brugervenligt end PC Finder 2002?

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 12:05

Alex Holst wrote:

>Hvis dette
>relay lukkes bliver alle installationer af PC Finder 2002 ubrugelige. Meldt
>til ORDB.

http://www.ordb.org/lookup/?host=mail.gigasoft.dk

HAHAHAAHAHAHAHAAHA!!!

Alex, du er min nye helt.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Peter Kruse

Dato : 30-12-01 17:14

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse
> Now you've done it. Suffer the consequences.

Ja, det tror jeg på. Nu er det program, sammen med mulige brugere,
pludseligt blevet svært vingeskudt.

Venligst
Peter Kruse

Fra : Alex Holst

Dato : 30-12-01 18:54

Peter Kruse <kruse@pc.dk> wrote:
> "Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det tror jeg på. Nu er det program, sammen med mulige brugere,
> pludseligt blevet svært vingeskudt.

Sjovt nok anser jeg dig og Bjarne for at vaere omtrent lige kompetente og
omtrent lige irriterende.

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-12-01 19:22

> Sjovt nok anser jeg dig og Bjarne for at vaere omtrent lige kompetente og
> omtrent lige irriterende.

Men de kommer da trodsalt med nyttig (for nogen i hvert fald) information.
Det kan man ikke just beskylde dig for at gøre.

Jeg syntes det er fint at nogen forsøger at gøre noget ved sikkerhed eller
f.eks. oplysning vedr. sikkerhed og vira så det er fint med mig hvis du går
ind for "total blottelse" når du siger at ingen sikkerhed er bedre end falsk
sikkerhed.

For os almindelige dødelige er det dejligt med denne "falske" sikkerhed i
form af sikkerheds programmer, firewalls og antivirus programmer og jeg er
egentlig også tilfreds med min tyverialarm og jeg sover trygt om natten af
denne grund og jeg har styrthjælp på når BSA´en skal luftes og
sikkerhedssele i bilen vel vidende om at en gaffeltrucks tager livet af mig
øjeblikkeligt hvis jeg kolliderer med den.

Selv Fort Knox og Alcatras gik for at være sikre.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-12-01 19:51

Finn Jensen wrote in

> Men de kommer da trodsalt med nyttig (for nogen i hvert fald)
> information. Det kan man ikke just beskylde dig for at gøre.

Det var da det forfærdeligste, uinformerede vrøvl. Havde du brugt to
sekunder på at læse gruppen her, eller kastet et blik på OSS'en, ville
du allerede være klar over det. (Hint: Alex har skrevet 95% af OSS'ens
indhold)

--
Niels Callesøe - nørd light @work
http://www.pcpower.dk/disclaimer.php

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-12-01 20:27

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sekunder på at læse gruppen her, eller kastet et blik på OSS'en, ville
> du allerede være klar over det. (Hint: Alex har skrevet 95% af OSS'ens

Ja jeg ved at han har lavet faq´en og ja jeg har fulgt gruppen i lang tid og
derfor skriver som jeg gør for sådan som jeg læser indlæggene så bruger Alex
mere tid på at nedgøre folk end at svare på deres spørgsmål.

Hvis du kigger tilbage vil du se at mange af de spørgsmål som stilles i
gruppen kommer fra folk som normalt ikke kommer herinde og spørger om noget
de er i tvivl om og gerne vil have svar på og det skal de have uanset om man
syntes spørgsmålet er dumt eller ej. Oftes er det lettere at spørge i en
dertil beregnet gruppe end at skulle bruge længere tid på at søge på nettet
og måske finde et svar man ikke forstår fordi man ikke kan det pågældende
sprog.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-12-01 20:33

In article <9UJX7.5191$aS.909729@news010.worldonline.dk>, Finn Jensen wrote:

> [...]
> og måske finde et svar man ikke forstår fordi man ikke kan det pågældende

Det her er et debat-forum, ikke lektiehjælp, og hvis det er fordi man
ikke kan sproget er det selvfølgelig i orden at spørge, men det tror jeg
næppe er tilfældet i langt de fleste tilfælde.

--
Andreas Plesner Jacobsen | He who laughs last is probably your boss.

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-12-01 21:58

> Det her er et debat-forum, ikke lektiehjælp, og hvis det er fordi man
> ikke kan sproget er det selvfølgelig i orden at spørge, men det tror jeg
> næppe er tilfældet i langt de fleste tilfælde.

