Nyt åbensindet mp3-site - ELECTRAUM.COM
Fra : Claus Jungersen

Dato : 29-12-01 14:50

Hej NG'ere.
Jeg er ved at starte en side op hvor det bliver muligt at downloade gratis
elektronisk musik, af den mindre gængse slags.

Derfor ville jeg lige lufte stemningen herinde og spørge om nogen har lyst
til at bidrage med noget musik, eller kender nogen der har, til det kommende
site. Det kan både være nyt som gammelt, men helst nyt. I første omgang bare
et enkelt nummer eller to. Det ville være en stor hjælp til sitet - og en
mulighed for kunstnere verden over, til at komme åbensindet ud til
publikummet. I får naturligvis fuld copyright og links til jeres hjemmeside
på Electraum.com.

Jeg har lagt et demo op af siden på www.clausjungersen.dk/electraum så i har
en fornemmelse af hvordan siden bliver. Sitet bliver uden bannere og masser
af kommericelle reklamer, men jeg kan ikke udelukke en sponsor, der vil gøre
det billigere for mig (som fattig studerende) at hoste domænet - et overskud
vil dog ALDRIG komme på tale.

Siden kommer max til at rumme 11 numre af gangen. Jeg selv bliver dommer
over hvilke - men ikke hård og uretfærdig. Progressiv musik kommer i første
række og genrene kommer til at kredse omkring: Ambient, Electronica, Dub,
Chill-out og IDM - Jungle/Drum'n'Bass kan også komme på tale. Men kontakt
mig endelig med alt hvad I kunne forestille havde interesse.

Jeg ville være utrolig glad hvis nogen har bare et eller andet - det meste
har min interesse.

Indtil videre bidrager Max Ernst (aka. Thomas Brinkmann fra Morr) + Random
Kings og Flowchart. Kandis (fra Karaoke Kalk) har også stemt positivt i, og
laver muligvis et nummer specielt til Electraum.
Future3 vil donere et link på www.systemf3.com - og jeg vil gøre alt hvad
der står i min magt for at promovere siden, og dermed også indirekte
kunstnernes musik.

Håber I har lyst til at være med! Siden vil være klar om ca. 2 uger, og
håber det er iorden at jeg lige dropper en lille reklame her i gruppen til
den tid.

Hilsen
Claus Jungersen

PS: Mail mig endelig hvis I har nogen spørgsmål, eller spørg mig her i
gruppen.

Fra : Jacob

Dato : 29-12-01 15:11

Godt initiativ, fedt design
Jeg vil helt klart støtte siden...selvom jeg ikke lige kan tilbyde noget
musik selv.
Jeg vil prøve at sprede rygtet om siden.

Held og lykke med projektet

---Jacob---

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-12-01 17:53

In an article of 29 Dec 2001 Jacob wrote:

> Godt initiativ, fedt design

Ja, det ser okay flot ud, men hvorfor fanden skal der vælges en skrifttype,
der er så lille, at man nærmest er nødt til at flytte ind i skærmen for at
kunne læse den?

--
Uffe Holst

Fra : Ralph

Dato : 29-12-01 20:03

Uffe Holst wrote:

> Ja, det ser okay flot ud, men hvorfor fanden skal der vælges en skrifttype,
> der er så lille, at man nærmest er nødt til at flytte ind i skærmen for at
> kunne læse den?

Ikke forstået, nu har jeg - pga. dit indlæg - åbnet sitet i IE, Netscape 4.7,
Netscape 6.0 og Opera 5.0, alle er let læselige med stor skrift.
Hvilken browser bruger du?
--
venligst
Ralph

Fra : Claus Jungersen

Dato : 29-12-01 20:08

Kære Uffe.
Det er til dem der bruger 800x600 opløsning. Den ser ret lille ud på en
1280x1024 eks., men på 800x600 virker skriften der er et niveau større meget
klodset. Og så vidt jeg engang blev orienteret er der rigtigt mange der
stadig bruger 600x800.

Jeg kunne godt tænke en skrifttype i stil med den tv2 bruger i deres menu,
men har ikke lige kunnet fikse det.

Jeg vil prøve at arbejde på det Uffe - bestemt ikke meningen at det skal
være et irritationsmoment!

Hilsen
Claus Jungersen

------------------------------

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-12-01 22:15

In an article of 29 Dec 2001 Claus Jungersen wrote:

> Jeg vil prøve at arbejde på det Uffe - bestemt ikke meningen at det skal
> være et irritationsmoment!

Jeg kører skam også kun 800x600. Men jeg tror ikke helt, at vi taler om den
samme tekst. På f.eks.:

http://www.clausjungersen.dk/electraum/info.htm

er teksten ret lille. Du har trods også valgt <font size="1">, og så vidt
jeg ved er "normal" størrelse et 3-tal. Det vil naturligvis altid komme
an på hvordan ens browser er konfigureret. Jeg kan jo altid vælge at
sætte size="1" til at bruge en 48pt font, men...

