CSS ?
Fra : Allan Møller

Dato : 29-12-01 00:08

Jeg er begyndt at bruge noget CSS sammen men noget PHP 's Include kommando.
Bla til navigering som skal
frem på alle siderne.
Så tænker jeg på om det ikke er et spild af båndbredde da brugeren henter
alle de filer som bliver inkluderet hver gang
brugeren henter en ny side.
Altså hvis brugeren en gang har modtaget min menu fil så vil brugeren hente
den igen og igen selvom den ligger i cachen ?

Håber nogen forstår mig ?

Allan

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-12-01 00:57

Allan Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Håber nogen forstår mig ?

Spørgsmålet er om det betyder særligt meget for hastigheden? Hvor meget kode
er der tale om?

Men du kan jo bare benytte et eksternt stylesheet istedet for - så er
problemet jo løst.

Bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Møller

Dato : 29-12-01 01:01

> [...]
kode
> er der tale om?
>
> Men du kan jo bare benytte et eksternt stylesheet istedet for - så er

Men jeg bruger et ekstern stylesheet. Men bliver det ikke indlæst hvergang ?
Ikke fordi at det betyder noget med hastigheden ... endnu :)
Det var bare jeg mener at CSS er smart, rigtigt smart og på den måde jeg har
lavet det nu
så bliver mit stylesheet jo hentet ind hver gang man navigerer rundt på
siden.

Allan

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 29-12-01 01:07

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in

> Men jeg bruger et ekstern stylesheet. Men bliver det ikke indlæst
> hvergang ? Ikke fordi at det betyder noget med hastigheden ... endnu :)

Et eksternt stylesheet forbliver i browserens cache ligesom html filer.

--
Andreas
http://www.solitude.dk