Pro@ccess og Counter-strike og icq
Fra : LaPPe

Dato : 29-12-01 01:13

Hvis man får en router med lukkede porte, kan man så ikke spille online
eller bruge icq?

-
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467
http://www.lappe.dk
mail: lars@lappe.dk

Fra : Oddball

Dato : 29-12-01 19:49

"LaPPe" <lars@lappe.dk> wrote in message
> Hvis man får en router med lukkede porte, kan man så ikke spille online
> eller bruge icq?
Jo det kan du sagtens, der er dog nogle muligheder i programmerne du ikke
kan udnytte. F.eks. kan du i ICQ ikke modtage filer, eller chatte mm. selve
beskedprogram - delen virker dog fint!. Du kan sagtens spille
counter-strike, men ikke være server!

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 01-01-02 16:44

"Oddball" <oddball@punkass.com> wrote in message

> [...]
> Jo det kan du sagtens, der er dog nogle muligheder i programmerne du ikke
> kan udnytte. F.eks. kan du i ICQ ikke modtage filer, eller chatte mm.

Det er ikke helt korrekt. Jeg kan fint sende/modtage filer i ICQ på min
Pro@ccess til/fra en kammerat på Stofanet, og jeg har ikke fået routeren
special-konfigureret. Det er dog rigtigt at der kan være problemer med at
sende/modtage med andre brugere der også er bag en router. Men det KAN altså
sagtens virke med en Pro@ccess.

Egentlig så er det forkert at skrive at portene er lukkede på en Pro@ccess.
Routeren er blot ikke konfigureret til at forwarde indgående trafik til
nogen bestemt IP på disse porte. På en Pro@ccess er alle porte nemlig åbne,
i modsætning til f.eks. NetExpress og Bredbånd hvor port 119 og 25 er lukket
for indgående trafik.

--
Jimmy Nielsen