--
Uffe Holst

Fra : Claus Jungersen

Dato : 29-12-01 22:29

Jeg kigger på det.

Fra : FreaK

Dato : 29-12-01 20:03

"Claus Jungersen" <clausjungersen@clausjungersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG'ere.
> Jeg er ved at starte en side op hvor det bliver muligt at downloade gratis
> elektronisk musik, af den mindre gængse slags.

Er det helt lovligt?

> [...]
> mulighed for kunstnere verden over, til at komme åbensindet ud til
> publikummet. I får naturligvis fuld copyright og links til jeres

Jeg kender et fedt "band" der laver noget techno / remixes af andre numre,
er techno indenfor genrene?

Sindsygt fedt design

- FreaK

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-12-01 22:16

In an article of 29 Dec 2001 FreaK wrote:

> Er det helt lovligt?

Hvis folk har stillet det til rådighed med netop det formål, så er der da
absolut intet i vejen med det.

--
Uffe Holst

Fra : Claus Jungersen

Dato : 29-12-01 22:25

Kære Freak.
Ja, det bliver helt lovligt. Koda bliver kontaktet snarest muligt, så jeg
kan finde en ordning med dem. Hvis folk vælger at deltage med musik der ikke
er rettighedsbeskyttet er det deres eget problem. Er musikken
rettighedsbeskyttet opgiver jeg den nødvendige copyright information. For at
være helt ærlig ved jeg ikke meget om alt det Koda-fis, men det skal
selvfølgelig gå iorden, før sådan et site lægges op.

Med hensyn til din ven, så er begrebet "techno" jo vidt fortolket, men han
skal være velkommen til at kontakte mig, så jeg kan få noget af hans musik
at høre.

Tak, for roserne til designet.

Hilsen
Claus Jungersen

"FreaK" <freak88@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Jungersen" <clausjungersen@clausjungersen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det helt lovligt?
---

> Jeg kender et fedt "band" der laver noget techno / remixes af andre numre,
> er techno indenfor genrene?

---

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 03-01-02 00:44

Koda er en yderst underholdende forening vis konsekvens til tider er til at
overse. Jeg ved at Kasper Heine under en retssag i Vestre Landsret udtalte,
at det er tilladt at streame, men ikke downloade, så måske du kan lægge
filerne i asf-format...? Bare en idé. Under selvsamme retssag skulle Hr.
Heine præsentere internettet for juryen og da Windows95 ikke gad at vise ham
filerne under "windows"-mappen udtalte han: "De skifter da også styresystem
på den computer hele tiden...". Den anklagede måtte herefter forklare ham at
han skulle trykke på "vis filer"... Da jeg senere præsenterede Koda for
DRs remixkonkurrence af Louise Ellerbæk, hvor vi, som deltog, skulle frasige
os vores rettigheder - hvilket er ulovlig i følge kodavedtægterne -, gjorde
han intet ved sagen, men det var nok fordi, der var et stort pladeselskab
bag. Så god fornøjelse med dine forhandlinger med Koda - håber du har held
med det.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 29-12-01 23:09

Claus Jungersen wrote:

> [...]
> mulighed for kunstnere verden over, til at komme åbensindet ud til
> publikummet. I får naturligvis fuld copyright og links til jeres hjemmeside

Hvem er "Autikre" - det lyder lidt som en _meget_ pæn version af Autechre -
det er vel ikke dem? (og hvem er så så fræk at lave musik indenfor nogenlunde
samme genre og kalde sig det samme?)

Ulrik Magnusson

Fra : Claus Jungersen

Dato : 30-12-01 00:28

Hej Magnus.
Som nævnt i det indlæg der startede tråden er siden blot en demo, så
interesserede kunne se designet, så de vidste hvad de gik ind til.

Autikre er bare et opdigtet navn jeg kom på ... men det var da
selvfølgelig inspireret af pioneerene Autechre!

Hilsen
Claus Jungersen

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-12-01 01:31

Claus Jungersen wrote:

> [...]
>
> Autikre er bare et opdigtet navn jeg kom på ... men det var da
> selvfølgelig inspireret af pioneerene Autechre!

Ok - på anglisk hedder det vist "jumped the gun" - sorry.

Ulrik Magnusson

Fra : Troels

Dato : 30-12-01 02:15

> Hej NG'ere.
> Jeg er ved at starte en side op hvor det bliver muligt at downloade gratis
> elektronisk musik, af den mindre gængse slags.

Det lyder som en rigtig god ide med sådan et site. Fedt med de temmeligt
store kunstnere du har fået med. Jeg har et par electronica-agtige numre jeg
lige skal have gjort færdig.... hvis det bliver af nogenlunde kvalitet kunne
det være fedt evt. at få det med på siden.

/Troels

Fra : Frøns

Dato : 02-01-02 23:40

Hejsa.

Nå, det var det du sad og plaprede om sidst jeg så dig, Claus!! Fedt nok!

Håber det bliver en succes...vi ses lige pludselig!

- Julie Roed