Dominans
Fra : Helle Andersen

Dato : 29-12-01 03:42

Eika, som er mor til Kesto har hele dagen rendt og
parret ham, som om hun var hankatten. Straks
efter vasker hun ham og han får lov at die hos
hende. Er der ikke noget med, at det er en
dominans-ting ?

Han er 7 måneder hér den 30/12 og meget
udadvendt, pågående, selvsikker og
dominerende, men på en sød måde - han "bosser"
ikke rundt med de andre. Eika har hidtil været den
dominerende kat i flokken og begge katte er
fertile.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann K

Dato : 29-12-01 11:32

Hej Helle.
Dét der så vi også da Saga havde killinger... især da Tamlin og Tjalfe
var "vokset" til (ca 5 - 6 mdr)... Faktisk var det grunden til at vi
besluttede os for at neutralisere hele banden Hæ - et naivt håb om
at Sagas dominans så ville blive dæmpet lidt....
Jeg tror også at Tjalfe på én eller anden måde kan huske denne
"voldsomme" dominans fra sin mor... og at det er dét, som idag afholder
ham fra at tage hendes ellers meget tydelige udfordring til slagsmål
op.... Gud'ske'lov aner han ikke, at han med sin meget større højde og
tyngde pærelet vil kunne banke Saga - han viger hellere tilbage (klar
til at forsvare sig!!!), hvis de to ved et uheld skulle mødes... :)

Jeg ville ikke blande mig i Eikas domineren (med mindre hun da bliver
for bitched ;)... Ville nok snarere sørge for at have kameraet klar...
Det er altså sødt med en så stor "killing", der ligger og dier

Godt nytår, Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-12-01 12:10

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a0k63h$jut$1@sunsite.dk...
> Jeg ville ikke blande mig i Eikas domineren (med mindre hun da bliver
> for bitched ;)... Ville nok snarere sørge for at have kameraet klar...
> Det er altså sødt med en så stor "killing", der ligger og dier

Nej, jeg har heller ikke tænkt mig, at blande mig i
det, for det ser ud som om, at de sagtens kan
finde ud af det selv. Det er nok ikke så skidt endda
at hun sætter kesto lidt på plads for han han
hverken respekt for Gud eller Fanden Han er jo
heller ikke lige typen, der risikerer at blive for
underkuet ved hans mors dominans

Jeg har taget masser af billeder af diende store
killinger Bl.a. http://kattenet.dk/nyheder.htm

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk