3 blev til 4 - laaangt :-)
Fra : Maj-Britt

Dato : 28-12-01 21:43

Hej Gruppe,

Jeg håber alle er kommet godt i gennem julen og fik nogle gode gaver

2. juledag kom Julemanden forklædt som Helle med en særlig spændende og
dejlig gave - en superlækker aby missepige, der lejlighedsvis lystrer navnet
Namacoola og hun har simpelthen taget hele huset med storm . Vi blev
enige om, at det nok var smartest at have hende i soveværelset uden husets
øvrige mislinger indtil vi lige havde set, hvordan Namacoola syntes om at
være flyttet til Valby Men den lille dame var overhovedet ikke påvirket
af situationen, men havde travlt med at snuse og opleve alle de nye ting og
dufte, så efter 10 minutter åbnede vi forsigtigt soveværelsesdøren, så hun
kunne hilse på mine 3 mislinger, som lå og sov inde i spisestuen. Som en
lille ælling luffede hun efter os ind i stuen, hvor hun så blev præsenteret
for mine stoooore mislinger, som hun dog ikke tog videre notits af. Ninja og
Tino var straks meget fascinerede af det lille nips, som futtede glad og fro
rundt over det hele og var alt for paffe til at sige noget som helst. Og
midt i al deres forvirring smuttede lille snu Namacoola så ud i køkkenet og
støvsugede deres madskåle Den første aften gik ufattelig godt - der var
ingen hyl og skrig overhovedet - selv min hunkat Sille, som jeg havde
forventet ville lave en mindre scene - opførte sig meget bedre end
forventet. Drengene opførte sig fuldstændigt som et par forelskede teenagere
*fnis* især Tino forsøgte at gøre sig til overfor dukkebarnet - og han fik
da også sneget sig til et kys eller tre

Den første nat havde jeg Namacoola alene med i soveværelset, for at de alle
kunne få en god nattesøvn - men ak den lille dame havde da virkelig ingen
planer om at sove ;-o - der var jo en masse skrammel under min seng, der
sku' undersøges. Men med ca. 5 - 10 minutters mellemrum skulle hun jo liiige
op og bekræftes lidt af mig, så indtil jeg langt om længe faldt i søvn ved 2
tiden måtte jeg med mellemrum lige løfte op i dynen, så hun kunne smutte
indenfor og putte sig under min hage Derudover havde jeg en "tudende"
Tino siddende udenfor den lukkede soveværelsesdør og som den søde blide
lille ting Namacoola jo er, ville hun da hjertens gerne hjælpe ham med at få
døren åbnet - så hun sad og sympati"tudede" på den anden side af døren,
indtil fruen her tumlede ud af sengen og lukkede kæresten Tino ind i
soveværelset ( hvor han jo selvfølgelig kun gad være indtil jeg fik puttet
mig under dynen igen *hrrmpff*) Nå men det lykkedes mig da at falde i søvn
og næste morgen blev alle mislingerne så forenet igen - stadig uden hvæsen,
sprutten og konfrontationer Så næste nat forblev døren til soveværelset
åben og nattesøvnen reddet

I dag virker det som om Namacoola bare har boet her altid og det er jo
dejligt. Sille og hende er stadig ikke perleveninder, men selvom Namacoola
er en lille drillepind har der ikke været nogen slåskampe og de har alle
fire spist alle måltider sammen ude i køkkenet. Som sagt virker dregene
_meget_ betagede af den lille tøs og har været fuldstændigt goofy i deres
opførsel - vel sagtens i forsøg på at virke uimodståelige Tino har
tyndslidt sin pels på ryggen, fordi han næsten ustandseligt skal rulle sig
på gulvet når Namacoola er i nærheden *fnis* Meeen selvom de har kunnet
"stjæle" et kys eller to fra hende virker hun ikke synderligt imponeret over
dem og hun er heldigvis ikke bange for at sige fra, hvis hun føler de
overskrider hendes grænser Alt i alt har vi vist fået en lille dame, der
kan styre vores hus med en fast men meget kærlig pote og det er slet ikke så
ringe endda

