Netværksproblem
Fra : Calle

Dato : 29-12-01 16:16

Hej

Vi vil have lavet et lille lokalt netværk som skal køre med tcp/IP
protokollen. De skal køre i området 169.254.0.0 - 169.254.255.255
Har prøvet at give dem hver sin IP adr. om med 255.255.0.0 som SUBNET. men
de kan ikke finde hinanden. Når jeg bruger NETBEUI kan de.
De er alle i samme arbejdsgruppe. Hvad gør vi forkert?

Calle

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-12-01 17:04

Calle wrote:

>Vi vil have lavet et lille lokalt netværk som skal køre med tcp/IP
>protokollen. De skal køre i området 169.254.0.0 - 169.254.255.255

Nej, det skal de ikke.

169.254/24 er reserveret af Windows selv. Det er et specielt adresserum,
allokeret når Windows ikke kan finde en DHCP-server til at tildele en
adresse.

Se <http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=priv-ip> for nogle bedre
egnede IP-adresser.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Calle

Dato : 30-12-01 02:46

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
|
| 169.254/24 er reserveret af Windows selv. Det er et specielt adresserum,
| allokeret når Windows ikke kan finde en DHCP-server til at tildele en

Hej

Er du helt sikker på det?
Prøv at læse under LINKLOCAL i windows98 hjælpefilen

Calle

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 12:27

Calle wrote:

>Er du helt sikker på det?
>Prøv at læse under LINKLOCAL i windows98 hjælpefilen

Jeg har ikke lige Windows present, men fandt følgende:

<http://www.ietf.org/internet-drafts/draft-ietf-zeroconf-ipv4-linklocal-04.txt>

in previous
implementations, link-local addresses were only available after a
host had tried and failed to contact a DHCP server. This standard
removes that restriction, making link-local addresses available all
the time, independent of DHCP.

Så det ser ud til at du har ret. Dog vil jeg stadigvæk anbefale dig at
bruge de "rigtige" IP-adresser der står i RFC 1918:

http://www.cis.ohio-state.edu/cgi-bin/rfc/rfc1918.html

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!