Så kunne man argumenterer for at hele usenet er et debatforum?. Så skulle
man også afvise dem i ms-server gruppen der spørger hvordan de sætter Apache
op med auth modulet??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-12-01 22:08

In article <_cLX7.5225$aS.918238@news010.worldonline.dk>, Finn Jensen wrote:

> Så kunne man argumenterer for at hele usenet er et debatforum?. Så skulle
> man også afvise dem i ms-server gruppen der spørger hvordan de sætter Apache
> op med auth modulet??

Hvis det er tydeligt at de ikke har gjort deres hjemmearbejde og bare
søgt en enkelt gang på google, ja.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Honk if you love peace and quiet.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-12-01 23:18

Hej Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk>

>Hvis det er tydeligt at de ikke har gjort deres hjemmearbejde og bare
>søgt en enkelt gang på google, ja.

Man kan ikke argumentere for at man skal afvise visse former for
spørgsmål, eller at andre har krav på at blive besvaret. Derimod kan
man tale om gode og dårlige måder at stille spørgsmål på og
sammenhængen mellem kvalitet af spørgsmål og svar.

http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 31-12-01 09:43

Finn Jensen wrote in

> Så kunne man argumenterer for at hele usenet er et debatforum?

Hvis du ikke vidste det i forvejen, så håber jeg du har lært noget
idag. Det er nemlig lige præcis, hvad det er[1].

[1]: Eller [var]/[burde være], alt efter hvor kynisk et humør man er
i.

Fra : Alex Holst

Dato : 30-12-01 20:50

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:
> [...]
> de er i tvivl om og gerne vil have svar på og det skal de have uanset om man

Det er ikke tit jeg ser indlaeg i stilen: "Jeg opdagede dette paa min
computer, og Google gav mig dette link men jeg er ikke sikker paa jeg har
forstaaet det ordenligt. Er foelgende korrekt? ..."

Jeg vil rigtigt gerne hjaelpe folk der goer en indsats og det punkt skulle
en masse mennesker gerne give mig ret. Tilgengaeld har jeg overhovedet ikke
taenkt mig at hjaelpe folk der ikke goer en indsats, og jeg vil hellere bruge
timer paa at overbevise dem om at de skal aendre holdning end at give
hjaelp.

http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste

"If people are going to waste our time by asking for information readily
available to them, they have to suffer the answer along with our disdain."
-- attrition.org

Men det er vist ikke on topic at vi skaendes om hvem der har den stoerste
tissemand. Du vinder. Fortsaet i email hvis du virkeligt keder dig.

Fra : BB

Dato : 30-12-01 21:37

> [...]
nettet
> og måske finde et svar man ikke forstår fordi man ikke kan det pågældende

Jeg giver dig 99% ret. Mange bliver sablet ned af forskellige folk, (måske
ikke ondt ment) som tror de er konger.
Men det er vel Janteloven om igen.

VH
BB.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-01 22:04

> Men det er vel Janteloven om igen.

Nej

/F

Fra : Jens Roland

Dato : 01-01-02 23:22

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev

> [...]
nettet
> og måske finde et svar man ikke forstår fordi man ikke kan det pågældende

Nu må jeg indrømme, at jeg ikke har fulgt med i nyhedsgruppen før nu, og jeg
plejer ellers ikke at bryde ind i de interne diskussioner uden at have fulgt
med i længere tid, men alligevel:

Det du siger kan være sandt nok, men jeg er selv blevet beskyldt for det
samme. At jeg bruger flere indlæg på at kritisere på en perfid måde, end på
at besvare konkrete spørgsmål. Og det er rimeligt nok, jeg kan godt være
slem somme tider.

Men hvis vi skal være helt ærlige, så er det sådan, den moderne videnskab
har arbejdet i 100 år. Hvis en forsker har en specielt god idé, så
publiceres den i de faglige tidsskrifter, hvorefter der vil komme en
videnskabelig debat om det specifikke emne. Disse debatter går primært ud på
at finde fejlene i sine mod-debattanters teser, fordi man ad dén vej når til
de rigtige løsninger. Altså en form for destruktiv proces, der leder imod et
fejlfrit resultat.

Derfor mener jeg det er forholdsvist okay at svine blatante (jeg ved godt
det ikke er et godkendt dansk ord, men jeg bruger det nu alligevel! håber I
forstår det...hmm?) misforståelser til i andres indlæg, og også at bruge
mange indlæg og mange kræfter på det. For ad den vej opnår man også
forståelse.