Nytårshilsner fra
Maj-Britt, Ninja, Tino, Namacoola og Sille

Fra : Camilla Baird

Dato : 28-12-01 22:04

Tillykke! Det lyder som om Namacoola er en dame med selvtilliden i orden og med
en stor og dejlig personlighed. Hvem er hendes opdrætter? hvilken farve er
hun?
Camilla

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-12-01 23:07

Hej Camilla,

Tak for rosen Jov tak hendes selvtillid fejler heldigvis ikke noget som
helst *fnis* så hun har absolut ingen problemer med at sætte sig i respekt
overfor mine andre rødder - selvom de unægteligt er noget større end hende
Hendes personlighed er jeg helt og aldeles fuldstændig tosset med, fordi
selvom hun er en bestemt dame, der absolut kan markere sig er hun samtidig
det sødeste, blideste og kærligste væsen man kan forestille sig . (*fnis*
det er vist ikke kun mine kastrater, der er hovedkulds forelsket i hende )
Hendes mor Eika ( vildtfarvet abyvariant ) og far 'Dis ( vildtfarvet
somali ) - Helle please don't shoot me hvis dette ikke er korrekt - er
fra Dushara, men hun ( og hendes 2 brødre ) er født og opvokset hos min
veninde i Købehavn Du kan se billeder af hende på Helle's hjemmeside
http://kattenet.dk/namacoola.htm

Mvh Maj-Britt

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-12-01 03:27

"Maj-Britt" <mbrha@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:a0iqcu$kgs$1@sunsite.dk...
> [...]
> somali ) - Helle please don't shoot me hvis dette ikke er korrekt - er
> fra Dushara, men hun ( og hendes 2 brødre ) er født og opvokset hos min

Jamen, det lyder da meget rigtigt
Helt nøjagtigt er Namacoola's mor Dushara Eika
Glabella som er efter Van Grebst Eik og Dushara
Glabella. Hendes far er Dushara Dis Is My Style
Damau som er efter Dushara It's an ET-Son og
Dushara Panjabi.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-12-01 10:18

Hej Helle,

Tak fordi du lige fik sat Namacoola's familieforhold helt på plads Jeg
havde jo nær skrevet, at Chabél var hendes far *fnis* meen det er jo trods
alt kun noget Eika har fået bildt ham ind (& efterhånden også os andre
.. )

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 28-12-01 22:21

"Maj-Britt" <mbrha@mail.tele.dk> wrote in news:a0ilfv$i5a$1@sunsite.dk:

Hej Maj-Britt

Det må bestemt være en aby-ting Jeg synes jeg mindes en nogenlunde
lignende historie da mine forældre fik deres aby-pige. Hun kom vidst
ind og sagede til de stedlige somalier "Drenge, dronningen er i huset
gør plads"
Tillykke, Namacoola er sk... sød

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-12-01 23:18

Hej Kate

*lol* Ja det lyder sørme som Namacoola - så det _må_ være en aby ting. Meen
det er jo absolut heller ikke så ringe endda, når man skal skabe respekt
blandt 2 gadedrenge som Tino og Ninja

Forresten stort forsinket tillykke med din smukke blå somali

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 01-01-02 02:58

> *lol* Ja det lyder sørme som Namacoola - så det _må_ være en aby
> ting. Meen det er jo absolut heller ikke så ringe endda, når man
> skal skabe respekt blandt 2 gadedrenge som Tino og Ninja

Hihi, det var måske en aby jeg skulle ha' præsenteret Sofie for. Nej,
det ville ha' været _for_ ondt

> Forresten stort forsinket tillykke med din smukke blå somali

Tak, jeg nyder ham i fulde drag, selvom han absolut ikke bryder sig om
mig i disse dage. Jeg er snot forkølet og hvergang jeg nyser eller
hoster hopper han ned med fornærmet mine.

