NYE BILLEDER :-)
Fra : Birgitte

Dato : 29-12-01 14:55

Hej alle
Så har vi lagt nye billeder ind af alle vores 12 små lømler
De har taget julen med højt humør, og går nu frit rundt overalt.... Nu
gælder det om at gå med slæbefødder
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Jette

Dato : 29-12-01 15:12

"Birgitte" skrev:
> [...]
> Så har vi lagt nye billeder ind af alle vores 12 små lømler
> De har taget julen med højt humør, og går nu frit rundt overalt.... Nu

Nu er jeg ikke så velbevandret på dit websted *S* .... Hvor ligger
billederne helt nøjagtigt .... kunne du ikke skrive hele urlen til siden
hvor billederne er? Eller de er måske placeret rundt omkring?

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 29-12-01 20:40

"Jette" skrev:
> [...]
> billederne helt nøjagtigt .... kunne du ikke skrive hele urlen til siden
> hvor billederne er? Eller de er måske placeret rundt omkring?

Well, jeg har snuset lidt rundt men er ikke sikker på om jeg har fundet de
rigtige billeder, så hvis nogen af Jer andre kunne fortælle nøjagtig hvor på
Birgittes side I kigger, ville jeg være taknemmelig .... jeg kender nemlig
ikke alle de udtryk som f.eks. Kitten MCO, Kitten NFO og Neuters og derfor
at jeg ikke de store forudsætninger for at vide hvor der skal klikkes for at
se de nye billeder...

Tilgiv mig min uvidenhed

Og hvordan mon Birgitte har klaret at tage de fine killinge-billeder på
http://www.truetrust.dk/nfo%20killing/nfonew.html uden at de har fået
refleks-øjne. Det er jo helt fantastisk at se et billede af en kat uden
forlygter i hovedet Er der nogen der har nogle tips og tricks i den
retning?

Mvh. Jette

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-12-01 20:49

> [...]
> refleks-øjne. Det er jo helt fantastisk at se et billede af en kat uden
> forlygter i hovedet Er der nogen der har nogle tips og tricks i den

Hej Jette

Mit gæt er at billederne er taget med et digicam.

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Jette

Dato : 29-12-01 21:10

"Joan Frederiksen" skrev:
> Hej Jette
>
> Mit gæt er at billederne er taget med et digicam.
>
> Hilsen
> Joan
> www.nepton.dk/catz

Er digicam slang for digitalt kamera? Jeg tager nemlig selv billeder med
digitalt kamera, og sådan et har jo også en ganske almindelig blitz der går
lige i øjenene....

Mvh. Jette

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-12-01 21:20

> Er digicam slang for digitalt kamera? Jeg tager nemlig selv billeder med
> digitalt kamera, og sådan et har jo også en ganske almindelig blitz der
> [...]
Hæhæ ja det er vel et slang for digitalt kamera

På mit digicam er der en knap, så man undgår røde øjne, men er da en gang
imellem uheldig at kattene har et par kæmpelygter i ansigtet *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 29-12-01 22:06

Hej alle

Tak for den megen spørgen om mine billeder
Jeg tager billederne med et Canon S 20 Power Shot digital camara, højeste
opløsning og +jump og blitz.
Men jeg vil da lige tilføje,- at når jeg tager billeder af de kære små,
tager jeg nok ca. 10 stk af hver og måske duer der så et par stk af hver
killing.
Killinger er jo som små snurretoppe fuld af liv og nysgerrighed, så det der
med at sidde stille,- det er altså svært i 5-6 ugers alderen
Jeg bruger altid blitz uanset om det er inde eller ude om det er dag, aften
eller nat,- har lært meget af min datter der har fremkaldt billeder for
Fototeam City Vest.
Men øvelse gør mester, og jeg har langt endnu.