Selv.isc.sat Jens Roland (TM) - fortaler for den konstruktive destruktivisme
www.oomphy.com

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 30-12-01 20:20

On Sun, 30 Dec 2001 19:21:45 +0100, Finn Jensen wrote:

> Men de kommer da trodsalt med nyttig (for nogen i hvert fald) information.
> Det kan man ikke just beskylde dig for at gøre.

Ævl - Alex er en af de få personer, der gør dk.edb.sikkerhed værd
at læse - endnu da.
--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-12-01 21:23

Finn Jensen wrote:
> Men de kommer da trodsalt med nyttig (for nogen i hvert fald)
> information. Det kan man ikke just beskylde dig for at gøre.

Finn og Alex, hvad går der af Jer?

Alex, jeg forstår ikke at du sammenligner Peter Kruse med Bjarne
Østergård, eller er det blot en taste-fejl fra din side eller en
forståelses fejl fra min eller blot dårlige tømmermænd?

Finn, mener du seriøst at Bjarne kommer med informationer? Alex, har
blot lige vist et "stort hul"/"design fejl" i Bjarnes produkt. Bjarne
har nogle produkter han selv har lavet som han ønsker at reklamere for
her. Problemet er blot at dk.edb.sikkerhed _ikke_ er det rette sted at
reklamere for dette, i virkeligheden er dk.edb.sikkerhed det rigtige
sted at finde fejl i produktet og diskutere disse.

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-12-01 21:55

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C2F778B.4030500@example.net...

> Finn og Alex, hvad går der af Jer?

Ehmm..tror også jeg dropper det igen.

> [...]
> reklamere for dette, i virkeligheden er dk.edb.sikkerhed det rigtige
> sted at finde fejl i produktet og diskutere disse.

På en måde kan man godt sige det er reklame men samtidig opfordre Bjarne til
at, dem som har forstand på sådan noget, afprøver programmet og det er fint
nok, men at hagle manden ned 2 minutter efter han har postet er ikke rigtig.
Giv manden og hans program en chance og er det fuld af fejl og huller så OK,
så må Bjarne lave det om. Trods alt har Bjarne en idé til et produkt som,
måske måske ikke, kan øge sikkerheden, eller måske blot skræmme nogle væk
fra at stjæle Fru Hansens PC hvis denne indeholder et sikkerheds program.
Hovedparten af de PC´er der stjæles bliver vel stjålet af ynkelige
narkomaner der skal skaffe penge til næste fix og afsætter skidtet på det
lokale værtshus og ærligt talt så tror jeg næppe at dem som køber disse
steder er særlig meget inde i sådan noget, og hvis de ikke kan finde ud af
det, så køber de det ikke og narkomanen får ingen penge så han må stjæle en
PC´er uden beskyttelse næste gang.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-01 02:10

Finn Jensen skrev:

>På en måde kan man godt sige det er reklame men samtidig opfordre Bjarne til
>at, dem som har forstand på sådan noget, afprøver programmet

Jo, men han er faktisk pisseligeglad med hvad de prøver at hjælpe
ham med. Vi *har* været hele turen igennem før, og vi gider ikke
igen.

--
Bertel

Fra : Jonathan Stein

Dato : 31-12-01 00:44

Finn Jensen wrote:

> [...]
> fra at stjæle Fru Hansens PC hvis denne indeholder et sikkerheds program.

Problemet ligger ikke i programmeringen, men i selve idéen. Det er simpelthen
utopisk at lave det Bjarne ønsker i en ren software-løsning.
Det er Bjarne blevet gjort opmærksom på, og der er tidligere rejst en meget
specifik kritik. Nu har Bjarne skrevet, at han har taget denne kritik til
efterretning, så jeg glæder mig til at høre, hvordan han har løst de problemer,
der blev nævnt.

> [...]
> det, så køber de det ikke og narkomanen får ingen penge så han må stjæle en

Det vil højest tage et par minutter at fjerne programmet. I bedste fald vil
tyven skulle have maskinen omkring en hæler, der foretager "operationen" -
ellers lærer han det selv.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 21:59

Christian E. Lysel wrote:

>Alex, jeg forstår ikke at du sammenligner Peter Kruse med Bjarne
>Østergård, eller er det blot en taste-fejl fra din side eller en
>forståelses fejl fra min eller blot dårlige tømmermænd?

