The Fast And The Furious [DVD]
Fra : Kong Kent

Dato : 29-12-01 12:34

www.dvdempire.com står udgivelses-datoen til at være 1-2-2002 for Reg1
udgaven. Men jeg var nede ved Pladehuset i Hjørring i går, og her stod den
til 249,- Så den røg naturligvis med hjem. Er der andre end mig der har fået
filmen så tidligt? Det virker da lidt underligt at den er ude så tidligt,
når det først er næste år den officielt udkommer?!

Iøvrigt en rigtig fed film hvis man er til hurtige biler, lavprofil-dæk,
lattergas og porno-belysning :)

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 29-12-01 12:52

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når det først er næste år den officielt udkommer?!
>
> Iøvrigt en rigtig fed film hvis man er til hurtige biler, lavprofil-dæk,

Jeg fik den før jul i Laserdisken

Det er en ret fed film. Jeg kan godt li' den.

Thomas

Fra : psycrow

Dato : 29-12-01 13:52

Der er mange film, der kan købes før den officielle udgivelsesdato. Jeg har
hørt noget om, at det er fordi forhandlerne modtager filmene et godt stykke
tid før, men at de først "må" sætte dem til salg på udgivelsesdatoen...så er
der åbenbart bare nogle der skider på dét (hvilket jo kun er godt

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 29-12-01 14:10

"psycrow" wrote in a message:

> [...]
er
> der åbenbart bare nogle der skider på dét (hvilket jo kun er godt

Så vidt jeg har forstået (fra en tidligere tråd), så er udgivelsesdatoen for
R1 DVD'ere gældende for de områder hvor man handler R1, dvs. Nordamerika. I
Europa er forhandlerne ikke underlagt samme krav, da de ikke får skiverne
fra produktionsselskaberne, men nogle mellemhandlere som ingen
forpligtigelse har på det europæiske marked. Eller sådan noget lignende :)
Nicolai

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-12-01 10:08

Det sker ret ofte at vi her i Danmark kan få R1 film før amerikanerne, men
hvis det er rigtigt mener jeg ikke butikkerne må sælge dem før
udgivelsesdatoen.

Fra : HKJ

Dato : 31-12-01 10:12

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> wrote in message
> Det sker ret ofte at vi her i Danmark kan få R1 film før amerikanerne, men
> hvis det er rigtigt mener jeg ikke butikkerne må sælge dem før
> udgivelsesdatoen.

Nu er udgivelsesdatoerne noget som er fastsat af filmselskaberne ligesom
hvor skiverne må sælges. Så forretninger der sælger R1 i Europa overtræder
filmselskabernes regel om hvor skiverne må sælges og forretninger der sælger
før udgivelsesdatoen overtræder en anden regel fra filmselskabet.

Hvis alle forretningerne overholdt filmselskabernes ønsker/regler ville du
ikke kunne købe R1 i Europa!