Kate

Fra : Maj-Britt

Dato : 01-01-02 12:46

> Hihi, det var måske en aby jeg skulle ha' præsenteret Sofie for. Nej,
> det ville ha' været _for_ ondt

*gg* Ja det ville næsten være for ondt - det er ikke sikkert, at Sofie ville
syntes det var en god idé Min hunkat Sille har helt sikkert også været
længere end normalt om at tø op overfor Namacoola, meen nu er hun
(Namacoola) også en lille drillepind *fnis* og det er jo heller aldrig
sjovt, når der kommer en yngre og _meget_ slankere model, der stjæler al
opmærksomheden fra "hendes" drenge

> Tak, jeg nyder ham i fulde drag, selvom han absolut ikke bryder sig om
> mig i disse dage. Jeg er snot forkølet og hvergang jeg nyser eller
> hoster hopper han ned med fornærmet mine.

;-O Uha nej - det bryder mine sig absolut heller ikke om men det er jo
altså heller ikke særlig hyggeligt, når man liiige har fået puttet sig godt
og trygt hos sin "mor" og så si'r hun pludselig mærkelig lyde og det hele
ryster *fnis* Jeg glemmer aldrig en af de første gange jeg så Helle's somali
Chabél - han er jo fuldstændig frygtløs og det var han bestemt også som
lille nuttet killing - det eneste der hidtil har kunnet skræmme ham fra vid
og sans er undertegnede, der pudser næse ;-O... Meen det er nu også en
frygtindgydende oplevelse ;-D

Godt nytår og god bedring

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 01-01-02 17:21

> sjovt, når der kommer en yngre og _meget_ slankere model, der
> stjæler al opmærksomheden fra "hendes" drenge

Hihi, det var nu ikke fordi Sofie er bange for at miste Johans
opmærksomhed, tværtimod må jeg sige. Sofie synes bare generelt at hun
er den eneste kat i denne verden der burde ha' lov at eksistere

> [...]
> er jo altså heller ikke særlig hyggeligt, når man liiige har fået
> puttet sig godt og trygt hos sin "mor" og så si'r hun pludselig

Ja både det også bli'r man flyttet hele tiden Lante har den idé at
det bedste sted at ligge overhovedet er enten på mit ansigt eller min
hals. Selvom det i det hele taget er en dumt sted at ligge så er det
altså værre lige nu når man kun snuser hår ind og jeg har i forvejen
problemer med luft i næsen, har hjælper ikke. Jeg tror han har opgivet
mig for idag.

> Godt nytår og god bedring

Tak også got nytår til dig.

Kate

Fra : Maj-Britt

Dato : 02-01-02 11:29

> Hihi, det var nu ikke fordi Sofie er bange for at miste Johans
> opmærksomhed, tværtimod må jeg sige. Sofie synes bare generelt at hun
> er den eneste kat i denne verden der burde ha' lov at eksistere

*fnis* Lyder som om hun har et ego, der er værdigt for en aby - nej spøg til
side... Jeg havde også en engang en huskattedame Coco, der også syntes alle
andre katte ( undtagen hendes bror og Sille ) var dumme og overhovedet ikke
værdige til indtage luft i samme rum som hende - lettere anstrengende dame
for de andre mislinger at være sammen med, men jordens dejligste kælne kat
overfor mig Heldigvis har Namacoola overhovedet ikke den slags "nykker"
og er meget glad for de andre mislinger i huset Og i nat skete det
endelig; Namacoola fik sneget sig til at putte med Tino ovenpå min dyne
Og så sad jeg ellers der i nattens mulm og mørke og lurede imens den lille
dame fik puttet sig længere og længere ned i Tino's dejligt bløde mavepels
*smile*

> [...]
> altså værre lige nu når man kun snuser hår ind og jeg har i forvejen
> problemer med luft i næsen, har hjælper ikke. Jeg tror han har opgivet

*lol* det er bare så typisk ...Jeg er så småt også ved at tilegne mig evnen
til at ryge og/eller tale i telefon med en halv aby i munden *gg*

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-12-01 22:29

Hej Maj-Britt
Stort tillykke med nyerhvervelsen, godt at høre at alt er forløbet så fint.
En aby er jo bare verdens dejligste, når det drejer sig om racekatte, det
kan der ikke herske tvivl om.
Har jeg fortalt, at jeg selv er så lykkelig at være ejet af en vildtfarvet
pige, der hedder Ferina??
Håber du får ligeså megen glæde af din lille Namacoola, som jeg har af
hende!