Til Jette
Undskyld at jeg ikke lagde link ind direkte til billederne, jeg gik vel ud
fra, at alle kendte til forkortelser NFO= Norsk Skovkat/Norwegian Forest Cat
og MCO= Maine Coon.
Men hvis du havde kigget i Last update er der direkte link til siderne

Mange missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Jette

Dato : 29-12-01 23:03

"Birgitte" skrev:
> Hej alle
>
> Tak for den megen spørgen om mine billeder

Det kom helt naturligt, for de er rigtig go'e

> Jeg tager billederne med et Canon S 20 Power Shot digital camara, højeste
> opløsning og +jump og blitz.

Må jeg dumt spørge hvad +jump er?

[klip]
> [...]
Cat
> og MCO= Maine Coon.
> Men hvis du havde kigget i Last update er der direkte link til siderne

Ups! Jeg vidste der var noget jeg havde overset

Mvh. Jette

Fra : Birgitte

Dato : 29-12-01 23:28

Hej Jette
Der står JUMP på min tast på digicam. men det er en macro tast, det betyder,
at man kan gå tæt på motivet og så stadig få et klart billede.
Hvis der er nogen der har samme digicam. Canon Power Shot S 20 sidder denne
tast på bagsiden af digicam.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Jette

Dato : 29-12-01 23:01

"Joan Frederiksen" skrev:
[klip]
> På mit digicam er der en knap, så man undgår røde øjne, men er da en gang
> imellem uheldig at kattene har et par kæmpelygter i ansigtet *G*

> [...]

Okay... sådan en knap vil jeg lige kigge efter på min eget kamera

Mvh. Jette

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-12-01 03:10

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse news:a0l6b2$276f$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> refleks-øjne. Det er jo helt fantastisk at se et billede af en kat uden
> forlygter i hovedet Er der nogen der har nogle tips og tricks i den

Det "nemmeste" (hmmm...) er hvis man kan få
katten til ikke at kigge lige ind i kameraet, men lige
forbi det i stedet. Det kan nogen gange arrangeres
med lidt smidighed og en fjerkost til at tiltrække
missens opmærksomhed. Og så ellers håbe på, at
missen ikke hopper op efter fjerkosten Men
som regel lykkes det efter kun et par tusind
billeder

Der er et eksempel på den "teknik" på
http://kattenet.dk/kesto.htm Det er billedet med
underteksten "Nogen siger, at jeg har store ører !"

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Jette

Dato : 30-12-01 04:17

"Helle Andersen" skrev:
> [...]
>
> Der er et eksempel på den "teknik" på
> http://kattenet.dk/kesto.htm Det er billedet med
> underteksten "Nogen siger, at jeg har store ører !"

Nu du siger det, synes jeg også jeg har hørt det der med ikke at kigge
direkte i kameraet. Det kræver nok bare lidt øvelse ... især det med
fjerkosten, hi!

Tak for tippet!

Mvh. Jette

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 29-12-01 15:44

Hej Birgitte

De er godt nok nuser, men når jeg klikker for at se skovkattene, så kommer
den ud og siger, at siden ikke kan vises ???

M.v.h.
Lise

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-12-01 16:02

Årh Birgitte, jeg bliver da helt elendig Hvor er de altså skønne *S*
En MCO står jo højt på ønskesedlen, men vi venter til vi har fået hus (håber
på en 7'er i lotto *G*)
*suuuuuuuuuuuuuuuuuuuk*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Fie

Dato : 29-12-01 18:35

Nøøøjjjj.....hvor er de bare dejlige!! Min absolutte favoritter er dog
Firebird og Elantra - pas godt på at jeg ikke kommer og catnipper dem

Fie

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-12-01 19:54

> [...]
> Så har vi lagt nye billeder ind af alle vores 12 små lømler
> De har taget julen med højt humør, og går nu frit rundt overalt.... Nu
Hvor ER de søøøde.. sådan nogle små puffbolde Så ja, de der langhårede
pelsbundter KAN jo osse se kære ud

Nej helt ærligt de er lige til at KRAMME! Særligt Elantra og Del Ray... de
ligner tøjdyr når de er allersødest.

Hilsner
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************