Peter Kruse er en "fear monger" der spreder lige så meget FUD som Steve
Gibson.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-12-01 20:52

Finn Jensen wrote:

> Men de kommer da trodsalt med nyttig (for nogen i hvert fald) information.
> Det kan man ikke just beskylde dig for at gøre.

Et enkelt indlæg fra Alex har som regel mere nyttigt information end alle
Bjarnes indlæg til sammen. Forkert og fordrejet information er værre end ingen
information.
Hvis du synes nogen personer i gruppen virker urimelige over for Bjarne, så
prøv at læse de tråde, der tidligere har været om hans programmer.

> Selv Fort Knox og Alcatras gik for at være sikre.

- Så må Bjarnes indlæg nærmest svare til at beskrive et åbent fængsel som
flugtsikkert.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-01 02:10

Finn Jensen skrev:

>Jeg syntes det er fint at nogen forsøger at gøre noget ved sikkerhed eller
>f.eks. oplysning vedr. sikkerhed og vira ...

Det er ikke så meget det der er problemet. Bjarnes programmer er
overhovedet ikke sikre. Derfor bliver de skudt i sænk her i
gruppen.

Firewalls og AV-programmer er noget helt andet. Det er muligt at
finde produkter fra pålidelige producenter. De øger ens
sikkerhed.

På et tidspunkt markedsførte McAfee deres standard-AV-program til
trods for at det ikke kunne opdage mere end halvdelen (50%) af de
virusser som var i omløb på det tidspunkt. Det er falsk sikkerhed
at benytte sådanne programmer.

PS. Siden har McAfee opkøbt det suverænt bedste program på
markedet, så i dag er der ikke noget i vejen med det.

>så det er fint med mig hvis du går ind for "total blottelse"

Det gør han ikke. Men f.eks. et program der kun giver halv
sikkerhed (eller det der er dårligere), er værre end den konkrete
viden at man er ubeskyttet.

>Selv Fort Knox og Alcatras gik for at være sikre.

Det var de også. Sikkerhed er naturligvis et relativt begreb.

--
Bertel

Fra : Finn Jensen

Dato : 31-12-01 07:40

> Det gør han ikke. Men f.eks. et program der kun giver halv
> sikkerhed (eller det der er dårligere), er værre end den konkrete
> viden at man er ubeskyttet.

Det er jeg ikke helt enig i.

50 % sikkerhed er da bedre end 100% usikkerhed. F.eks hvis der findes 50.000
viraer og dit AV program genkender de 25.000 så er det kun den resterende
halvdel du skal bekymre dig om.

Du siger jo heller ikke "Jeg låser ikke min hoveddør, for hvis man vil så
kan man komme ind alligevel".

Men man skal blot ikke tro blindt på sikkerheden blot fordi man har nogle
programmer men stadig være kritisk men jeg mener nu alligevel at halv
sikkerhed er bedre end slet ingen sikkerhed. På den anden side kan al den
sikkerhed også gå over gevind, således at det besværliggør brugen.

Bare fordi min nabo har et koben i garagen så mistænker jeg ham ikke for at
være indbrudstyv af den grund.

Godt Nytår og pas på dyrene i aften.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Henning Birch

Dato : 31-12-01 10:10

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i

> [...]
> 50.000 viraer og dit AV program genkender de 25.000 så er det kun den
> resterende halvdel du skal bekymre dig om.

Jeg er derimod enig med Bertel Lund Hansen.
Når jeg har installeret et antivirusprogram har jeg ikke de store
betænkeligheder med at hente programmer fra nettet selv om jeg måske ikke
burde. For jeg kan jo bare scanne dem for virus.

Hvis jeg ikke havde et antivirus program ville min adfærd være en anden.
Jeg ville kun hente officielle opdateringer til de programmer jeg var
100,1 % sikker på kommer fra en officiel kilde.

For at tage bilanalogien.
Hvis jeg "ved" (tror) at min billås virker har jeg ingen betænkeligheder
med at parkere den på steder hvor risikoen for tyveri er stor. Hvis jeg
derimod ved at den er som modellervoks at åbne, overvejer jeg at sætte
den i en låst parkeringskælder med vagtordning.

--
Henning
Som ikke har nogen faglig viden om sikkerhed (altså næsten ikke).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-12-01 14:37

Finn Jensen skrev:

>50 % sikkerhed er da bedre end 100% usikkerhed.

