Nyt netværk....
Fra : Søren T Brandt

Dato : 29-12-01 00:07

Jeg har planer om at sætte et lille privat netværk op, men mangler
ekspertisen....

Hvilken rækkefølge skal det sættes op i ?
Hvilke 'services' skal der køres ?

Findes der en god bog der starter fra bunden af (ved godt hvad tcp/ip er, og
hvordan scoopet vælges/beregnes) men har ikke fod på det der med
maskinparken (opsætningsrækkefølgen)

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-01 13:10

"Søren T Brandt" <mail@stb.dk> wrote in message
> Jeg har planer om at sætte et lille privat netværk op, men mangler
> ekspertisen....
> Hvilken rækkefølge skal det sættes op i ?

Rækkefølge? Du putter bare det hele i en hub eller switch, og så er den del
på plads.
Vi snakker måske om et netværk der er for stort til en enkelt hub eller
switch?

> Hvilke 'services' skal der køres ?

Lige præcis dem du skal bruge. Hverken mere eller mindre. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Søren T Brandt

Dato : 29-12-01 15:10

Flink fyr bøv......

Jeg regner med at starte med en server her og nu, men spørgsmåler er mere
hvordan jeg starter....

eks.
Først Domænecontroler, derefter dns-server overbykning, så exchange.... osv

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-01 08:35

> [...]
> hvordan jeg starter....
>
> eks.
> Først Domænecontroler, derefter dns-server overbykning, så exchange....

Hvis en service er afhængig af en anden, så skal de to installeres i den
rigtige rækkefølge.
Ellers er det bare at starte med den, du har mest brug for.

--
Mvh.

Niels Andersen