Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto printer omkostning !
Fra : John Friis Løndal

Dato : 29-12-01 12:27

Hvis man ser bort fra anskaffelses omkostningerne hvad koster det så
pr 10x15 billede printet ? og er denne kvalitet den samme som man får
med f.eks Photo Care's online servive til 5 kr ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-12-01 15:35

"John Friis Løndal" skrev...

> Hvis man ser bort fra anskaffelses omkostningerne hvad koster det så
> pr 10x15 billede printet ? og er denne kvalitet den samme som man får
> med f.eks Photo Care's online servive til 5 kr ?

Uha. Hvis du først begynder at tænke på hvad det koster, får du ikke printet
mange billeder ud
Det billigste fotopapir koste ca 1 kr. pr ark i A4. Der kan så lige knap
være
4 billeder på sådan et ark. Det dyreste er blækket og hér spiller
printeren en stor rolle, fordi der er stor forskel på prisen på patroner,
samt om du f.eks. kan få uoriginale patroner og/eller om
du selv kan efterfylde med blæk.
Print fra en fotohandler er på rigtigt fotopapir og kan tåle den håndtering
du er vant til fra alm. fotos, mens prints fra en
inkjet printer dels ikke er særlig farveægte (de falmer hutigt hvis de
hænges
op på væggen) og kan blive ødelagt af bare en enkelt dråbe vand.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Karsten Olesen

Dato : 29-12-01 18:32

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> inkjet printer dels ikke er særlig farveægte (de falmer hutigt hvis de
> hænges
****************

30 års garanti ved alm. opbevaring på Xerox papir.
Blækket har også sit at sige, men i sollys
kan næsten alt ta' skade...

MVH

Fra : Mr. Mondeo

Dato : 30-12-01 10:08

Epson lover at min 810 har lysægte udskrifter i 25 år !!
http://www.epson.dk/products/printers/inkjet/stypho810/

Det er vist rimeligt længe men det tror jeg ikke helt på, der skal
selvfølgelig bruges orginalt papir og blæk.

På min 810 koster en A4 fotoprint ca 20-25-
10 x 15 er noget dyre da epson papir i den stærelse koster 4.- stk !!

Mvh Hans
Epson Photo 810 + Olympus C3000

Fra : H. Johansen

Dato : 31-12-01 16:52

Hej.

Af ren og skær nysgerrighed: Hvordan bliver papiret fremført i en Epson
Photo 810 printer?

Jeg har prøvet at udskrive på en Epson Photo 750, og
her sidder der en masse små ruller med takker på, der
fører papiret frem EFTER blækket er påført.

D.v.s. Jeg sidder med en side med en masse prikkede spor ned over siden. Og
der ser jo ikke ret pænt ud.

På forhånd tak.

VH Henrik

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 31-12-01 18:27

"H. Johansen" <henrik@REMOVEduls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fører papiret frem EFTER blækket er påført.
>
> D.v.s. Jeg sidder med en side med en masse prikkede spor ned over siden.

Det er noget du må leve med - og tro mig - det er noget du vil
være glad for i længden - hvorfor? Fordi "normale" printerer bruger
valser...og valser samler støv og blæk....det gør ikke tandhjul...vel
ikke så meget....jeg kan leve med de tagger...Kommer også an
på hvilket papir du vælger....og hvor tørt blækket bliver, bruger
nu kodak-photo-paper...og ser ikke de tagger længere.

Skal du derimod have professionelle prints - skal du have
en såkaldt Sub-Dye-Ink printer....der får du det resultat du gjerne
vil have...(taggefrit og HELT problemfrit) men de koster kassen
plus ca 20-80 kr pr udskrift

Tommy Helgevold
http://www.qsl.net/oz4kid