Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udløbsdato på film
Fra : Philster

Dato : 29-12-01 18:43

Hej

Jeg har fundet en Ilford s/h film nederst i skuffen. Den har en udløbsdato i
marts 2001, hvilket jo er noget tid siden.

Vil det være OK at bruge filmen alligevel, eller vil kvaliteten være
væsentlig dårligere fordi filmen er for gammel?

Philip

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 29-12-01 19:32

"Philster" <pob@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil det være OK at bruge filmen alligevel, eller vil kvaliteten være
> væsentlig dårligere fordi filmen er for gammel?

Smid den ud og køb en ny! Ærgrelsen over eventuelt dårlige billeder vil være
meget større end glæden over at du har sparet 40-50 kroner (eller hvad sådan
en sort/hvid sag nu står i)

Se evt. et par dage tilbage, hvor der her i gruppen er en anden der spørger
om stort set det samme.

Mvh Mads

Fra : Fototal.dk

Dato : 29-12-01 20:31

> Smid den ud og køb en ny! Ærgrelsen over eventuelt dårlige billeder
> vil være meget større end glæden over at du har sparet 40-50 kroner
> (eller hvad sådan en sort/hvid sag nu står i)

Mit råd er det totalt modsatte.
Hvis filmen har været OK opbevaret, så tror jeg næppe den har tabt
nævneværdig kvalitet.

Mvh: Finn / Fototal.dk

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 29-12-01 20:24

Hej Philip

On Sat, 29 Dec 2001 18:43:03 +0100, "Philster" <pob@jubiimail.dk>
wrote:
> [...]
>
>Vil det være OK at bruge filmen alligevel, eller vil kvaliteten være
>væsentlig dårligere fordi filmen er for gammel?

Om ikke skuffen ligger ovenpå kakellovnen så alt i den er blevet väl
stegt kan du nok ganske roligt bruge den, jeg skulle i hvertilfälde
ikke väre nervös fotr resultatet.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : sim