væk fra Telia
Fra : benjamin

Dato : 29-12-01 03:49

Jeg overvejer at købe en Nokia 3310 gennem:
http://www.wanna-save.com/telefoni/tilbud/Nokia_3310/
men, så var der en i gruppen som nævnte at Telia kunne være svære at
slippe af med. Hvordan det? kan man ikke bare ringe efter et halvt år
og sige det op? Hvad er problemet?

Benjamin

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-12-01 04:13

benjamin skrev:

>Hvordan det? kan man ikke bare ringe efter et halvt år
>og sige det op?

Nogle selskaber vil have det skriftligt.

>Hvad er problemet?

En ting er at stoppe med at betale abonnement, en anden ting er få
udleveret koden til at fjerne SIM-låsen, der har bl.a. Telia og
Debitel vist været ganske sløve. Du kan ikke bruge telefonen med andre
selskabers SIM-kort før SIM-låsen er fjernet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Klaus Autzen

Dato : 29-12-01 07:39

"benjamin" <nospambgst@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
svære at
> slippe af med. Hvordan det? kan man ikke bare ringe efter et

Jeg bestilte min den 7/12 (ca. 2 ugers leveringstid kunne
påregnes), men har stadig ikke modtaget den. (ja det var en
julegave).
Nogle bekendte bestilte 2 i slutningen af november og har, så
vidt jeg er informeret, endnu ikke modtaget dem.

Hvordan man så slipper fra Telia igen efter 6mdr. er vel en anden
ting. Fordelen er ved den sene levering er, at jeg nu får 2års
garanti/reklamationsret og det siger man vel ikke nej til?

Klaus

Fra : Ivan G

Dato : 29-12-01 09:35

"> Hvordan man så slipper fra Telia igen efter 6mdr. er vel en anden
> ting. Fordelen er ved den sene levering er, at jeg nu får 2års
> garanti/reklamationsret og det siger man vel ikke nej til?

Det er der da ingen garanti for. Det er da stadigt ikke vedtaget i
folketinget. En ting er et dekret fra EU, en anden er hvad der egentligt
gælder efter dansk lov. Det hedder sig, at vi ikke skal regne med at reglen
bliver indført til sommer engang.

Ivan G

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-01 11:29

Ivan G skrev:

>gælder efter dansk lov. Det hedder sig, at vi ikke skal regne med at reglen
>bliver indført til sommer engang.

Der er tale om at den indføres med tilbagevirkende kraft, og
flere forretningskæder giver allerede to års reklamationsfrist
eller sågar garanti. De er altså sikre på at loven bliver
vedtaget.

--
Bertel

Fra : Klaus Autzen

Dato : 29-12-01 11:50

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er tale om at den indføres med tilbagevirkende kraft, og
> flere forretningskæder giver allerede to års reklamationsfrist
> eller sågar garanti. De er altså sikre på at loven bliver
> vedtaget.

Ja - jeg "tør" ikke andet end at give 2år på nye ting (import af
musikinstrumenter), så er man da fri for brok fra kunder der
kræver dette. Jeg vil selv stille krav om 2års
garanti/reklamationsret når jeg køber noget.

Klaus

--
www.zak.dk

Fra : John Jørgensen

Dato : 29-12-01 12:33

> men, så var der en i gruppen som nævnte at Telia kunne være svære at
> slippe af med. Hvordan det? kan man ikke bare ringe efter et halvt år
> og sige det op? Hvad er problemet?

Det starter med at man ringer til Telia, så får man at vide, at man er
nummer 9 i køen. Efter en halv times tid er man nr. 3 eller 4, og så
afbrydes linien. Man prøver at ringe op igen, ja rigtigt, nummer 9. Når det
så har gentaget sig i nogle dage, forsøger man at skrive pr. e-mail, men
hører intet. Når man så har bombarderet dem med e-mail i en uges tid, får
man en mail retur, hvor der står at man vil blive ringet op. Man bliver så
ringet op af en medarbejder fra Telia og får opsagt sit abonnement, men
regningerne bliver ved at komme dumpende, med flere og flere rykkergebyrer.
Det tog mig 2 måneder at komme ud af dette selskab.

John Jørgensen

Fra : PHK

Dato : 15-01-02 22:49

"John Jørgensen" <john@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det starter med at man ringer til Telia, så får man at vide, at man er
> nummer 9 i køen. Efter en halv times tid er man nr. 3 eller 4, og så
> afbrydes linien. Man prøver at ringe op igen, ja rigtigt, nummer 9.

Jeg prøvede mange forsøg på at få min kode til min fon. Jeg besluttede
derfor at stoppe med at trykke 1010 foran de telefonnumre jeg brugte fra min
nettelefon. Da jeg fik koden 2. gang - først da var der en advarsel om at
man kun kunne taste koden ind 4 gange, så låste telefonen.

Jeg fik fonen låst op et andet sted og forbander Telia langt væk i dag. Jeg
sidder i Sverige lige nu, der står Telmore Telia i mit display, så jeg skal
_ikke_ have hverken ringet eller SMS´et nogen steder på denne tur. Den
bærbare får heller ingen forbindelse til internettet.

Det er forbandet, men hellere det end støtte Telia med så meget som en
krone!

--
_
|_|

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 29-12-01 15:14

Du slipper af med telia ved at sende en fax/brev til dem, med en opsigelse,
husk håndskrevet underskrift.
Opsigelser via telefon eller e-mail godtages ikke hos dem.

Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu
http://www.ruhnstet.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-12-01 16:20

> [...]

> men, så var der en i gruppen som nævnte at Telia kunne være svære at
> slippe af med. Hvordan det? kan man ikke bare ringe efter et halvt år

Som nævnt af de andre så er det rigtigt nok, at Telia ikke har det bedste ry
i mobilbranchen. Men efter min mening er de stadig langt bedre end Debitel.

Jeg havde ingen problemer med at opsige mit Wanna-save-abonnement hos Telia
og få udleveret oplåsekode, og det havde min kæreste heller ikke. For en
sikkerheds skyld så send opsigelsen skriftligt (dvs. med brev) i _god_ tid
(dvs. noget mere end en måned før).

Angående låsekoden så send en mail til CRMKUNDESERVICE@telia.dk når
bindingsperioden er udløbet (eller inden for få dage før). Ved begge vore to
abonnementer modtog vi mail tilbage med låsekode samt oplåsevejledning inden
for ganske få timer.

Og HUSK at opgive alle relevante informationer, når du skriver til Telia, så
der ikke kan opstå tvivl om noget (IMEI-nummer, mobiltelefonnummer, navn og
adresse, kontraktnummer (hvis du har et) og telefontype/model). Så er mine
erfaringer, at du får det du skriver efter....

Og hvis du skulle være uheldig ikke at modtage noget svar tilbage, så skriv
til reklamation@telia.dk . Det skulle efter sigende virke.

Godt nytår

Mvh
Claus Rolsted