Ikke hvis man bliver bildt ind at det giver 100% sikkerhed. Det
gjorde McAfee indirekte, og det gør Bjarne direkte.

>F.eks hvis der findes 50.000
>viraer og dit AV program genkender de 25.000 så er det kun den resterende
>halvdel du skal bekymre dig om.

Hvordan gør det min hverdag lettere?

>Du siger jo heller ikke "Jeg låser ikke min hoveddør, for hvis man vil så
>kan man komme ind alligevel".

En anden sammenligning der er bedre:
Hvis min låste hoveddør åbnes hveranden gang man prøver at tage i
håndtaget, så ville jeg ikke låse den.

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 31-12-01 14:45

Finn Jensen wrote:

> [...]
> viraer og dit AV program genkender de 25.000 så er det kun den resterende

Men det er jo ikke status her. SVJKS får du X % sikkerhed, hvor 0 <= X
<= 100, med BØ's program.

Jeg mener at det er bedre at vide at man er 0 % sikker, end måske..
eller måske ikke..

"Selvom man er paranoid, kan de godt være efter dig"

--
Don't waste space

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 30-12-01 19:09

On Sun, 30 Dec 2001 07:41:06 +0100, Alex Holst wrote:

> Now you've done it. Suffer the consequences.

:)

> [...]
> relay lukkes bliver alle installationer af PC Finder 2002 ubrugelige. Meldt

Bjarne, du skylder et svar på dette: Mener du virkelig, at man laver et
sikkerheds-relateret program, ved at tillade relaying?

Det virker ikke voldsomt overbevisende - man fristes til at tro, at du intet
ved om hverken sikkerhed eller mail.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-12-01 20:34

Hej "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk>

>Det virker ikke voldsomt overbevisende - man fristes til at tro, at du intet
>ved om hverken sikkerhed eller mail.

Hvis vi for en stund lader som om at programmet var en god idé, så
ville det mest naturlige være at bruge samme metode som diverse orme
og lave et dns-opslag og sende direkte til MTA for mail-domænet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-12-01 21:25

Alex Holst wrote:

> postmaster@gigasoft.dk) kan maskinen bruges som aaben relay. Hvis dette
> relay lukkes bliver alle installationer af PC Finder 2002 ubrugelige. Meldt
> til ORDB.

Tak, *give me five*.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-12-01 23:02

Hej "Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net>

>Tak, *give me five*.

Vi skal lige have med at det kun har betydning for folk der filtrerer
mod ordb. Det betyder ikke at man ikke kan bruge det som relay.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-12-01 00:26

Lars Kim Lund wrote:

> Vi skal lige have med at det kun har betydning for folk der filtrerer
> mod ordb. Det betyder ikke at man ikke kan bruge det som relay.

Det var mere møntet på at PC Finder 2002 nu er ubrugeligt, fordi den
ikke kan melde computeren stjålet hvis egens ISP brugern ORDB på deres
mailserver.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-12-01 23:48

Lars Kim Lund wrote:

> Vi skal lige have med at det kun har betydning for folk der filtrerer
> mod ordb. Det betyder ikke at man ikke kan bruge det som relay.

- Men det kunne betyde, at relæet bliver lukket, når andre kunder begynder at
klage over, at deres afsendte post ikke kommer frem til modtageren.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-12-01 10:51

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote:

>Programmet sikre at computere der stjæles, selv finder hjem

Det lyder fantastisk.

Kan man få computeren til at smutte ind til købmanden efter en
håndfuld øl på vej hjem?

Hvad nu hvis tyven bor på en ø? Tager computeren ikke skade af at
skulle svømme gennem alt det vand på vej hjem?

Hvad nu hvis jeg har låst min dør, og computeren lægger sig til at
sove udenfor og bliver stjålet igen?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-12-01 11:13

Allan Olesen wrote in

> Hvad nu hvis jeg har låst min dør, og computeren lægger sig til at
> sove udenfor og bliver stjålet igen?

Så må du forklare den at den skal holde sig fra b33r når den er i
byen.

FUT: /dev/null

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-12-01 15:29

On Sat, 29 Dec 2001 19:20:23 +0100
[snip]
> PS. Jeg er ved at få US patent på det

Jeg har kun en ting at sige til dig og det er : SKAM DIG!
Software patenter er roden til alt ondt og vil KUN hæmme udviklingen -
både for dig og for alle andre. Så drop for guds skyld det skide patent.

later..
Kim Schulz

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-01 17:14

Kim Schulz skrev:

>Jeg har kun en ting at sige til dig og det er : SKAM DIG!