Nytårshilsner fra
Eva

Maj-Britt <mbrha@mail.tele.dk> skrev i en news:a0ilfv$i5a$1@sunsite.dk...

Fra : Maj-Britt

Dato : 28-12-01 23:24

Hej Eva,

Tak skal du have Ja der findes mange dejlige racer og aby'en er i
allerhøjeste grad en skøøøøn kat - og de er ihvertfald heller ikke selv det
mindste i tvivl om deres eget værd Jeg har hidtil været vildt betaget af
store langhårede mislinger, meen Namacoola er ihærdigt igang med at
overbevise mig om, de bedste gaver kommer i små indpakninger

Mvh Maj-Britt

Fra : Ann K

Dato : 29-12-01 00:34

POKKERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nej, når nu det skulle være, så er "min" lille dejlige Namacoola vist
kommet til det helt rigtige hjem... Dvs hos dig Maj-britt, der kan
værdsætte den lille dames _store_ personlighed )
Nyd hende, for hun er skøøøøøn!

Og Helle - nu tør Jan godt besøge dig igen... trænger Chabel til et
ordentligt nus )))

Mange hilsner fra en vildt misundelig Ann

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-12-01 09:32

Hej Ann,

Tak for rosen og tilliden og jeg sku' hilse fra Namacoola og sige, at
medlemmer af hendes fanklub naturligvis har fuld besøgsret

Mvh Maj-Britt

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-12-01 12:03

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a0ivgn$mq7$1@sunsite.dk...
> Og Helle - nu tør Jan godt besøge dig igen... trænger Chabel til et
> ordentligt nus )))

Ja, hans hale har næsten fået almindelig
somlistørrelse igen - det går jo virkelig ikke
--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-12-01 00:18

Hej Maj-Britt

Tillykke med lille Namacoola og hendes "sejrsgang" i Valby!
Dejligt når de bare er så uanfægtede og falder til med det samme, det lyder
bestemt som om hun nok skal få sat "skik" på drengene

Mange hilsner
Camilla
--
Camischa's burmesere - og en aby!
http://www.burmese.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-12-01 09:46

Hej Camilla

Tak skal du ha' Ja jeg er vildt imponeret over hendes måde at håndtere
alt det nye og de omvæltninger det må være for hende Hun spadserede
direkte ind og storcharmerede os alle sammen og mine 2 kastrater kan slet
ikke stå for hende, men det kan jeg nu sagtens følge dem i Jeg er slet
heller ikke i tvivl om hvem den fremtidige hersker af huset er *fnis* men
hun gør det jo heldigvis på en sød måde

Mvh Maj-Britt ( der sidder med en storspindende Namacoola på skødet - hun er
lidt træt her til morgen, for hun har leget med Ninja hele natten )

Fra : Helle Andersen

Dato : 29-12-01 03:05

"Maj-Britt" <mbrha@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:a0ilfv$i5a$1@sunsite.dk...
> 2. juledag kom Julemanden forklædt som Helle med en særlig spændende og
> dejlig gave

Ho ho ho

>Alt i alt har vi vist fået en lille dame, der
> kan styre vores hus med en fast men meget kærlig pote og det er slet ikke så
> ringe endda

Jamen i mine øjne er hun skam også den perfekte
hunkat. Hun er ikke en bitch, men tværtimod
enormt sød ved andre katte og pusler og nusler
dem. Men hun er heller ikke en dørmåtte, der lader
andre katte tromle sig - hun kan skam sagtens
sige fra, når det er påkrævet. Det kommer der af
at vokse op sammen med to meget livlige og
voldsomme brødre

Hendes bror, Kesto, savner hende meget og
keeeeder sig og er gået i sultestrejke, men
hendes mor er vist meget tilfreds med at hun har
en mindre at holde styr på.

