CSS: text-decoration
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 29-12-01 00:15

Hej!

Jeg ønsker på en side at lave linkene i menuen uden linie under linket og
links i teksten (alt er lavet i en tabel) til en e-mail-adresse skal have en
streg under.

Jeg har prøvet som norm. at alle links får text-decoration: none; men så har
jeg jo problemet, når jeg vil have en streg under e-mail-linket. Jeg har
prøvet at sætte <p> omkring e-mail-linket og så skrive text-decoration:
underline; men dette ignorerer min browser.

Jeg har sat mine links i menuen i en class, hvor jeg bl.a. har givet linkene
en text-align og background-color. Dette virker fint. Og så troede jeg jo så
fint, at jeg da bare kunne sætte text-decoration: none; ind der også, men
det kunne jeg ikke. Når jeg sætter det ind der, så ignorerer min browser det
og sætter en streg under linket alligevel.

Altså: hvordan kan jeg fjerne stregen under nogle links, men beholde den hos
andre på samme side vha. CSS?

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-01 00:30

Sat, 29 Dec 2001 00:15:11 +0100, skrev "Ida Maria Kiefer"
<atter@jyde.dk>:

>Jeg ønsker på en side at lave linkene i menuen uden linie under linket og
>links i teksten (alt er lavet i en tabel) til en e-mail-adresse skal have en
>streg under.

Som i

Er det kun i mailto, du vil have understregning, så kan du i
stedet for class bruge inline style.

<a style="text-decoration: underline"
href="mailto:knudgert@mail.tele.dk" >Skriv til mig</a>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 29-12-01 00:48

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det kun i mailto, du vil have understregning, så kan du i
> stedet for class bruge inline style.
>
> <a style="text-decoration: underline"
> href="mailto:knudgert@mail.tele.dk" >Skriv til mig</a>

Aaah, se det var jo perfekt. Mange tak!

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 29-12-01 01:05

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Er det kun i mailto, du vil have understregning, så kan du i
> stedet for class bruge inline style.
>
> <a style="text-decoration: underline"
> href="mailto:knudgert@mail.tele.dk" >Skriv til mig</a>

Eller hvis der kun er den ene emailaddresse:

Og så i css files:

a[href="mailto:knudgert@mail.tele.dk"] {
   text-decoration:underline;
}

eller hvis du bruger samme title til alle emailaddresser kan du bruge:

a[href="email"] {
   text-decoration:underline;
}

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-12-01 00:34

Ida Maria Kiefer <atter@jyde.dk> wrote:

> Jeg ønsker på en side at lave linkene i menuen uden linie under linket og
> links i teksten (alt er lavet i en tabel) til en e-mail-adresse skal have en
> streg under.

Det ville hjælpe med en URL til siden, så er det nemmere at finde evt.
fejl.

--
//Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/>