Jeg er uenig.

>Software patenter er roden til alt ondt og vil KUN hæmme udviklingen -

Stort set enig, men ikke helt.

>både for dig og for alle andre. Så drop for guds skyld det skide patent.

Nej, for søren. Bjarne må meget gerne patentere sit program. Det
vil overhovedet ikke hæmme udviklingen.

--
Bertel

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-12-01 15:30

On Sat, 29 Dec 2001 21:28:11 +0100
[snip]
> Sikkerhed er nok bedst

uden sikkerhed ved man hvad man har! med falsk sikkerhed tror man at man
ved hvad man har - men har det sjældent.

later..
Kim Schulz

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-01 18:08

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote in message
> [...]
> hvergang med en synderlemmende kritik,
>
> Mest med, at det jeg forsøger, ikke efter denne gruppes mening kan lade

Og det har du jo sjovt nok endnu engang bevist at det ikke kan,

men du forsøger jo sikkert igen og nu må dit firma så skifte navn, bragte
det gamle for mange dårlige minder hos kunder (hvis nogen)?

Hygge

Flemming

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-12-01 20:40

"Bjarne Østergård" wrote:

> Jeg har taget den tidligere kritik til mig...

Nej, - tværtimod har du tilsyneladende slet ikke lyttet til nogen af
hovedankerne!

Hvis du mener det seriøst, så skriv specifikt hvordan du har løst de
problemer, der blev påpeget sidst du lancerede programmet.

> Programmet sikre at computere der stjæles, selv finder hjem, og samtidig
> afslører det hvem tyven er.

Du skriver f.eks. ikke hvilke betingelser, der skal være opfyldt for at det
kan lade sig gøre.
Lad os tage den helt simple en gang til: Tyven sletter harddisken inden
maskinen får adgang til Internettet/telefonnettet. Dette tager et par minutter
og er så simpelt, at enhver tyv kan lære det (og vil gøre det, hvis dit program
bliver udbredt).

> Programmet er opdateret med de sidste nye teknoligier.

???

> Og så er programmet gratis, så prøv det her, før i dødsdømmer det.

Hvis du ikke kan svare på ovenstående, er der ikke grund til at spilde tid på
det.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Rasmus

Dato : 31-12-01 14:03

Kom med noget ordenligt dokumentation ellers sælger du sku aldrig noget.
kan den tage billeder af tyven ?.
kan maskinen flyve hjem eller køre hjem ?.
hvordan finder den adressen ???.

du har en del issues.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 31-12-01 15:24

"Rasmus" <Rasmus.riber@biology.au.dk> wrote in message
> Kom med noget ordenligt dokumentation ellers sælger du sku aldrig noget.
> kan den tage billeder af tyven ?.
> kan maskinen flyve hjem eller køre hjem ?.
> hvordan finder den adressen ???.

Du kan se manualerne her

Brugermanual http://www.gigasoft.dk/PcFind2002/Findndex.htm

Alarm Manualen http://www.gigasoft.dk/AlarmManual/Alarmindex.htm
Når du har læst dem ved du hvordan programmet virker.

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-12-01 15:31

Bjarne Østergård wrote:

>Du kan se manualerne her

Kan vi ikke allesammen blive enige om at ignorere Bjarne indtil han har
svaret på de spørgsmål han er blevet stillet med andet end links til
manualerne?

Godt så.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-01-02 15:36

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-02 19:46

Asbjorn Hojmark skrev:

>Kan vi ikke allesammen blive enige om at ignorere Bjarne?

Jeg forstår godt hvad du siger, men jeg synes ikke han skal
ignoreres. Selv i de hidtidige tråde med masser af kvalificeret
kritik er der ubefæstede sjæle der synes at Bjarne laver nogle
gode programmer. Hvordan vil det ikke være hvis hans reklamer
står uimodsagt? Gruppen handler trods alt om sikkerhed. Det er
nok nemmere at leve med uimodsagt sludder i en anden gruppe (som
f.eks. P.E.R. i d.k.sprog).

Men jeg kunne gå med til en generel opfordring til at vi i
fremtiden holder Bjarne-trådene korte.