Giza er flyttet til Odense i dag, så det er hele 2
katte, der har forladt os i julen. Selvom det lyder
underligt kan det faktisk godt føles tomt og stille
pludselig "kun" at have 4 katte

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-12-01 10:09

Hej julemand alias Helle,

Stakkels Kesto - han må da _virkelig_ savne sin søster siden han ligefrem er
gået i sultestrejke ... Jeg håber han snart kommer over savnet og igen
sætter pris på, hvor godt og trygt han har det hos dig Jeg er utrolig
glad for, at Namacoola er faldet så godt til med det samme, for det er
skisme aldrig sjovt hvis man kan mærke de savner deres gamle "mor" og
legekammerater - jeg får lige flashback til de gange hvor Chabél gik og
kaldte på dig

Lige nu ligger Namacoola og kigger med stoooore øjne på Tino, som leger med
den røde/hvide pelskat ( *fyyy*) inde i stuen, men hun er vist for træt til
at deltage for hende og Ninja har fræset rundt det meste af natten *fnis*

Fra : Fie

Dato : 29-12-01 18:54

Hej Helle

Bare lige et sidespørgsmål : hvor er Boogaloo endt henne i verden? Han ejer
vist stadig mit kattehjerte

Fie

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-12-01 01:08

"Fie" <fie@blaesenborg.net> skrev i en meddelelse news:zqnX7.6214$Zm5.705484@news000.worldonline.dk...
> Hej Helle
>
> Bare lige et sidespørgsmål : hvor er Boogaloo endt henne i verden? Han ejer
> vist stadig mit kattehjerte

Boogie-Baby bor i et parcelhus i Rødovre
sammen med 2 voksne, 2 børn og en
burmillakastrat og bliver tilbedt, nusset og feteret
dagen lang - og natten med vist

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-12-01 04:01

"Fie" <fie@blaesenborg.net> skrev i en meddelelse news:zqnX7.6214$Zm5.705484@news000.worldonline.dk...
>Han ejer vist stadig mit kattehjerte

P.S. Det kan der da rådes bod på Hans far,
Dushara Dis Is My Style, Damau er nemlig til salg:
http://hjem.get2net.dk/dushara/dushara/page42.html

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Kate

Dato : 01-01-02 03:00

> [...]

> katte, der har forladt os i julen. Selvom det lyder
> underligt kan det faktisk godt føles tomt og stille

Næ, det lyder ikke underligt i mine ører. Hver eneste en har jo en
plads og den bliver tom når de flytter. Men det er nu godt at du har
fundet gode hjem til dem.

Kate

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-12-01 09:02

Uha det lyder som om julemanden virkelig har haft
sit og se til, med alle de små mislinger der skulle
fordeles denne jul. Jeg fornemmer at aby'er og Som'er
virkelig er på "hitlisten"
Til lykke med hende.

--
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 29-12-01 09:40

> Jeg håber alle er kommet godt i gennem julen og fik nogle gode gaver

Jo tak, bestemt ikke ringe

> [...]
navnet
> Namacoola og hun har simpelthen taget hele huset med storm .

Tillykke med puslingen. Hun er da godt nok nuttet. Hende skal I nok få glæde
af

M.v.h.
Lise

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 29-12-01 10:03

Hej Maj-Britt
Tillykke med din nye misling, hun er da bare så dejlig. Og Helle må da også
have fået ro i sjælen, nu hun fandt det rigtige hjem til sin helt specielle
pige.
Hilsen Denise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 29-12-01 10:49

Hej Maj-Britt

Et stort tillykke med den dejlige julegave :0)
Var lige inde og se billederne, og hun er simpelthen ikke til at stå
for.

Hilsen Trine P.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-12-01 18:09

Namacoola takker alle for roserne og prøver ihærdigt at se beskeden ud,
meeen det lykkedes ikke helt, for hun er jo aby

Mvh Maj-Britt