--
Bertel

Fra : Jens Roland

Dato : 01-01-02 23:09

> [...]
> f.eks. P.E.R. i d.k.sprog).
>
> Men jeg kunne gå med til en generel opfordring til at vi i

Enig. Jeg mener af princip ikke, at man skal ignorere andre mennesker,
uanset hvem de er, eller hvad de siger. Det kalder jeg i enhver form 'passiv
censur', og det burde forbydes, fordi selve tanken er menneskefjendsk.

Til gengæld er det kun rimeligt at banne en bruger fra en nyhedsgruppe, hvis
vedkommende i strid med reglerne (og jeg går stærkt ud fra, at
dk.edb.sikkerhed har sådanne..!) poster reklame for sit produkt, med mindre
det NETOP er for at opnå (andre) kyndiges vejledning og kritik.

Og det lader ikke til at være tilfældet med Bjarne.

Venlig hilsen

Selv.isc.sat Jens Roland (TM) - 19-årigt geni med herskertrang
www.oomphy.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-01-02 23:49

Jens Roland skrev:

>Enig.

Hvis du virkelig er enig, burde du ikke have svaret. Du skriver
ikke om edb-sikkerhed.

XFut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-01-02 01:04

On Tue, 01 Jan 2002 19:45:31 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Hvordan vil det ikke være hvis hans reklamer står uimodsagt?

Reklamer er ikke tilladt i denne gruppe. Hvis Bjarne ikke fatter
det, så kan man jo klage til hans udbyder, hvis man bliver tilpas
forstyrret af det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-02 02:47

Asbjorn Hojmark skrev:

>Reklamer er ikke tilladt i denne gruppe.

Nej, men ordet skulle ikke tages så bogstaveligt. Bjarnes omtale
af sine egne programmer kan nemt falde ind under fundatsen, og
han poster jo ikke tit.

Jeg frygter at Bjarne skriver om et 'sikkert' program, og at
uvidende personer derefter sætter deres lid til det hvis alle
eksperter ignorerer Bjarne.

--
Bertel

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 31-12-01 15:32

Monday 31 December 2001 15:24 skrev Bjarne Østergård:
> "Rasmus" <Rasmus.riber@biology.au.dk> wrote in message
>
> Du kan se manualerne her
>
> Brugermanual http://www.gigasoft.dk/PcFind2002/Findndex.htm

Det er en utrolig fin jeg-laver-da-bare-alt-teksten-som-et-stort-billed
manual. Ikke mange informationer får man ved at læse siden og menuen i
venstre side virker ikke (går ud fra der skulle have været en menu).
Men niveauet af denne manual modsvarer vel blot kvaliteten af resten af
produktet?

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Jens Roland

Dato : 01-01-02 22:50

Jakob Kirkegaard <jkir00@kom.auc.dk> skrev
> Men niveauet af denne manual modsvarer vel blot kvaliteten af resten af
> produktet?

Jep. Og det gør den til 'god dokumentation', for den angiver i så fald netop
hvad man kan forvente sig af softwaren.

Jeg holder på, at: dårlig produkt + dårlig reklame = fair nok
Hvorimod: dårligt produkt + god reklame = bondefangeri

Efter den målestok er Bjarne på sikker grund.

Selv.isc.sat Jens Roland (TM) - 19-årigt geni m./egen praksis
www.oomphy.com

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-12-01 15:32

On Sun, 30 Dec 2001 17:14:14 +0100
> [...]
>
> Jeg er uenig.

> Stort set enig, men ikke helt.

> Nej, for søren. Bjarne må meget gerne patentere sit program. Det

Jeg er ikke helt enig med dig, men ok! jeg ser det på denne måde.
Bjarnes program har ikke bragt noget nyt til verden og vi kan derfor med
2 personers individuelle udtalelser få jordet hans patent (så frem han
får et) på baggrund af disse. Et patent skal være på noget som verden
ikke har afprøvet før. At Bjarnes program ikke har dette gør også at det
ikke vil hæmme udviklingen - så der vil jeg give dig ret.

MVH
Kim Schulz

--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]
[ Seneste artikel: ]

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-01-02 11:12

On Tue, 1 Jan 2002 23:09:19 +0100
[snip]
> Selv.isc.sat Jens Roland (TM) - 19-årigt geni med herskertrang
> www.oomphy.com

jeg ville lige se hvad dette domæne gemte på, men jeg får connection
refused på det. Er det også hvad andre oplever?

MVH
Kim Schulz